Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Martin McDonagh: “Tri plakata izvan grada” – majka Hrabrost

Vrlo dobar film u kojemu briljira Frances McDormand, jedna od najboljih američkih glumica, koja je za ovu iznimnu ulogu već dobila Zlatni Globus, a ozbiljna je kandidatkinja i za Oscara.

Redatelja Martina McDonagha pamtimo po dva zanimljiva ostvarenja – hardboiled, žestokom “In Bruges” (u kojem smo zapamtili i odličnoga Collina Farrella), te “Seven Psychopats” (u njemu se , uz spomenutoga glumca, pojavljuju i Sam Rockwell i Woody Harrelson). Glumačke izvedbe potonje dvojice u posljednjem su McDonaghovom ostvarenju osnažene s Frances McDormand, koja nas mnogim svojim ulogama oduševljava od filma braće Coen “Fargo” za koji je ovjenčana Akademijinim kipićem. I prije (“Mississipi Burning”) i poslije toga (“North Country”) igrala je zahtjevne uloge žena u neobičnim, specifičnim i teškim situacijama, a u “Tri plakata…”, situacija u kojoj se lik koji je utjelovila nalazi je najteža moguća.

Naime, mjesecima se istraga povodom silovanja i brutalnog ubojstva kćeri ne miče s mrtve točke i Mildred (McDormand) odlučuje „pogurati“ lokalne policijske dužnosnike i (konkretno) njihova šefa Willoughbyja na djelovanje. Želi ih potaknuti da, po njenom mišljenju, bolje obavljaju svoj posao. To čini na zanimljiv način – reklamne panoe koji nisu korišteni tridesetak godina unajmljuje na godinu dana i na njih tri postavlja odgovarajući tekst koji jasno ukazuje na njeno nezadovoljstvo, na (ne)pravdu i slično… Kako su u malom mjestu stvari uvijek postavljene na, također, zanimljiv način, ovaj njen postupak nailazi na (ne)odobravanje sumještana, na reakcije njenog sina i (bivšeg) supruga (inače policajca), ali, ipak, i na već spomenutog šefa policije (za Oscara nominiranoga i, usput rečeno, odličnoga Harrelsona), te policajca Dixona (punoga predrasuda i loših poteza; Sam Rockwell osvojio je nominaciju za Oscara za sporednu ulogu). Osim njih, čitava galerija likova – lokalni zubar, svećenik, Dixonova mama (s kojom on i živi), te vlasnik lokalne agencije (Caleb Landry Jones) i više nego dobro pokazuju (bilo koju) malu sredinu i njen život i kako se (manje ili još manje) uspješno nose s (ne)svakidašnjicom.

Osim već spomenutih vječnih tema – života, smrti, pravde, konformizma, ljudskosti, u jednoj od najboljih scena američkoga filma unatrag desetak godina (monološki i retorički) postavljeno je i pitanje grijeha crkve (ili grijeha nečinjenja ili, bolje reći, prikrivanja zločina pedofilije u njenim redovima). Život je, rijetko, crno-bijel, pa i akcije (odnosno reakcije) i postupci svih likova, naravno, utječu, ne samo na razvoj događaja, nego i na smjer kojima će njihovi i životi drugih poći. Bolest, samoubojstvo… nisu samo nabacane  „ozbiljnosti“ o kojima i sedma umjetnost raspravlja od samih svojih početaka, već su bitni dijelovi mozaika središnje Amerike (i ovoga filma), pokazujući nam da američka kinematografija nisu samo blockbusteri (nemam ništa protiv njih), već i da tu ima mjesta za dobre dramske trenutke (npr. “Nebraska” ili “Manchester By The Sea”).

Glazba dobro podcrtava i pomaže slikati atmosferu (pogotovo digresiranje s pjesmom Abbe u jednom od ključnih trenutaka, a koju sluša Dixon). Režija je i više nego dobra, a treba napomenuti da je McDonagh pisao i scenarij. Američka televizija, odnosno kreatori TV serija u posljednje su vrijeme poprilično koristili iskustva europskih kolega i, to je već rečeno i napisano bezbroj puta, podigli sadržajnu kvalitetu na višu razinu. Siguran sam da se i u mediju filma može dogoditi sličan napredak i da, bez obzira što novac i producenti diktiraju mnoge stvari, umjetnici mogu naći načina da beskompromisnije izraze sebe i svoja (i) ljudska načela. Ovaj film govori tome u prilog.

Kad smo već kod McDormand i televizije podsjetio bih na četverodijelnu seriju “Olive Kitteridge” u kojoj je također zasjao njen glumački talent. Svakako pogledajte i podsjetite se i na njena ranija filmska ostvarenja, pogotovo na “Fargo”, obaveznu lektiru za svakog ljubitelja filma.