Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Sean Baker: “Projekt Florida” – veliki mali film

Egzistencijalne i egizstencijalističke pokretne sličice Amerike koju nemamo prilike vidjeti u hollywoodskim spektaklima i, tim više, zaslužuju našu pozornost. Filmovi nisu (samo) zabava što pokazuje ovaj vrlo dobar rad nezavisnog redatelja Seana Bakera kojeg smo nedavno pogledali u Cinestaru.

„Amerika nije rad i znoj, postoje Hollywood i Frankie boy, Disneyland, baseball i rock & roll“, riječi su legendarne Rupčićeve pjesme koju je uglazbio Štulić i govori o licu i naličju Amerike u godinama iza nas. Nije se tu bogzna što puno promijenilo. Bogati postaju bogatiji, krize se , identitetske, ekonomske ili neke treće (pa i vojne) produbljuju, a „običan“ američki čovjek samo nastoji preživjeti. Dočekati sljedeći dan u uvjetima koji baš ne obećavaju. Naprotiv. I stvoriti kakvu takvu egzistenciju za svoju djecu. Stalna je to tema umjetnika i autora, od Steinbacka do filmskih radnika koji se egzistencijalnim ne bave na način Indiane Jonesa ili nekog drugog akcijskog junaka, već realnije, a prema tome i hrabrije. Da, film je i zabava, jest i eskapističan, no treba progovarati i o svijetu koji nas okružuje, onom koji pokušavamo razumjeti. I preživjeti.

Djeca često pribjegavaju ovom načinu i psihološki prihvatljivom i razumljivom rješenju koji je ujedno i bijeg iz sivila i beznađa koje ih okružuje. Dakle, igrom. Tako i šestogodišnja Moonee (i njeni vršnjaci i prijatelji Scooty i Dickey) provodi dane u motelu znakovitoga i ironičnoga imena “Magic Castle”, koji je usput rečeno, smješten nedaleko od Disneylanda. Na samo korak od multimedijalne bajke za djecu i odrasle neki drugi (djeca i odrasli) pokušavaju izboriti svoje mjesto pod suncem i boriti se u unaprijed izgubljenoj borbi. Sa samima sobom i svojom nepoduzetnošću, sa sistemom… U preživljavanju, kao i u ljubavi i ratu, sva su sredstva dopuštena, no, ni to im neće pomoći i film nas, polako i sigurno, vodi ka neumitnom kraju. Institucije će se na kraju pobrinuti da se formalno riješi još jedan socijalni slučaj. I da, više manje, svi budu nesretni. Osim administracije, dakako. Ona samo radi svoj posao.

Odlična Litvanka Bria Vinaite (u ulozi Majčice Hrabrost) i mala Brooklyn Prince, odlične su, a sekundiraju im vrlo dobri „glumci“ među kojima je najveće ime Willem Dafoe, kojega smo gledali u raznoraznim „projektima“ i velikim filmovima, od Stoneove uspješnice “Platoon” do “The Last Temptation Of Christ” (Scorseseove ekranizacije Kazantzakisova kontroverznog romana). Uz sve dužno poštovanje prema njegovoj bogatoj karijeri, raznovrsnim ulogama i likovima koje je donio na veliko platno, mislim da mu je ova uloga (upravitelj Bobby) jedna od najzahtjevnijih. Ako ne i najzahtjevnija. „Glumiti“ običnost, dobrotu (u ljudskim okvirima, ne pretjerujući u smjeru iznimnosti) najteže je i zato velikom glumcu velik kompliment. Kao i (ko)scenaristu i redatelju Seanu Bakeru što se uhvatio ukoštac s ovom „svakodnevnom“ antitemom i što ju je filmski, litererarno i vizualno, iznio na vrlo zanimljiv način.

Pustoš koja okružuje naše male i velike junake kontaminira i njihova srca i duše te njihove živote, metaforički se širi poput požara koji u jednom trenutku i doslovno plane, jer su se djeca (u općoj dosadi i beznađu) zaigrala. Ostaje samo pustoš. Nade nema ili je ima vrlo malo. Sve je podebljano i heavy soundtrackom, oporim i hip-hop hiperljepljivim kao i usijani asfalt na jakom floridskom suncu. U pisanju scenarija sudjelovao je Chris Bergoch, stalni Bakerov suradnik.

Vojnom terminologijom rečeno – ovakvi filmovi najčešće prolaze „ispod radara“. Na istom tragu možemo reći da su, poput „Stealtha“, toliko kvalitetni i za gledatelje izazovni da ih publika svakako treba „otkriti“, te potaknuti da istraže i druge Bakerove projekte – “Tangerine”, “Prince of Broadway” i “Starlet”.