Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Manchester by the Sea – filmska liga prvaka i veliki igrač Affleck

Ima filmova koji su dobri, ima filmova koji su odlični; pričamo o specijalnim efektima, govorimo o glumi, scenografiji, glazbi…

Ima i onih koji ostavljaju dubok trag; rado ih ponovno pogledamo kad prođe neko vrijeme nakon što smo ih vidjeli prvi put… I ima onih rijetkih koji te promijene, koje najradije (zbog njihove snage, iskrenosti i uvjerljivosti) ne bi u skorije vrijeme ponovno pogledao. Jer onaj snažan osjećaj ne umine, već se i pojača. Tuga. Neprebolna. Pretočena u vrhunski umjetnički rad. Onaj koji postavlja niz pitanja o ultimativnim temama, o životu i smrti. I koji otvara, bez obzira na gledateljevo iskustvo, nove pore, filmofilske i ljudske.

Film “Manchester by the Sea” redatelja i scenarista Kennetha Lonergana premijerno je prikazan na Sundance Film Festivalu prije više od godinu dana, a govori o Leeju Chandleru, majstoru za održavanje, kojemu umre brat. Lee, uz svoju tragičnu prošlost, koja se pred nama odmotava u nizu njegovih sjećanja i razmišljanja (flashbackova) dobiva skrbništvo nad maloljetnim nećakom i treba organizirati i svoj i njegov život. Zašto je to teško (ili nemoguće?), i ima li ikakve nade otkrit će vam ova vrhunska drama. Casey Affleck je izvanredan, u zrelim glumačkim godinama; iza sebe ima niz odličnih ostvarenja (npr. Good Will Hunting, Interstellar, The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford – da nabrojimo samo neke). Podsjetio bih i na njegov redateljski rad “I’m Still Here” o kolegi glumcu, velikom umjetniku Joaquinu Phoenixu.

Teško je (i divno) gledati unutarnju i svaku drugu borbu čovjeka koji je emocionalno umro nakon obiteljske tragedije i koji traži smisao i razlog  da se sljedećeg jutra probudi i suoči sa samim sobom i svojim gubitkom. Moram li istaknuti neke scene, izdvojio bih onu u policijskoj postaji i pokušaj suicida, ili razgovor s bivšom suprugom Randi (odlična Michelle Williams). No, i ostali – Kyle Chandler u ulozi Leejeva brata (glumio je između ostalog u filmovima Carol, Argo i The Wolf of Wall Street) ili pak, za Oscara opravdano nominiran, mladi Lukas Hedges. I glumačke minijature (poput one Mathewa Brodericka) su bravurozno izvedene. Glazbena potka filma također je važna. Od Raya Charlesa i Boba Dylana do Handela i, posebno, Albinonija. Mnogi su (i mnogo) koristili njegov Adaggio, no samo su rijetki uspjeli učiniti to s mjerom i bez suvišne (u pogrdnom smislu) patetike. Za to treba biti majstor. A Kenneth Lonergan to jest. U ovom izvrsnom projektu nepravedno bi bilo izostaviti ulogu, ne samo u producentskom, nego i idejnom smislu, Matta Damona. Za predivno oslikavanje američke prirode i društva “kriv” je Jody Lee Lipes.

U nogometnom svijetu vječno je pitanje koji je Manchester bolji. U filmskom dileme nema. Najbolji je Manchester by the Sea.