Povodom izlaska trećeg albuma “The Beat That Saved Our Lives” koji će bend Kensington Lima promovirati 12. veljače u Vintage Industrial Baru kratko smo popričali s njihovim liderom i glavnim autorom Josipom Radićem.
Treći studijski album grupe Kensington Lima, “The Beat That Saved Out Lives”, kao i njegovi prethodnici našao se na top listama najboljih albuma godine, uključujući i godišnjoj listi Music Boxa. Album ćemo moći poslušati i uživo 12. veljače kada Kensington Lima u Vintage Industrial Baru pripremaju koncertnu promociju. Tim povodom razgovarali smo s Josipom Radićem, alfa i omegom ovog glazbenog projekta.
Za prvi album pjesme su se skupljale i petnaestak godina, na drugom albumu ponovno se malo posegnulo u staru pjesmaricu. Kako su nastajale pjesme za ovaj novi album, ima li i tu starih stvari iz ladice ili je sve novi materijal?
Uglavnom je riječ o novim ili novijim pjesmama, ali eto prva i naslovna, “The Beat That Saved Our Lives”, priča o događaju od prije više od 25 godina i mom prvom bendu Plavi kabel.
Sve demo verzije pjesama snimio sam u kućnom studiju, a onda su neke poput, primjerice, “Coming Out at Midnight”, u pravom studiju dobile skroz novo i žešće ruho. Svaki bend ima svoje metode, lijepo bi bilo vratiti se u garažu i raditi pjesme od nule, ali kažu da je to veliki luksuz danas.”
Album je ovo s najraznovrsnijim materijalom do sada, ima tu i laganih, ali i vrlo žestokih dionica, ritmova i zvukova na koje od Kensington Lime nismo navikli, a opet sve skupa djeluje kao jedna skladna cjelina. Kako nalazite mjeru?
Mjeru ne treba uvijek tražiti, nekad je manje više, a nekad je više još više i još bolje! Još od prvog albuma “May” iz 2018. trudim se da pjesme zvuče različito, ne samo po ugođaju, već i produkcijski. Ako ništa, brže ti prođe preslušavanje, nije dosadno, a takve albume i sam volim, počevši od “Bijelog albuma” Beatlesa, “Night at the Opera” Queena, Bowiejev “Hunky Dory”… To su sve “kupusi”, ali za prste polizati!
Bend je sam po sebi odličan i uigran, a i lista gostiju koji su radili na njemu je impresivna. Tko je sve doprinio da album zvuči ovako kako zvuči?
Dosadašnji gosti već su se i udomaćili, pa su neki postali i stalni članovi benda, to su: Lovorka Sršen, Davor Capković, Danijel Benko, Karlo Kurtalj i naš najnoviji član, Marko Jurić, koji je odsvirao neke pjesme još na prvom albumu benda. Lista producenata posljednjeg albuma je nikad duža, od Vedrana Baotića, Lea Anđelkovića, Hrvoja Prskala, Nene Belana pa do Marka Mrakovčića s kojim smo sad imali svojevrsni reunion jer zajedno nismo snimali nekoliko godina. Tu su i dragi vokalni i instrumentalni gosti, Ana Kabalin, Vedran Križan, Mario Klarić, Toni Starešinić, svima i ovom prilikom puno hvala.
Lovorka Sršen je na albumu osim pjevačkog imala i autorski doprinos u odličnoj pjesmi “The Back Seat of My Car”. Hoće li toga biti i u budućnosti i ima li još netko u bendu autorskih sklonosti?
Volio bih da se Lovorka još više angažira autorski, štoviše, ali od njenog talenta veća je samo njena lijenost! (smijeh) Pjesma je super, svima nam je omiljena, pogotovo uživo kad nam je dopušteno još više rastegnuti ionako nemalih 6 i pol minuta. Što se tiče ostalih, nije isključeno, bilo bi lijepo otisnuti se nekoliko dana negdje, u neki “Big Pink”, pa skupa raditi, ali nažalost, jedva se skupimo i za probu pred koncert.
Vrlo zanimljiv spot dobila je pjesma “Coming Out at Midnight” koja osim što je vrlo žestoka kao nešto što do sada nismo čuli od Kensington Lime, tako je i spot koji ju prati nešto posebno. Kako su nastale pjesma i spot?
Pjesma je nastala 2022., rezultat je frustracije nakon podužeg bolovanja, zato i zvuči nešto agresivnije od ostalih pjesama. Za spot su zaslužni Romana Pavliša i Dinko Šimac koji su ozbiljno shvatili jedinu uputu koju su dobili: hoću atmosferu s razuzdanih tuluma Freddieja Mercuryja!
Kako se stižu uskladiti sve obaveze, od obiteljskih do tolikih raznovrsnih glazbenih projekata?
Bez razumijevanja i velike podrške supruge, nikako! Što se tiče benda, prošli smo dječje bolesti i cijenimo vrijeme koje svatko izdvaja, ne samo za koncerte nego i probe jer je to dragocjeno vrijeme koje se oduzima familiji, djeci i ostalim obavezama. Što je najgore, tu nema ni neke značajne financijske “nagrade”, zato sam još zahvalniji svima iz benda – što to zapravo treba normalnom čovjeku na pragu četrdesete?! (smijeh)
Beatlesi i maslinovo ulje tvoj su temelj, šta je nadogradnja?
Brokula, kvalitetan san, Joni Mitchell i Steely Dan.
Koji su beatovi koji su spasili tvoj život, što voliš od nove domaće i strane glazbe, kakve filmove voliš, kakav alkohol…?
Uglavnom se uvijek vraćam na početne postavke i provjerene favorite, kako u muzici, tako i u filmovima. Iako, zbog nekih novi(ji)h bendova tipa Dawes, Jason Isbell ili Wilco, bio sam spreman potegnuti na drugi kraj Europe na koncert. Od domaćih izvođača lani sam uživao u albumima White On White, Miriiam, Mary May, svima želim puno upornosti i tvrdoglavosti i dalje!
U zadnje vrijeme plaše nas raznim kataklizmama i smakovima svijeta, a to je najvjerojatnije zato da nakupujemo zalihe svega, ali jeste li ipak možda razmišljali da Valentino siđe nešto ranije i održi taj koncert dok ovaj svijet još uvijek postoji?
Jesmo, razmislili smo i odlučili da ipak nećemo prije 2046.! (smijeh)
Kakvi su planovi za dalje, koncertni i diskografski, pretpostavljam da ćemo na sljedeći album po ovom ritmu izlazaka čekati tri godine?
Nakon Vintagea 12. veljače, plan je održati još nekoliko koncerta u drugim gradovima, na raspolaganju smo. Što se tiče novog albuma, za 2025. najavljujem prvijenac mog projekta na hrvatskom jeziku, Izgubljeni vikend, a novi album Kensington Lime sigurno nećete čekati tri godine, štoviše, neke nove pjesme čut ćete i u Vintageu.
Evo prilike na kraju da pozoveš ljude na promociju albuma “The Beat That Saved Our Lives” u Vintage Industrial Bar 12. veljače, a možda i da nam malo otkriješ što nas tamo čeka.
Čeka vas program primjeren našoj i demografiji naše publike, dakle rani početak i rani kraj koncerta, nekoliko loših šala i svima omiljenih obrada. Angažirajte bake i tete čuvalice, pomaknite termine pilatesa i fizikalnih terapija i vidimo se.
*ulaznice za koncert možete kupiti u sustavu Entrio.hr.
Foto: Park Sessions