Lockdown je gadna stvar, ali i nepredvidiva pa tako iznimno može otići i na pozitivnu i kreativnu stranu, a upravo se to dogodilo i s ovim projektom koji je nastao upravo zbog lockdowna i to sinergijom trojca koji je zajedno neplanirano počeo stvarati ovaj uradak u jednoj lijepoj skrivenoj Aveniji vrba ili točnije rečeno u zagrebačkom naselju Vrbik.
Willow Avenue tročlani je bend koji čine Mary May (Marija Butirić), Jack de Shaw (Jakša Perković) i Ante Perković, a pred nama je njihov prvijenac “Come What May”.
“Hello, Goodbye” najavni je singl kojim se trojac predstavio, kao i “For Your Money” koji ga je slijedio, a uoči samog izlaska albuma izbacuju pjesmu “Museums” koja otvara album, a dobila je i svoj prateći videospot.
Mary May, naravno, znamo ponajviše po njezinom iznimnom solo albumu prvijencu “Things You Can’t Put Your Finger On” iz 2018. godine, a projekt Willow Avenue je u neku ruku nastavak njezinog rada ponešto, ali ne previše drugačijeg, i s nekim drugim ljudima.
Kako ovaj trojac sam kaže: “…ovo je album prihvaćanja svega što život nosi, on je rezultat sazrijevanja. Ujedno je i katarza duše, plivanje u mulju i iluzijama i izdizanje iz pepela. Ovo je također album otpuštanja, prepuštanja, pročišćenja, izlaska iz mraka na svjetlo. Neke melodije na albumu su stare gotovo 40 godina i tek sada su prvi put ugledale svjetlo dana…”
Mali je to ipak odmak od onoga što Mary radi sa svojom uvjetno rečeno jazzerskom ekipom, ali kvaliteta je u svakom slučaju na barem istoj razini. U četrdeset i nešto minuta koliko traje ovaj odlični album uživat će svakako svi kojima se sviđao Marijin dosadašnji rad, a ove pjesme svakako će privući i neku novu publiku. Iako i minimalizam ističu kao jednu od niti vodilja ovoga albuma, čut ćemo i glazbeno raskošnije dijelove, taman koliko raskošno može zvučati trio.
Osam pjesama nalazi se na ovom odličnom albumu i to osam čak i na momente vrlo različitih pjesama koje ipak čvrsto slijede neku svoju zamišljenu nit.
Najavna pjesma albuma, a i benda, nježna je akustična “Hello, Goodbye”, a sam naslov pjesme nekim starijima vjerojatno je i poznat iz nekih drugih vremena, dok je drugi singl “For Your Money” nešto poprilično drugačije, pjesmu krase promjene ritma uz prelijepi jazzy gitarski rad i zanimljivi tekst.
“Museums” nam donosi jedan klasični Mary May bluesy stil s dodatnim french ugođajem. “Downstream” je lagana smirujuća balada, a “Days Like Dogs” nastavlja u sličnom tonu. “The Cure” je možda i najambicioznija stvar na albumu, pjesma koja traje skoro osam minuta i cijelim tim putem raste da bi na kraju nestala u predivnoj gitarskoj završnici. Album završavaju isto tako dva odlična lagana zgoditka, “Seven Days” i “More Love in the Streets” uz dojmljivi i upečatljivi trademark ovoga albuma, a i ovoga benda, predivni vokal Mary May.
Na momente će nas ovaj album odvesti na neki zvuk kojim je kročila Joni Mitchell na svome putu od folka prema jazzu, a malo kasnije možda i na neki zvuk Norah Jones na njenom putu od countrya, preko bluesa i prema jazzu., iako su usporedbe ovdje samo kao nekakve natuknice jer Willow Avenue su poprilično svoji.
Mary je stvorila stihove i melodije na ovome albumu, a Jack de Shaw i Ante Perković su to uobličili u glazbu albuma. Da bi cijela slika oko albuma bila zaokružena zaslužna je mlada dizajnerica Klasja Habjan koja je izradila lijep dizajn naslovnice. Naravno, album ”Come What May” može se pronaći na streaming i download platformama kao što su Spotify, Deezer, Apple Music i ostali, pa si svakako dajte truda.
Nikada neću zaboraviti fantastičan prvi koncert Mary May u Močvari na kojemu je s vanserijskom ekipom predstavljala svoj prvijenac, koncert na kojemu se nije znalo tko je bio više oduševljen, publika onim što je čula i vidjela, ili sama Mary koja nije mogla doći sebi od odlične reakcije publike. Nadam se da će biti prilike za predstaviti uživo i ovaj odličan album, možda na istom mjestu, a možda i negdje drugdje (recimo u Laubi gdje je album sniman). I ne sumnjam da će reakcije biti iste kao i prije dvije godine u Močvari.
Willow Avenue novo je ime na našoj bogatoj sceni i ime je to od koga očekujemo još velikih stvari, a album “Come What May” nam svedoči da su na dobrom putu.