RECENZIJA: Japanski premijeri & Vava: “New Green Cabaret” – ploča koja pokazuje da je domaća glazba ušla u novu renesansu
19. veljače 2023.
Zvonko Slišurić (83 Članci)

Riječka scena se nametnula još u vrijeme punka i novog vala krajem sedamdesetih, a čini se da i danas ima što nova ponuditi.

I ne samo ponuditi. Desetak godina vrijedni Japanski premijeri su eksperimentirali s elektronikom, a izdanja su im do sada objavljena samo u digitalnom obliku. Ovaj puta su se udružili s Vavom, riječkim gitaristom koji je radio s više riječkih bendova. Članovi Premijera su mahom glazbenici i pisci ujedinenjeni oko neformalne riječke književne skupine Ri-Lit. Za relativno malen grad u mjerilima EU, itekako uzbudljiv i velik. Možda bi bez entuzijazma ekipe iz Dallas Recordsa ovo prošlo malo ili nikako zamijećeno, ali baš taj “gang” je objavio jedan od najljepših ritmično-ambijentalnih albuma u modernoj povijesti, čak i na svjetskoj razini.

Vavina gitara se ne nameće, već uzima svoju ulogu u skladnoj glazbenoj priči itekako ugodnoj uhu. Vizure zvuka pretaču se u raskošne vinjete i detalje koje teško da možete svrstati iz koje zemlje ili iz kojeg vremena dolaze. Ne znam tko su im utjecaji, no uspoređujući s 20. stoljećem ima tu poetike instrumentala Mikea Oldfielda, trubadurskih balada nekih davnih stoljeća, ali i modernih clubbing izleta i karakterističnog riječkog zvuka. A sve na prvo slušanje, naravno ako ste baždareni na ovakva glazbena putovanja, stavlja vas u poziciju da odmah prekinete sve što radite i uronite u svijet modernog bluesa i u trenutke koje su stvarali sjajni folk bendovi 60-ih i 70-ih godina dvadesetog stoljeća poput Pentangle i Renaissance.

Vlado Simcich Vava je virtuoz ambijenta, moderni gitaristički heroj, a Japanski premijeri mudri znalci u gradnji zvučne podloge. Sve zajedno sljubljeno u jednoj vrlo ugodnoj ploči koju možete nabaviti u svim boljim prodavaonicama vinila. Kakva je samo velika raznolikost glazbene umjetnosti (obzirom da se glazba temelji tek na osam tonova i četri polutona) demonstrira se i u ovom fantastičnom djelu. Ekipa se ne boji istraživati, a rezultati su hrabri i cjeloviti. Zaista, ploča koja pokazuje da je domaća glazba ušla u novu renesansu, jer još nije ni konac prve četvrtine godine, a imamo već desetak djela kojima treba odati počast. A jedno od najboljih djela (u nekoliko zadnjih godina) je zasigurno ovaj album.

5