RECENZIJA: Gorillaz: “Humanz” – strmoglavi pad nekad popularnog sastava
19. rujna 2017.

Odličan virtualni projekt iza kojeg stoje vođa Blura, Damon Albarn i umjetnik Jamie Hewlett, pod nazivom “Gorillaz” godinama su vladali top listama i oduševljavali obožavatelje diljem svijeta.

S nekoliko albuma postali su ozbiljni predstavnik glazbene scene Essexa, a nakon sedam godina diskografske stanke, Damon Albarn je odlučio napraviti novi album. Na njega je zgurao svega i svačega, od drum ‘n’ bass-a, preko hip hopa i reggaea do nekakvog post punk/popa i elektronike. Uz sve to na skoro svakoj pjesmi je ugostio jednog ili dva glazbenika, pa tako imamo primjerice Vincea Stapelsa na otvarajućoj “Ascension”, zatim trio De La Soul na “Momentz”, divu Grace Jones na “Charger” te Benjaminea Clementinea na “Halellujah Money”.

Pitanje je što se događalo u glavi Damonu Albarnu kada je stvarao ovaj album jer ga jednostavno ne razumijem. Ni njega, ni glazbu. Puno ima različitih elemenata što je prenaporno, ponekad i neslušljivo. Jedino bih izdvojio “Andromedu” feat. D.R.E.A.M. i “Strobelite” ft. Peven Everett kao pjesme koje su slušljive i koje su mi donekle sjele. Ovo sve ostalo je napravljeno zbrda zdola. Još me čudila tolika kampanja oko novog materijala jer inače na padam na te marketinške fore i uvijek se dogodi suprotno od onog najavljivanog (čast izuzecima). Ujedno je previše pozornosti davao gostima nego samom sebi, što mi nikako ne paše, pogotovo kod Gorillaz gdje čekam onaj njegov nježni i ludi glas, a nikako da ga dobijem.

Ne mogu ovaj album ni analizirati pjesmu po pjesmu jer ne znam što bih rekao i kako bih to opisao. Možda postoji netko tko to može slušati i tko voli ovakvu vrstu glazbe. Previše je različitih stilova da bi bilo sve dobro posloženo. Nije to onaj Gorillaz na koji sam navikao i koji sam obožavao, o kojem god albumu bilo riječ. Onaj alternativni pop/rock/electronica/trip hop prešao je u glazbeni žanr zvan apokaliptični neuspjeh. Čude me ocjene ostalih kritičara, pa čak i onih cijenjenih predstavnika nekih od najvećih svjetskih glazbenih magazina. Pitam se je li samo meni ovo čudan nastavak cijenjenog projekta?! Ne znam. Meni nikako nije sjelo i za ovo ne mogu dati nikakvu ozbiljnu ocjenu. Jedino je produkcija na zavidnoj razini, ali ostalo ne mogu komentirati. Šteta! Bolje da nije ništa napravio.

2 out of 5

2

2 out of 5