Intervju s Ivom Šalamon Reškovac: Zašto je važan booking u glazbi i koje su najčešće (krive) predrasude?
3. siječnja 2018.
Nikola Knežević (2620 Članci)
Podijeli

Intervju s Ivom Šalamon Reškovac: Zašto je važan booking u glazbi i koje su najčešće (krive) predrasude?

Glazba je nešto u čemu uživa sa sigurnošću najveći dio svjetske populacije, u kakvom god ona obliku bila. Jedno od najvećih bogatstava na svijetu je upravo glazba, melodija, nota, a koja nas svakodnevno okružuje, u kojoj god situaciji bili.

Iako kažu kako su nekada u životu potrebni mir i tišina, za nas koji smo u glazbi svakodnevno, tišina podrazumijeva posebnu glazbenu playlistu. Nekome je glazba užitak, nekome život, nekome posao, a nekome pak i posao i užitak. Ugodno s korisnim!

Jedna od osoba koja je cijeli život vezana uz glazbu, a tu ljubav je prebacila i u poslovni svijet, jest Iva Šalamon Reškovac, vlasnica booking agencije Art Hill. Prava osoba za razgovor o glazbi, privatno i poslovno. Zašto je u današnjem svijetu važno imati booking menadžera i agenciju, koliko je potrebno posla za organizaciju jednog koncerta i u konačnici imamo li krivu predodžbu o tome što to doista jest?

Organizacija “Silk Road” Chinese Ethno Music Festivala u Puli (Foto: Danijel Bartolić)

Prije svega zahvaljujem na izdvojenom vremenu za intervju i odmah jedno privatno i poslovno pitanje. Zašto glazba?
Zašto ne spojiti ljubav i zadovoljstvo s poslom? Nije li to san svake osobe koja radi nešto od čega živi, da može svaki dan s veseljem odlaziti na posao i da može u realizaciji posla koji je napravio usreći druge ljude.

Zašto je važan booking u svijetu glazbe i organizacije koncerata/evenata? Znamo što znači booking po pitanju avionskih karata i apartmana, ali kako to izgleda u glazbi? Koji je točno vaš posao?
Moj posao se odnosi na više raznih bookinga. Jedan dio se odnosi na booking umjetnika, tu su pregovori s raznim svjetskim promotorima, agencijama, osobnim asistentima, a kako bi došli do umjetnika kojeg želimo po cijeni koju možemo platiti. Nakon toga kreću dogovori (booking) s dobavljačima, u ovom poslu su to mjesta za realizaciju koncerta, tehnika, prodaje ulaznica, prodaja pića i sve ono što je manje vidljivo ali jako bitno. U sve je “utkan” booking.

Postoje li određene predrasude ili krive predodžbe o vašem poslu?
Mnogi misle da je to lagan posao jer vide finalni produkt, dobar koncert, event, gdje smo svi uređeni i nasmiješeni. Neka zamisle organizirati rođendanski party s barem 10 ljudi da ništa ne fali pa to pomnožiti s puno nula – e to je organizacija velikog koncerta ili projekta.

Koliko je u vašem poslu važan kolektiv, timski rad, poslovno okruženje, ali i onaj privatni dio, poput obitelji jer vjerujem kako i u Vašem slučaju ima puno odricanja?
U ovom poslu je, kao uostalom u mnogima, kolektiv iznimno važan. Mnogo je segmenata posla u organizaciji nekog događaja, stoga se posao mora podijeliti da svatko zna što treba raditi i onda da se team nadopunjuje. Tako je jedino moguće. Inzistiram na prijateljskom odnosu i pozitivnom okruženju što mi uz super tim uspijeva. Obitelj je isto na neki način upletena u posao. Ponekad dolazim u ured s bebom, starija kćer pomaže oko pozivnica za koncerte, suprug mi pomaže oko razvijanja weba, aplikacija, ideja, svi smo mi velika Art hill obitelj.

