RECENZIJA: Ed Sheeran albumom “÷” potrošio sjajne tekstove na prosječnu glazbu
12. ožujka 2017.

Ed Sheeran, jedan od najboljih tekstopisaca današnjice, objavio je svoj treći studijski album.

Nakon “zbrajanja”(“+”) i množenja (“x”) sada je na redu “dijeljenje” (“÷”). Slučajno ili ne ovo je označilo i podijeljeno mišljenje o ovom albumu. Kao da je to poručio i prvom pjesmom na albumu “Eraser”:

“Welcome to the new show
I guess you know I’ve been away
Where I’m heading who knows
My heart will stay the same”

I doista, smisao za pisanje tekstova je ostao isti, na vrhunskom nivou. Podsjećamo, Ed Sheeran, iako ima tek 26 godina, mnogima je pisao pjesme koje su postale i hitovi. Doduše riječ je o tipičnim pop hitovima koji su mogli biti i nešto puno više. Da može puno više pokazao je svojim vlastitim pjesmama, ne mislimo pri tome samo na “Sing” koju je napisao s Pharellom, nego i na puno ozbiljnije “Thinking Out Loud” i “Photograph” koje su postale puno više od pjesme, postale su ljubavne himne i popularni hitovi novog milenija.

To sam očekivao i od ovog studijskog izdanja, ali nažalost nije ispalo tako. Jasno mi je da je “Shape Of You” apsolutni svjetski hit trenutno, ali po meni to nije pravi Ed Sheeran, kao i u pjesmi “Castle On The Hill”. Kao da slušam mušku verziju Taylor Swift. Jasno mi je kako je to recept za uspjeh i kako je Ed doista hitmejker, ali to meni osobno ništa ne znači. Ne želim slušati novu Taylor, nego želim čuti ono što stvarno Ed može napraviti. To i jest napravio, primjerice u pjesmama “Dive”, “Perfect” i “Happier”. Naježio sam se i uz pjesmu “Hearts Don’t Break Around Here” i tekst:

“She is the sweetest thing that I know
You should see the way she holds me when the lights go low
Shakes my soul like a pot hole, every time”

Miješao je stilove, jedna lagana i emotivna pjesma, druga vrludava i sladunjava uz kombinaciju popa i R’n’B-ja te povremene hip-hop ispade. Šteta što je glazba uz ovakve vrhunske tekstove ostala nedorečena i pusta. Očekivao sam napredak u tom smislu, ali je ovo ispao samo jedan tipični pop album današnjice kakve rade već spomenuta Taylor Swift ili sada već bivši One Direction. Možda tako govorim zato što ne volim takvu vrstu pop glazbe, ali ne želim da ovakav talent padne pod utjecaj loše industrije.

Od ovakvih tekstova se mogu napraviti sjajne pjesme, da me ne shvatite krivo, ima ih na ovom albumu i spomenuo sam ih, ali mogu se kladiti kako neće doći do izražaja kao tzv. pop poskočice poput “Shape Of You”. Ed je radio i produkciju albuma uz Bennyja Blanca, Stevea Maca i druge. Stoga sam očekivao više od Eda Sheerana, uz Siu, jednog od najvećih tekstopisaca popularne glazbe današnjice. Ovakav tekstopisac i multiinstrumentalist, koji je možda treba produkcijski dio albuma prepustiti nekome drugome, treba pokazati više kreativnosti od ovog prosječnog albuma.

3