RECENZIJA: The Miceks – “Ljubav, voda i sloboda” – Jesus, Stonesi, Ramonesi i još poneko
4. svibnja 2018.

Rock and roll je u svojoj biti poprilično jednostavna stvar, nema tu previše filozofije ako mu pristupiš na pravi način.

Naravno, kroz povijest glazbe, pogotovo r’n’r glazbe, bilo je puno filozofiranja i pokušaja da se kroz nekakvu veliku dubinu misli ili teško gimnasticiranje na instrumentima prenese poruka, ali na kraju je uvijek ispadalo da su najjednostavnije stvari i najbolje.

Zagrebački, ili bolje rečeno novozagrebački bend The Miceks (odlično i originalno ime, svjetsko, a naše) je skup mladih dečki iz “kraja“ koji su se okupili oko Alena Kraljića Kralje i iz garaže na Utrinama krenuli u svoju avanturu. Kralju pamtimo stvarno odavno, još iz vremena Dum Dum Boysa kada se početno kalio, naravno zatim iz legendarne postave Pips, Chips & Videoclipsa, pa preko sviranja s Baretom & Majkama i Plaćenicima, i tko zna iz koliko još projekata. The Miceks je novi projekt u kojemu sudjeluje, ali ovaj put ne samo kao gitarist nego u velikoj mjeri i kao autor, što do sada i nije baš radio. S dečkima s kojima je u bendu upoznao se u garaži, kliknuli su i odlučili probati naći svoje mjesto na “estradi“.

S prvim singlom su se javili još prije više od godinu i pol, ali zbog nekakvih stalnih promjena u bendu, prvenstveno s basistima, album smo eto tek sada dočekali, i to za Dancing Bear koji je prepoznao njihov potencijal kao nekakav spoj Kraljinog iskustva i mladosti ostatka benda. Album su po njihovom priznanju snimili uživo u studiju bez dodatnog nasnimavanja i to je u ovom slučaju nešto najbolje što su mogli napraviti jer dok ga slušamo jednostavno ih možemo zamisliti na stageu.

Već na prve taktove nastupne pjesme na albumu “Ljubav“ jasno će svima biti o čemu se ovdje radi. O jednom čistom, nepatvorenom i iskrenom rokenrolu, bez filozofiranja, nafilovanog riffovima od prvog do zadnjeg takta koji će vas osvojiti na prvo slušanje. Davno je rekao, mislim John Lennon, da je album dobar onoliko koliko možeš skinuti singlova s njega, a s albuma “Ljubav, voda i sloboda“ bez problema bi svaka pjesma mogla biti singl, spot ili nešto što će se vrtiti na radijskim postajama.

Alen Kraljić Kralja (foto: Nikola Knežević)

Od prve “Ljubav“ ili posljednje “Paranoja“ , od “Jesus, Stonesi i Ramonesi“,  “Meksiko“, “Cvijet“, “Netko krade sunce“ ili singla “Mr Bong“ koje pršte riffovima, ili fantastičnih laganica “Volim kada si tu“, “Novi mohikanac“, “Svaki dan (O May)“, ili prelijepe “Mona Lisa“, jednostavno nećete pogriješiti ako se na ovaj album uključite na bilo kojoj pjesmi pošto će vas svaka na prvu osvojiti ili ritmom, ili melodijom, ili atmosferom, ili svime time zajedno.

Naravno moramo reći da sve ovo što čujemo na ovome albumu nije ništa novo i nije nešto što nismo već čuli, ali The Miceks se niti ne trude izmišljati toplu vodu niti previše filozofirati nego samo svirati jednostavni, bazični rokenrol i pri tome se vjerojatno dobro i zabaviti.

Teme koje bend uglavnom obrađuje na albumu su najbolje objašnjene u samom naslovu “Ljubav, voda i sloboda“ , pa tako ponajviše prevladavaju ljubavne teme, a i uživanje u životu, miru i slobodi, pa od tud se i čovjek koji je upravo tako nešto propagirao našao u društvu sa Stonesima i Ramonesima u naslovu. Utjecaje koji su Micekse dovele do “Ljubavi, vode i slobode“ nabrojani su u singlu i možda ponajboljoj stvari na albumu “Jesus, Stonesi i Ramonesi“,

…opet sam uzeo gitaru u ruke,
to je moj alat za stvaranje buke,
one koja liječi, koja daje, koja stvara,
jače od pištolja i gomile para…
…Jesus, Stonesi, Pop* i Clash,
Wilco Johnson, Johnny Cash,
Iggy, Marley, Beatlesi,
to su me naučili…

Tu su još naravno i Ramonesi, T. Rex, Pistolsi i još poneki, ali poanta je jasna, a sve njih kroz album možemo čuti onako kako su ih Miceksi doživjeli.

Za kraj još jednom podvlačimo da je rokenrol vrlo jednostavna stvar i da uživanje u njemu ljudima svakako čini dobro, a u debitantskom albumu The Miceksa ćete svakako uživati, pa se potrudite ukoliko ste u mogućnosti da ga nabavite, a ukoliko ne, ne brinite, sigurno ćete ga imati prilike često slušati na radiju ili televiziji.

Odličan debi.

4.5