RECENZIJA: Brain Holidays, glazbeno rješenje za svaki “System Error”
19. ožujka 2017.

Brain Holidays, prvi roots reggae sastav u Hrvatskoj nakon 15 godina djelovanja objavljuje svoj treći studijski album.

U 15 godina su se zaista pozicionirali na našoj glazbenoj sceni, a s novim studijskim albumom mogli bi privući još obožavatelja. Tekstovi pjesama su temeljeni na lošim vijestima u Hrvatskoj, žutilu i crnoj kronici, baš kao što kaže pjesma “Loše vijesti”. Hvala Bogu, u hrvatskoj javnosti samo o takvim vijestima možemo i čitati, malo je onoga lijepog, veselog i pozitivnog. Zato su tu Brain Holidays da zahvaljujući njihovoj glazbi zaboravimo makar na kratko brige i odletimo u neki drugi svijet gdje glazba liječi sve rane. “System Error” je naziv ovog trećeg studijskog albuma i doista postoji neka greška u cijelom sistemu, koji je korumpiran, neljudski i nepravedan. Tako i započinje album, pjesmom “Koči me sistem” jer što god napravio u životu, kad tad ćete dočekati zid i zatvorena vrata.

Lijepo je čuti hrvatski jezik u reggae glazbi, iako na ovom albumu možemo čuti i interpretacije na engleskom jeziku. No, jezik uopće nije bitan u glazbi, radiš onako kako misliš da treba, odnosno u onome obliku u kojem se najbolje osjećaš. Kad tad iskrenost će isplivati na površinu, a takav je slučaj i kod ovog benda čiji su live nastupi nabijeni energijom i gdje sve ono što ti se loše događa u životu ostaviš sa strane te uživaš u prekrasnom ritmu.

Baš kao što kažu u pjesmi “Sreća”, “Muzika je sve što treba, muzika je sreća. Ona me liječi, ona me vodi prema slobodi. Pusti neka svira…”. I doista, koliko god teme bile surova životna priča i realnost, samo pusti muziku. Tako da i ovaj album ima neku pozitivnu stranu, odnosno dokazuje kako u svemu lošemu postoji i nešto dobro.

Ne mogu naći neku zamjerku kod ovoga uratka, sjeo mi je, što bi neki rekli, “kao budali šamar”, lijepo, opušteno, ritmično, što i jest značajka reggae glazbe. Ono što obožavam jest kada neki bend još bolje zvuči uživo, a to je slučaj i s Brain Hollidays. Već su najavili nekoliko nastupa, a prvi je 24. ožujka na Welcome Spring Festivalu u Zagrebu, odličan način da zaželimo proljeću dobrodošlicu, kako uz pjesmu “#Proljeće” s ovog albuma, tako i druge njihove uratke.

Album u digitalnom izdanju izlazi 21. ožujka, a u fizičkom 20. travnja.

Spomenuo bih kako je album producirao Marko Gaćina, glavni vokal koji svira i jednu od gitara u ovom bendu. Na albumu su ugostili i Baby Dooksa u pjesmi “Pleme” koja je i najavila novi studijski album. Ujedno je to i jedina nešto žešća stvar na albumu, a čak se i Baby Dooks solidno snašao u reggae vodama. Pjesma je malo drugačija i u aranžerskom smislu i čak ju ne bih stavio na ovaj album, možda neki drugi gdje bi ostvarili suradnju s drugim glazbenicima (a i ne moraju) i prezentirali reggae u nekom drugom svjetlu. Baš mi nekako odudara od ovog albuma, ali opet kažem, nemam neke prevelike zamjerke ovom izdanju.

Teško da ćemo ovakvu glazbu slušati na radijskim postajama, možda na nekoliko njih, ali to je nažalost i dalje problem u Hrvatskoj, jednostavno neka glazba, koja je i odlična poput ove, ne može naći svoj prostor u medijima. Ali zato je pronašla svoju publiku i na tome treba čestitati članovima Brain Holidays.

Za kraj zahvaljujemo Dallas Recordsu što nam je omogućio preslušavanje i recenziranje albuma prije službene objave.

4.7 out of 5

4.7