RECENZIJA: Vindon Havin – “Mjesec od papira”, glazbeno osvježenje s puno potencijala
12. travnja 2017.

Kada sam prvi put čuo Vindon Havin bila je to ljubav na prvo slušanje.

Bend je to koji ima posebnu vibru i unikatnost, ali i bend koji ima sjajne glazbenike pa je tako tu i jedan od osnivača Dražen Scholz, nekadašnji bubnjar Parnog valjka i mnogih drugih glazbenih projekata, zatim Zoran Ernoić, basist koji je poznat po angažmanu u jednom od najboljih hrvatskih metal sastava Cold Snapu. Tu je i gitarist Luka Banić, također poznat po raznim glazbenim suradnjama i njegova sestra Martina Banić, kao back vokal. Glavni vokal i osnivač benda je predivna Petra Oreč, koja je zajedno sa Scholzom u zadnje vrijeme angažirana i u grupi Boa, baš kao i klavijaturist Ivan Čačić.

A sada da se bacim na posao. Vindon Havin ima konačno svoj prvi studijski album na kojem se nalazi sedam pjesama uz četiri remixa. Sve pjesme na albumu smo već upoznali kao singl izdanja, što je zaista jedan veliki problem koji se nikako ne može riješiti u Hrvatskoj. Dakle, vrlo rijetko će se netko uputiti u tu avanturu i objaviti studijski album, najaviti ga klasično jednim ili s dva singla i da potom na njemu čuješ većinu stvari po prvi puta. Ne, kod nas u Hrvatskoj se prvo sve pjesme vrte na radijskim postajama ili TV programima pa ih onda sve skupimo i objavimo na tzv. best of izdanju. Šteta, ali zaista šteta jer ovaj album Vindon Havina “Mjesec od papira” bi imao višu ocjenu kada bi pjesme slušali po prvi puta. A ovako, ništa novo. No, to ne znači da će ocjena albuma biti mala. Štoviše, ne bih se usudio ovom izdanju dati nisku ocjenu.

Album otvara žestoka funky stvar “69” koja u kombijaciji s nježnim ali snažnim Petrinim vokalom sjajno otvara Vindon Havin priču. Slijedi pjesma koja se zaista jako puno vrtila na radijskim postajama, “Kriva je muzika”, a koja ima jednu posebnu funky vibru od koje se čovjek naježi. Oreč i Scholz su “krivi” za to, a osim što su oni radili na većini pjesama, kao autori se potpisuju i još neki članovi benda i nekoliko gostiju, Kristina Kresnik (Parni valjak) i Oleg Colnago iz bivšeg Scholzovog benda Dog Kantina. Kada smo kod Dog Kantine, na albumu se nalazi i pjesma “Kao da smo sami”, originalno izvođena s tim bendom, ali s obzirom da je autor Scholz, Vindon Havin se odlučio na jednu odličnu, bržu i energičnu obradu. Prije te pjesme, na albumu se nalaze “Mjesec od papira”, još jedan radijski hit i nešto akustičnija od ostalih, te “Aha”, po meni najslabiji dio ovog fizičkog izdanja. “Zora pustinja” bi se također mogla svrstati u slabije pjesme ovog albuma, dok priču od sedam autorskih pjesama završava “Mr. Wrong”, prva Vindon Havin pjesma koja je imala veliki broj pregleda na YouTube-u iako nemam nešto posebno za nju reći.

Od spomenuta četiri remixa, pjesmu “Kriva je muzika” je remiksirao Marin Gospić, pjesmu “Aha” Oleg Colnago, “Mr. Wrong” je u verziji Ivice Petaka i Pavla Karlovića, a istu pjesmu je remiksirao i DJ. Feta. Nisu mi općenito remiksi sjeli, a i ne volim činjenicu da je omjer autorskih pjesama i remiksa na albumu 7:4.

Dakle, album bi se mogao podijeliti na dva dijela, onaj od prve do pete pjesme za što se može reći da je Vindon Havin doista nešto posebno na sceni s pjesmama koje imaju jednu cjelinu, od aranžmana, preko teksta, do produkcije (ako izuzmemo jednu obradu). Drugi dio albuma je manje dojmljiv i nešto što treba izbjegavati na sljedećim projektima.

Ako uzmemo činjenicu da je Vindon Havin impresivan i u live izvedbama, ne samo svojih nego i cover pjesama, možemo zaključiti da je ovo bend koji, ako se sve pametno odradi i dobro posloži, može zauzeti jednu važnu poziciju na hrvatskoj glazbenoj sceni. Već su sada na tome putu. Vrhunske glazbenike imaju, odličan vokal imaju, kao i smisla za pisanje pjesama te svoju publiku, samo još više da se potrude i bit će ovo jedna odlična priča. Moram spomenuti i vrlo zanimljive video spotove koje možete pronaći na njihovom službenom YouTube kanalu.

Ipak, zbog nekih činjenica navedenih u ovoj recenziji dobit će nešto manju ocjenu, ali to ih ne bi trebalo razočarati nego dati snage za dalje. Moje srce su s nekim pjesmama osvojili, stoga držim čvrsto fige.

3.3 out of 5

3.3

3.3 out of 5