PANELI SHIP FESTIVALA (2. dio): Upravljanje stresom u industriji događanja
15. rujna 2023.
Nikola Knežević (2826 Članci)
Podijeli

PANELI SHIP FESTIVALA (2. dio): Upravljanje stresom u industriji događanja

Stres. Jedan od najvećih, ako ne i najveći pokretač bolesti u svijetu. Sveprisutan i u industriji događanja i tema jednog od panela debi izdanja SHIP festivala u Šibeniku, koji se održava od 14. do 17. rujna na više lokacija.

Panelom u klubu Azimut je sjajno moderirala Savannah Rudin (BUSH, HU), a govornici su bili ljudi iz raznih dijelova industrije događanja, Admir Sinani (Entrio, HR), Boyan Pinter (SPIKE Showcase, Glastonbury Festival, US/BG), Nela Peshovska (PIN Music Conference, Taksirat, D Fest, MK) i Sanjin Đukić (LAA, Pola, HR).

Odmah u uvodu sugovornici su se predstavili i otkrili na koji način se oni susreću sa stresom. Admir je naglasio da ima stresnih situacija, ali kako voli ono što radi tako je onda i puno lakše savladati taj stres. Boyan se složio s time, a Sanjin je imao konkretne primjerke poput koncerta Tash Sultane u Zagrebu koji je zbog slabe prodaje ulaznica prebačen s open air prostora u indoor, a održan je na dan kad je Zagreb i Hrvatsku zahvatilo nevrijeme epskih razmjera. Isto tako spomenuo je i koncert Pips, Chips & Videoclipsa na Šalati kada se 8 minuta prije koncerta dogodio prolom oblaka. Tu se postavlja jedno važno pitanje – što je u našoj kontroli, a što nije? Boyan je istaknuo kako je važno čuvati i obraz benda, ali i samog organizatora, odnosno promotora, iznijeti razloge zašto neki koncert nije uspio ili je manje uspio. U komunikaciji ne smije biti nimalo stresa, a opet uslijed svih pritisaka važno je da nema repova iza svega. “Zaštititi sebe u svemu, makar to bilo i teoretski”, kaže Boyan.

Uslijed koncerta ili događaja koji slabo prolazi nekad se poseže za PR-om u kojemu se neke stvari mogu izmanipulirati ili slagati, a što bi u konačnici trebalo potaknuti nekoga da kupi ulaznice, ali, kaže, Admir, najvažnije je ipak biti transparentan. “Možete objaviti informaciju da je uslijed velike potražnje ulaznica pao server. Takva vijest može izazvati ili jako dobre ili jako loše reakcije. Tada pada i reputacija”, ističe i dodaje da su društvene mreže mjesto gdje ljudi daju svoje mišljenje. I u sekundi sve može otići u krivom smjeru. Istaknuo je kao primjer povrat novca za kupljene ulaznice, jer se znalo dogoditi da klijenti negoduju ako je glavno ime festivala otkazalo svoj nastup, a uslijed toga organizator pere ruke od svega, pa krivica spadne na onog tko je najmanje kriv – ticketing servis.

Sanjin u svemu ističe iskrenu, izravnu i stalnu komunikaciju s javnosti i publikom kao nešto najvažnije. “Previše nepotvrđenih informacija je jako loše”, naglašava.

Nije to jedini stres u ovoj industriji, postoji i komunikacija s velikim izvođačima. Kako tu biti miran? Nela je rekla kako je njoj važno dati sve informacije o izvođačima prije nego što dođu u zemlju održavanja festivala ili koncerta – na vrijeme, iskreno i izravno. “Imali smo iskustvo kada samo organizirali festival koji je 10 puta veći od mjesta u kojem se održava. Moraš biti magičar da uspiješ. Ali želiš raditi, želiš da sve uspije i da se svi osjećaju dobro. I uvijek ima načina da sve prođe s manje stresa i u konačnici uspješno”, kaže Nela.

“Mora uvijek biti transparentnosti, organizator sklapa svojevrsni partnerski odnos i s publikom. Radio sam na jednom velikom događaju gdje se dogodila kritična situacija. Morao sam ljude izvlačiti iz zatvora, voziti i odvoziti s hitne. I mislite da je to najgore? U jednom trenutku je došla jedna osoba koja je nešto negodovala na organizaciju i iz protesta je stala na sred ceste i čekala prvi auto da može svoje frustracije izbaciti van. Ispostavilo se da je to bio neoznačeni auto koji je prevozio gotovinu koja se prikupila na festivalu. Zaštitari su mislili da čovjek pokušava opljačkati vozilo pa su izašli u punoj spremi i s automatskim puškama. Jako kritična situacija. I nema tu spašavanja, nego samo morate čistiti nered. Na kraju sam morao pisati izvješće promotorima turneje i pojasniti što se dogodilo. Svi su izgubili ugled, ali nadam se i da je ovaj čovjek dobio i što je zaslužio, iako ne znam što je na kraju bilo s njim. Ne možete predvidjeti ovakve situacije, ali morate biti smireni, morate se pobrinuti da publika dobije ono što je platila”, ističe Boyan koji od svih sugovornika ima možda i najviše iskustva u industriji događanja i koji surađuje s jednim od najvećih svjetskih festivala Glastonbury.

Kako biti miran u takvim situacijama? Admir kaže da je sve to život i stvari se moraju riješiti. “Bude i tisuće mailova i poziva na dan, ali stresne situacije se moraju riješiti”, zaključuje.

Najbolji zaključak cijelog panela dao je Boyan koji je istaknuo kako glazbu treba u svemu slušati jer ona liječi. Stvara i stres, ali je jako lijepa kad se sluša.

Šteta što nisu bila moguća pitanja iz publike jer smo se još puno toga mogli dotaknuti, primjerice stresnih situacija prilikom izlaska iz koncertnih prostora, odnosno u post koncertnim ili festivalskim događanjima ili kada u nekim medijima procure određene informacije o lošoj organizaciji ili nečemu što se dogodilo na samom događaju. No, bit će prilike da se i o tome priča.