Damjan Blažun je mladi Zagrepčanin čije ime i prezime široj publici možda ništa ne znači, ali on je upravo ušao u povijest kao jedan od iznimno rijetkih Hrvata koji se može pohvaliti s nominacijom za najprestižniju svjetsku glazbenu nagradu Grammy.
U kategoriji najboljeg progresivnog R&B albuma nominirana je iznimno popularna američka glazbenica Kehlani, a na pjesmi broj 9 na albumu “Crash”, “Tears” feat. Omah Lay, radio je hrvatski producent Damjan Blažun koji se potpisuje kao inženjer i vokalni producent. Tako je 30-godišnji Zagrepčanin i službeno jedan od rijetkih Hrvata koji je nominiran za nagradu Grammy.
“Danas se ostvario san. Riječi ne mogu opisati koliko sam zahvalan za ovaj trenutak. Veliko hvala Omahu Layu i Kehlani koji su mi omogućili da budem dio ovog projekta. Hvala svima koji su me podržavali na ovom putovanju i hvala što su vjerovali u meni. Hvala Strongroom London, jednom od mojih najdražih studija ikada, što su nam omogućili da radimo na ovom projektu upravo kod njih, napisao na na društvenim mrežama Damjan s kojim smo tim istim putem ekskluzivno porazgovarali.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Moram za početak pitati, jer prvi put pričam s osobom koja je ovo postigla, kakav je osjećaj biti nominiran za najprestižniju glazbenu nagradu na svijetu, Grammy?
“Još uvijek ne vjerujem da se to dogodilo. Stvarno je super osjećaj, uvijek je super biti dio nečeg velikog i samo sam bio još više motiviran ustati se ujutro i krenuti u studio dalje raditi. Život je lijep i samo želim još više raditi, razvijati se, motivirati ljude oko sebe.”
Jesi ti prvi Hrvat koji je nominiran za Grammyja? Znam da je bila Amerikanka hrvatskih korijena, Thana Alexa i da je bilo nekih klasičara u Grammyju za klasičnu glazbu. Imaš li točan podatak?
“Nisam na svu sreću, moj dobar prijatelj Filip Gežin je bio prvi od nas s nominacijom za “Astroworld” Travisa Scotta. Shoutout buraz! Mislim da je to bio push za sve nas da je međunarodni uspjeh moguć uz rad, trud i disciplinu.”
Kako je došlo uopće do suradnje s Kehlani i Omahom Layom te kakvo je bilo iskustvo raditi s njima?
“Prije godinu i pol sam počeo raditi s Omahom i to dosta slučajno. Dobio sam poziv s nekog random broja da miksam njegov koncert u Berlinu. Nakon toga su me pozvali na turneju te smo krenuli snimati njegov album na prvom sessionu u Oslu. Od tad manje-više radim na svim njegovima projektima i tako je došao collab s Kehlani. Bio sam u studiju radio na nekoj njegovoj pjesmi i kad je došao samo je dropao nešto u stilu: ‘Idemo napravit stvar s Kehlani, poslala mi je super pjesmu.’ Za nekoliko sati smo bili gotovi, smiksao sam njegove vokale i poslali smo. Danas sam se probudio s nominacijom za album na kojoj je ta pjesma.”
Koliko zapravo imaš prilike raditi s velikim imenima ili je to nešto što se samo povremeno dogodi što je i logičan slijed tvojeg marljivog rada?
“Na svu sreću sve više i više i jako sam zahvalan za to, drago mi je da ljudi moj rad prepoznaju i to me samo podsjeća da moram još više raditi, učiti i pripremati se, sve ostalo će se samo posložiti. Nisu mi bitne brojke niti veličina artista jer svatko može u jednom danu eksplodirati. Jedino što je bitno je kvaliteta i predanost radu. Ako mislite da ste sve napravili što možete – niste.”
Rođen si Zagrepčanin, živiš i radiš u Berlinu. Znam da si bio dio nekih domaćih glazbenih projekata i da si radio na Radio Studentu, ali želim od tebe čuti kakvi su ti bili snovi i u kojem trenutku si shvatio da je potrebno slijediti svoj unutarnji glas?
