RECENZIJA: Patrick Hughes: “Čuvaj me s leđa” – “američki, u boji”
16. rujna 2017.

Klasični buddy-buddy film kakvih smo se već nagledali i nazaboravljali. Nekad najbolji bodyguard koji je izgubio status i reputaciju nakon što mu je ubijen klijent, dobiva novi posao za koji ga je unajmila (bilo bi istinitije reći zamolila) bivša djevojka.

Treba čuvati plaćenog ubojicu koji će svjedočiti na suđenju okrutnom lideru iz (naravno) bivše sovjetske republike. Složit ćete se – već viđeno i očekivano. No, treba istaknuti i dobre strane rada koji scenaristički potpisuje Tom O’ Connor, a režirao ga je Patrick Hughes. Prije svega glumci – međuigra Ryana Reynoldsa i Samuela L. Jacksona je vrlo dobra, nekad i odlična, a (nevelike) uloge Garyja Oldmana (psihopat Vladislav Dukhovich) i žene glavnoga junaka – ubojice Kincaida, Salme Hayek (uh, što ta može opsovati i udariti…) su prave male svijetle točke u sivilu koje je nekad davno jedan kino biljeter nazvao “američki, u boji” filmovi.

Ryan Reynolds relativno nedavno nas je ugodno iznenadio ulogom netipičnog akcijskog junaka u filmu “Deadpool”, za koji je nominiran i za Zlatni globus, a Samuela L. Jacksona pratimo odavno – od legendarnog “Ragtimea”, preko kultnih “Pulp Fiction” i “Jackie Brown”, pa sve do “Hateful Eight”. Od nominacija za Zlatni globus i Oscar prošlo je više od dvadeset godina, a veliki glumac odlično se snašao i u animiranim filmovima. Vrlo zahtjevan, ali i zabavan posao, jer je letvica i u tom žanru unatrag nekoliko desetljeća podignuta u neslućene visine. Ne samo produkcijski, nego i u onom što je daleko važnije – priči, dijalogu i “glumi”. Inače, kritičarima se (čak i više od njegovih dugometražnih ostvarenja) svidio Hughesov kratki film iz 2008. “Signs”.

Čitajući o filmu kojeg su u originalu naslovili “The Hitman’s Bodyguard”, može se doznati da prvobitna namjera  autora nije bila da on bude akcijska komedija, već drama, no, prevagnulo je na stranu koju diktira profit i box office. Možda je tako i bolje jer bi nas uozbiljenje možda i više razočaralo. Razbibriga koja se, kao što napisah, apsolutno brzo i zaboravlja ali relativno dobro krati vrijeme do npr. filma “Darkest Hour” u kojem Gary Oldman glumi Winstona Churchilla, a koji bi u kinima trebao zaigrati u studenom.

3