Skip to content Skip to footer

Završio 16.  Tabor Film Festival, objavljeni laureati!

Na netom završenom 16. Tabor Film Festivalu koji se i ove godine istakao pozitivnom atmosferom i velikim brojem posjetitelja nagrađeno je čak devet filmova u ovogodišnjoj izvrsnoj i iznimno jakoj međunarodnoj i domaćoj konkurenciji. Festival je simbolično završen puštanjem letećih lampiona s napisanim željama posjetitelja za 17. izdanje.

Grand Prix u međunarodnoj konkurenciji pripao je višestruko nagrađivanom njemačkom eksperimentalnom filmu “Pronađi, naciljaj, uništi” (“Find Fix Finish”), u kojem redateljski dvojac Sylvian Cruiziat i Mila Zhluktenko donosi svjedočanstva vojnih pilota dronova o životima ljudi koje svakodnevno promatraju. Kako stoji u obrazloženju žirija u sastavu Volker Schlecht, Jennifer Lynde Barker i Stefan Ivančić,  ovaj je film odabran zbog neočekivane i umjetnički upečatljive ljepote kojom progovara o važnim političkim istinama suvremenog ratovanja kroz intimne pripovijesti vojnika koji odlučuju o nečijem životu ili smrti.  U međunarodnoj konkurenciji dodijeljena su još tri posebna priznanja, i to francuskom dokumentarnom filmu “Povratak” (“Retour”) u kojem redatelj Pang-Chuan Huang paralelno prikazuje dva vremenski disonantna putovanja,  animiranom filmu “Šetač” (“Le Marcheur”) belgijskog redatelja Frédérica Hainauta o šetaču na farmi peradi, te apokalipičnom animiranom dark mjuziklu “Teret” (“Min Börda”) švedske redateljice Niki Lindroth von Bahr.

Najboljim filmom u domaćoj konkurenciji proglašen je film Igora Bezinovića “Lovetovi”, duhovit i pomalo nadrealan dokumentarac o zabavi za odrasle koji  prikazuje bračni par Lovett, popularne web-cam modele i poduzetnike koji svoje gledatelje, obožavatelje i kupce zabavljaju online prenošenjem seksualnog života iz vlastite sobe, potičući ih na jednaka uživanja. Članovi žirija Maša Peče, Kate Davies i Boris Poljak istakli su vrijednost ovog filmskog uvida u globaliziran, ali i klaustrofobičan virtualni svijet, u kojem redatelj gledatelju ostavlja prostor za razmišljanje o odnosu privatnosti i javne sfere u svijetu u kojem medijska reprezentacija postaje važnija od života samog. Posebna je priznanja žiri odlučio dodijeliti trima hrvatskim redateljima: Igoru Grubiću za animirani film “Kako se kalio čelik” o odnosu oca i sina koji se uspostavlja u simboličkom činu oživljavanja radničke solidarnosti u prostoru napuštene tvornice, Davoru Sanvinčetiju za vizualno uzbudljiv svjetlosni filmski eksperiment “Skoro ništa: i dalje noć” te Sunčici Ani Veldić za film “Precijenjena dramaturgija” kojim duhovito propituje vlastitu kreativnu nemoć prokazujući apsurd modela nametnutih umjetničkim obrazovanjem.

Nagradu publike dobio je francuski film “Negativni prostor” (“Negative Space”) redatelja Maxa Portera i Rua Kawahate, sjajna animirana priča u kojoj se kroz umijeće pakiranja kovčega dočarava odnos jednog oca i njegova sina.