Je li i ovaj posao, što bi rekli Amerikanci, 24/7, može li se postaviti pitanje – što radite kad ne radite?
Kod nas u uredu i doma uvijek svira neka glazba raznih žanrova. Odlazim na koncerte, evente, googlam razne izvođače, osluškujem što je popularno u generaciji svoje kćeri…hmm…izgleda da uvijek radim…

Iva Šalamon Reškovac i Jose Carreras (Foto: Danijel Bartolić)

Koliko Vaša agencija dugo postoji, koji su značajni projekti na kojima ste radili i kako je izgledao prvi booking koji ste odradili?
Art hill postoji svega četiri godine i u te četiri godine zaista ima projekata na koje sam iznimno ponosna. 2016. godine sam organizirala humanitaran koncert Jose Carrerasa u Areni Pula. To mi je ujedno bio prvi veliki koncert na definitivno najzahtjevnijem mjestu gdje se koncert može organizirati. Realizacija je bila uspješna, sakupljeno je 600.000 kn za donaciju, a ja sam bila bogatija za to iskustvo, stoga koncert u Areni 2017. je bilo mnogo jednostavnije organizirati. Također, zahtjevan projekt je bilo prezentirati Brodosplitovu jahtu u Monacu na Monaco Yacht showu. Sve smo dovezli iz Hrvatske, od hrane i pića, hostesa i tehnike do izvođača. Potvrda da smo super odradili posao je taj što je na prvom partyu bilo 100 ljudi umjesto 30, a idući dan smo očekivali 100 ljudi a došlo ih je 300. Nikome ništa nije nedostajalo.

Na čemu trenutno radite, možete li nam nešto otkriti?
Trenutno radimo na nekoliko zanimljivih projekata. I dalje smo u programima za preventivu prometa, tako ćemo u 2018. godini učiti najmlađe što mogu očekivati u prometu, ali i one starije koji uskoro polažu vozački ispit ćemo na zabavan način suočiti s opasnošću kombinacije alkohola i vožnje. Nadalje, gluhe ćemo naučiti svirati violine, pomoći ćemo Hrvatskoj glazbenoj mladeži u realizaciji projekta u Grožnjanu, u Dubrovniku ćemo realizirati prvi restoran/teatar, a i u pregovorima smo s velikom svjetskom zvijezdom za koncert u Areni Pula. Projekt koji me veseli je i Kulturni pokaz s kojim će svi željni obilaska raznih kulturnih događaja i mjesta moći si priuštiti uz popuste koje ćemo im omogućiti i to ne samo u Hrvatskoj, nego po Europi. To je projekt koji također radimo s HGM-om. 2018. će definitivno biti dinamična godina!

Kreativni nered ili sve na svom mjestu? Koji ste tip?
Što je to nered? 🙂 Mi koji se bavimo organizacijom i osmišljavanjem projekata moramo biti kreativni (što generira nered) ali i organizirani (što generira red). Rekla bih u globalu da je sve “šareno” oko mene.

Ne znam je li Vas tko pitao ovo, ali čuje li se glazba u pozadini dok radite?
Uvijek, evo, trenutno moja kćer skuša Fil Tilena, nije “my cup of tea” ali i to je bolje od tišine.

Što privatno slušate od glazbe? Što se sluša u automobilu, što doma?
Mislim da sam ja kao jukebox. Svašta slušam. Konstanta je Depeche Mode, Pink Floyd, ali i Sade, A-ha, pa do klasike i jazza. Naravno da volim čuti što se radi na našoj sceni tako da me vesele mnogi naši urbani bendovi. U svakom slučaju, jedino važno je da je glazba kvalitetna.

Često u životu nailazimo na izazove. Netko odustane od svega prije reda, netko nakon prvog pokušaja, a postoje oni, poput mene, koji tvrde kako se sve može riješiti. Je li tako i u Vašem poslu?
Sve se može riješiti! Moji suradnici znaju da uopće ne doživljavam riječ problem, eventualno možemo imati situaciju i tri moguća rješenja te situacije o kojima ćemo raspraviti. Ako su ljudi došli do Mjeseca, možemo riješiti i situaciju u poslu 🙂 

Vidite li se i za 20 godina na ovom mjestu? Je li to što ste htjeli dosita raditi? Posao iz snova?
Definitivno, i to s ekipom s kojom radim, ma s njima do penzije 🙂 Svaki projekt, svaki koncert je priča za sebe, sve ispočetka, nema odrađivanja posla, tako ne može dosaditi, može samo biti drugačije, zamamljivije i dinamičnije.

Zahvaljujem na razgovoru i pojašnjenju određenih stvari i pojmova, te želim puno uspjeha u daljnjim projektima.
Hvala Vama što nas pratite. Bez medija i portala kao što je Music Box naš posao bi bio puno teži.

Foto: Ines Fišer, Facebook (privatni album), arthill.eu, Danijel Bartolić