Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: “Smrt u divljini” (Sezona 1) – raskošna krimi serija u duhu “Yellowstonea”

Netom prije ljeta se kod nas naveliko pisalo o krimi seriji “Untamed” (“Smrt u divljini”) koju su naši gledatelji mogli gledati na platformi Netflix (i navodno je bila/jest najgledanija serija ljeti), djelomice i radi toga što je glavni, inače izvrsni glumac, Eric Bana (“Troja”, “Pad crnog jastreba”, “München”…), naše gore list.

Stasiti Australac je po ocu Ivanu zapravo Banadinovic iz Zagreba (a i vidi se). Osim što možemo biti na Erica ponosni, to je sad manje važno, bitnije je da je Eric nakon prilično dugo vremena dobio jaku ulogu, iako serija od 6 epizoda i prvobitno osmišljena kao mini-serija, bolje izgleda na početku nego na kraju.

Prije nego spomenem nešto vezano za ocjenu serije, treba reći da će serija ipak dobiti i drugu sezonu. Očito je lokacija radnje smještena u nacionalni park Yosemite, a spektakularna režija i kadrovi iz parka (naročito stijena El Capitan) očarali su gledatelje. Znamo koliko je popularna serija “Yellowstone” (o kojoj ćete moći uskoro također čitati kroz našu recenziju), ne nužno samo radi western-vibea i neodoljivog Kevina Costnera – Yellowstone i Nevada su još više očaravajući.

“Smrt u divljini” se nekako nadovezala na prethodno spomenutu seriju – što bi se reklo – u trendu je. Iako u seriji vidimo samo El Capitan od Yosemita, sve ostalo je snimljeno u Kanadi. No, iako je bezveze što ne gledamo cijelo vrijeme pravi Yosemite, jer su priroda i divljina u Kanadi spektakularni, pa ako niste iz Yosemita, baš nećete vidjeti razliku.

Glavna razlika u serijama je u kreatorima: “Smrt u divljini” su osmislili Elle i Mark L. Smith, a njih dvoje uz najbolju volju ne mogu umješnošću pričanja priče i ostvarivanju raspleta parirati vještom i genijalnom Tayloru Sheridanu koji potpisuje osim “Yellowstonea” i hrpu drugih fantastičnih serija (“1883” i “1923”) i filmova (oba “Sicaria”, “Hell or High Water/Comancheria”, “Wind River”).

“Smrt u divljini” ide realno više na ocjenu 3.9 radi manjkavog, bolje reći prenatrpanog scenarija i twistova u posljednjoj epizodi (čak dvije), ali seriju spašava sve ostalo. Glumački ansambl je izvrstan, režija, lokacije, fotografija, glazba, montaža, priča ima sjajan krimi suspense, pa vam promaknu rupe i nelogičnosti u seriji (to jest ne promaknu, ali najprije nisu toliko bitne) sve dok scenarij ne ode u kaos na samom kraju, pa vam dođe da poviknete: “Hold your horses!” (“Alo! Stani malo.” op.a.). Meni je ovo sve drugo bilo impresivnije, i iako se priča na kraju nelogično sprčka, odlučila sam seriji dati višu ocjenu, jer me je držala dvije noći budnom do sitnih sati.

Zapravo, sve o seriji (dojmu, atmosferi) ćete saznati odmah u uvodnim, uistinu spektakularnim, ali užasavajućim sekvencama prve epizode: dva se penjača penju na stijenu El Capitan kada s vrha strašnim padom doleti djevojka koja sruši jednog niz stijenu (ali se ovaj uspije zadržati na konopcima), skoro i drugog, a njeno beživotno tijelo se upetlja u njihove konope i u konačnici ostane visjeti kraj njih dvojice. U stravi se ipak uspiju svaki zasebno popeti na vrh i pozvati pomoć. Na vrhu se okupi dežurna rendžerska ekipa, stariji Bruce Milch (William Smillie) i novopridošlica Naya Vasquez (Lily Santiago) koja je u park došla iz LA policije, te federalni agent Kyle Turner (Eric Bana), malorječivi mrgud, ali pronicav i sposoban istražitelj. Turner sa svojim ponašanjem ide na živce svima, osim šefu stanice i prijatelju Paulu Souteru (odličan Sam Neill), koji pak Turnera razumije i podržava. Turner je razveden, prožet boli radi nestanka malodobnog sina Caleba. Događaj je pogubno utjecao na Turnerov brak: on pije dok ne radi, a bivša žena Jill (koju odlično glumi Rosemarie DeWitt) našla je kakvu-takvu utjehu u drugom braku. Njih dvoje imaju još dvije kćeri koje pak u seriji nemaju ama baš nikakvu prisutnost niti s majkom niti s ocem, kao da ne postoje (apropos scenarija), osim Caleba. Milch “dodjeljuje” Nayu Turneru da mu bude pomoć u istrazi, kako sam ne bi trebao raditi s njim. O mrtvoj djevojci ništa ne mogu doznati nekoliko prvih epizoda, ali se zato svašta od tajni otkriva kako istraga napreduje.

U seriji je jako dobra premisa da ama baš svatko ima nekog “putra na glavi” odnosno svatko nešto skriva. Turner na svoj pomalo mrzovoljan način gunđa što mu “zalijepili” Nayu, ali i njoj se diže kosa na glavi, pogotovo kada je Turner natjera da istragu po parku odrađuju jahajući konje što je bivšoj gradskoj policajki noćna mora. S druge strane, Nayi se polako počinje sviđati način na koji se upoznaje s parkom, čak i onda kada se čini da je park pun loših ljudi koji se tu skrivaju, ukljućujući i kriminalnce koji u nekdašnjim rudnicima zlata u parku proizvode narkotike. Kako istraga odmiče, otkriju neočekivani identitet djevojke, ali se dogode još dva ubojstva i sve je napetije. Ne samo radi događaja u parku. Ostalo vam neću više otkrivati jer je taj sadržaj ključan da vas drži na iglama dok gledate seriju.

Kao što sam već spomenula, gluma je majstorska. Eric Bana briljira, naročito u dirljivim scenama s Rosemarie DeWitt, u kojima oboje toliko plastično ali nenametljivo ocrtavaju bol koju mora svaki roditelj proživljavati kada ostane bez djeteta, naročito ako je u pitanju teški zločin. S Lily Santiago je Bana ostvario neke vrste suzdržanog “buddy-buddy” odnosa koji sjajno funkcionira jer je lik Naye inteligentan, što Turner iznimno cijeni, a sami glumci imaju jako dobru kemiju. Tu je još Sam Neill kao dobrodušan i prijateljski šef i baš je predobar da bi bio istinit.

Kako god da su scenaristi sprčkali i pretrpali kraj serije, nema nekih nepovezanih (koliko god nelogičnih ili bezveznih) dijelova priče, pa je očito da će se u drugoj sezoni baviti drugim slučajem. Bana je već potvrđen za ulogu Kylea Turnera.

Sve u svemu, seriju svakako vrijedi pogledati, dapače uživat ćete, što u predivnim prizorima i sjajnom zapletu, što u glumi… a na kraj malo zažmirite. Možda drugu sezonu odrade još bolje.

Foto: Netflix

4.3Vrlo dobra