Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: The National: “Laugh Trak” – rock autentičnost koja možda nedostaje prethodnom “Frankensteinu”

Nakon albuma “First Two Pages of Frankenstein” koji je izašao u travnju ove godine, The National se vratio s novim albumom, naziva “Laugh Track”. Kako bend sam kaže, ovo je izdanje “druga polovica” “Frankensteina”.

Prije ovoga su dvojca The National posljednji album objavili 2019. Glavni tekstopisac i pjevač, Matt Berninger, nakon toga je pao u dug period kreativne blokade i depresije. Tekstovi “First Two Pages of Frankenstein” tako i opisuju periode prožete beznađem i manjkom kreativnosti. Glazbeno, album je otvorio novo poglavlje u stvaralaštvu benda – poglavlje jednostavnosti i moderne, ispolirane produkcije građene na ustrajnom pulsu ritam mašina. Iako tematski težak, “Frankenstein” je pun pjevnih melodija i jedne glazbene lakoće kojom se bend često igrao i prije, ali nikada do ove mjere, nikada ovoliko prirodno. Ipak, album je podijelio mišljenja kritičara i fanova. Neki su ga hvalili kao njihovo najbolje izdanje dosad, dok su neki kritizirali tematsku repetitivnost i oslanjanje na ritam mašine. Bend se na kritike nije oglušio. Njihov odgovor? Novi album.

Tijekom ljeta su na streaming platformama neočekivano osvanule dvije nove pjesme, “Alphabet City” i “Space Invader”, a na koncertima je bend počeo svirati pjesme koje nitko nikada prije nije čuo. “Laugh Track” zato i ne možemo nazvati potpuno neočekivanim. Pa ipak, došlo je kao iznenađenje kada je bend najavio izdanje novoga albuma, drugog ove godine (a svi znamo da je izdati dva albuma u istoj godini danas rijetkost). “Laugh Track” je najavljen u Cincinnatiju, rodnom gradu benda, te objavljen dva dana kasnije, 18.9.

Već spomenute “Alphabet City” i “Space Invader” nalaze se na albumu, isto kao i suradnja s Bon Iverom, pjesma “Weird Goodbyes”, objavljena još u ljeto 2022. Ostalih 9 pjesama potpuno su nove. “Laugh Track” nešto je drugačiji od “Frankensteina”. Zvuk je teži, dinamičniji. Album je prožet eksperimentacijom te se manje oslanja na pjevne i lake melodije. Tako na primjer “Space Invader” završava divlje, s dinamičnom kulminacijom koja podsjeća na najranija izdanja benda. Iako su mnoge pjesme i dalje građene oko ritam mašina, bubnjarska palica B. Devendorfa ovdje je korištena mnogo više, a faktor je to koji svakako pridonosi činjenici da “Laugh Track” pruža jednu rock autentičnost koja možda nedostaje “Frankensteinu”.

S druge strane, Berninger nastavlja pjevati o temama izolacije, depresije i traženja vlastitoga identiteta u trenucima sivila. Tematika ostavljanja nečega iza sebe na “Frankensteinu” je opjevana u pjesmi “Eucalyptus”, dok “Laugh Track” nudi “Turn off the House” i “Weird Goodbyes”. Gdje se na “Frankensteinu” tema nelagode postojanja najbolje vidi u “Your Mind Is Not Your Friend”, “Laugh Track” daje “Deep End (Paul’s in Pieces)”. Potonja je možda i najčvršća pjesma na albumu – sjajan balans melodije i dinamike koja posljednjih godina ponekad manjka grupi.

“Hornets“ i “Coat on a Hook” klasični su prikazi Berningerovog istraživanja teških ljubavi, dok je “Dreaming” neobično lijepa, iako pomalo cinična. “Laugh Track” također nastavlja suradnju s Phoebe Bridgers (pjesma “Laugh Track”). Uz Bridgers i Bon Ivera, na albumu se našla i Rosanne Cash, kći Johnnyja Casha, koja s Berningerom pjeva pjesmu “Crumble”. Ipak, sve tri suradnje na ovome albumu djeluju više kao “The National + gostujući izvođač na pomoćnim vokalima”, nego pravi dueti kakav je bio onaj s Taylor Swift na “Frankensteinu”.

Do prave kulminacije ipak dolazi tek na kraju albuma. Posljednja je pjesma “Smoke Detector” duga gotovo 8 minuta i većinski “ispričana”, a ne otpjevana (podsjeća na Velvet Underground). Ova pjesma razbija tenziju građenu tijekom oba albuma, stilski odudara od svih drugih pjesama te potencijalno najavljuje novu eru benda – eru koja bi mogla vratiti sirovost ranijih albuma kao što je “Alligator”.

Iako je svaki izvrstan na svoj način, “First Two Pages of Frankenstein” i “Laugh Track” dijele sličnu prirodu. Poveznice između njih su opipljive, iako mjestimično suptilne. Gdje je “Frankenstein” otišao u prostor koji je bend izvukao iz četverogodišnje krize te dao naznake glazbenog sazrijevanja, “Laugh Track” širi ono što je “Frankenstein” započeo, ali već i najavljuje jednu stilski drugačiju budućnost. Ali to je The National – nepredvidljiv i uvijek svjež, bez obzira na to što neki kritičari rekli.