Skip to content Skip to footer

Prodaja albuma umire istom brzinom kojom streaming servisi rastu

Godine 2018. Best Buy odlučio je prestati prodavati CD-ove, a promjene su uzrokovane i od strane izdavačkih kuća koji sve više razmišljaju o tome treba li uopće albume objavljivati u fizičkom obliku. 

Stvari su jasne, kupnja glazbe sada izlazi iz mode gotovo jednako brzo kao i streaming glazbe. Prošle godine prodaja albuma pala je za 18,2 posto u odnosu na prethodnu godinu, a prodaja pjesama pala je za 28,8 posto. Podaci su to iz podatkovne tvrtke BuzzAngle, koja prati potrošnju glazbe u Americi. U međuvremenu, glazbeni streamovi, uključujući audio i video, povećali su se za 35,4 posto. Audio stream na zahtjev postavio je novi rekord u 2018. godini od 534,6 milijardi streamova, što je 42 posto više od 376,9 milijardi u 2017. godini.

Od sveukupne glazbe koju su Amerikanci slušali prošle godine, 77 posto bilo je putem usluga streaminga glazbe poput Spotifya i Applea, dok je 17,3 posto od toga bilo kroz prodaju albuma i 5,7 posto kroz prodaju singlova. Te brojke su u 2017. godini iznosile 66 posto, 24,6 posto, odnosno 9,3 posto.

Izvor: Rolling Stone