“Bilo je stvarno puno toga u Zagrebu! Radio sam kod Valenta Samadržije u ViBRa studiju što je bio prvi asistentski posao, makar me Valent jako brzo ubacio u snimanje i samostalan rad s klijentima. Tu smo osim studijskih poslova radili dosta super projekata poput Beatbusters, MIMO-a u MSU te ViBRaBoX-a. S obzirom da sam studirao u Ljubljani, bio sam live tonac ljubljanskom bendu persons from porlock koji su imali super momentum tada te smo dosta putovali. Prvi album sam snimao i miksao u Zagrebu što je bio “Žen – Sunčani ljudi”, svirao sam live elektroniku u Mimika Orchestra, imao puno glazbenih projekata, miksao puno koncerata, nebrojeni broj hardcore punk bendova, DJ partija, puno smjena na Radio Studentu (peti kat zauvijek!!!!). Bio je to super period mog života. Preselio sam se u Berlin 2018. godine što je bio super potez. Nova glazba, nove mogućnosti, nove prilike. Berlin je bio super mjesto za mene u tom periodu mog života jer su mi se otvarala nova vrata na koja sam kucao. Nakon nekoliko godina sam počeo raditi u Red Bull Music Studios Berlin, asistirati za Zina Mikoreya, fantastičnog mastering inženjera, Ainsleya Addamsa, inženjera i producenta, dvostrukog dobitnika Grammyja te još nebrojeno puno projekata. Oduvijek sam imao tu želju u sebi i jednostavno znam da gubim ako ne dajem minimalno 100% svaki dan, u svakom trenutku i u svakom aspektu. Ne živimo zauvijek i ništa ne moramo čekat jer nas nitko ne čeka.”
Jesi li slušao što ti govore ljudi oko tebe ili si se sam odlučio na ovaj potez? Jesi li imao podršku za sve što si radio, pogotovo u trenutku kada si išao slijediti svoje snove?
“Da sam slušao dosta drugih ljudi u svom životu, živio bih njihove ideje života i to me apsolutno ne zanima. Ne bih postao što jesam bez podrške prijatelja i suradnika i bitno je poslušati savjet, ovisno za što i od koga dolazi, međutim neke greške i lekcije moramo sami naučiti.”
Završio si cijenjeni SAE institut, koliko je on bio ključan u tvojem profesionalnom razvoju?
“Jako, SAE mi je bila odskočna daska i uvod u svijet audio inženjeringa. Dobio sam njihovu punu stipendiju 2014. i naredne 2 godine sam proveo putujući Zagreb – Ljubljana 2 puta tjedno na predavanja uz nekoliko poslova u Zagrebu. Jako sam zahvalan na toj prilici i zbog toga nikad neću stati s ovim. Tamo sam dobio puno znanja o svakom polju audio inženjeringa što mi je pomoglo da kasnije skupim puno iskustva u live soundu, live produkciji, broadcastu, snimanju, produkciji, miksanju, masteringu, vokalnoj produkciji…”
Radiš li još na nekim projektima trenutno? Odnosno na čemu sve generalno radiš i koliko imaš neprospavanih noći da bi došao do nominacije za Grammy?
“Uvijek, kada je bilo tiho uvijek smo nešto smislili na čemu raditi i napredovati. Upravo sam završio miksanje jednog fantstičnog projekta u stereo formatu te ga upravo pripremam za miks u Dolby Atmos formatu. Najviše volim snimati, miksati, raditi mastering i vokalnu produkciju ali ponekad i produciram.”
I zadnje pitanje, oprosti ako je preizravno, ali moram spomenuti tvoj zadnji imidž koji mi je sjajan. Da mi netko predoči fotku, rekao bih da je to BloodPop, producent Lady Gage ili neki tipični rap producent. Kako si se odlučio na taj mogu li ga nazvati, swag hip hop look?
“Haha! Hvala ti! Nekako se prirodno dogodilo, većinu odjeće kupujem na putu jer gotovo nikad nisam u Berlinu pa se uvijek nađe super stvari u UK, Africi, Americi, Australiji, Bliskom Istoku…”
Foto: @enk.elias