INTERVJU: Rachel Margetts (Yr Lovely Dead Moon) – uživam u riziku i teškoćama u dinamici između publike i izvođača
5. kolovoza 2018.
Music Box (10920 Članci)
Podijeli

INTERVJU: Rachel Margetts (Yr Lovely Dead Moon) – uživam u riziku i teškoćama u dinamici između publike i izvođača

Rachel Margetts (Yr Lovely Dead Moon): “Volim i hommage; umjetnike opsjednute književnim teoretičarima, ili književne teoretičare opsjednute arhitektima, arhitekte opsjednute haiku pjesnicima, štogod!”

Rachel Margetts nezavisna je umjetnica, trenutno situirana u Berlinu, koja iza sebe ima projekt Yr Lovely Dead Moon. Žanrovski ga opisuje kao kozmički lounge post-punk s primjesama techno horror sexy blue jama. Album “Physical Corpses” predstavila je samostalno u svibnju u Medici s Ritom Mosss i Chronoborusom pod palicom “Živ, Žar, Žur” koncertnog i booking projekta, kojeg vode članice Žena. Porazgovarali smo s njom o njenim počecima te muzama u glazbenim i umjetničkim vodama.

Kako to da si se uopće odlučila baciti u nezavisne vode?

“Zapravo se ovdje nije uopće radilo niti o odluci, niti ambiciji. Oduvijek sam pisala glazbu i tekstove te ih izvodila. Ponekad sam iznimno nestrpljiva, pogotovo u sferi kreativnosti, stoga nisam htjela čekati ni na koga da mi pomogne kako bih uopće započela. No, to ne znači da uopće nisam imala podrške, pomoći i inspiraciju ostalih, samo se nisam oslanjala na ostale u procesu stvaranja i izvođenja. Smatram da se radi o korisnom pristupu umjetničkom stvaralaštvu. No, s tim pristupom stvaralaštvu nikad nema dovoljno opreza jer ako radiš potpuno samostalno taj perfekcionizam će izostati. Samostalno sam stvorila (i još uvijek stvaram) mnogo šunda, te sam taj šund izvodila i u javnosti. No, uživam u riziku i u teškoćama u dinamici između publike i izvođača. I kao što Beckett kaže: ,,Fail, fail again, fail better.’’”

Doživljavaš li glazbu kao zasebno područje ili pretendiraš interdisciplinarnom pristupu?

“Zasigurno uživam u njoj ponajviše na marginama žanrova ili disciplina. No, ne samo s namjerom brisanja ili preklapanja granica, kako bi ostale discipline bile prikazane beskorisnima, nego s ciljem poigravanja očekivanja forme. Smatram da poigravanja i izazovi u očekivanjima mogu imati transformativni učinak. Također volim i hommage; umjetnike opsjednute književnim teoretičarima, ili književne teoretičare opsjednute arhitektima, arhitekte opsjednute haiku pjesnicima, štogod! Definitivno ne vjerujem u puristički, univerzalni oblik discipline, ali glazba za mene ima specifičnu primjetnu kvalitetu koja je drugačija od ostalih oblika umjetnosti, čije granice percipiram mutnijima, odnosno sklonijima preklapanju. Kada me zaista pogodi, uviđam da glazba ima taj nepogrešiv, dionizijski učinak na moje tijelo. Tjera me da skočim u veliki, tamni ocean i da se utopim, smijući se i umirući od straha istovremeno.”

Otkuda zapravo inspiracija za ime tvog projekta Yr Lovely Dead Moon?

“Riječ je o strofi pjesme “Power; for Allen Ginsberg” Gregoryja Corsea. Zapravo se isprva radilo o Soundcloud korisničkom imenu kojeg sam izmislila iz dosade te mi se svidjelo pa sam ga odlučila zadržati i za projekt.”

Navedi par bendova i/ili izvođača koji su najviše utjecali na tvoje glazbeno stvaralaštvo?

“Radi se o velikom džumbusu, no spomenula bih Davida Bowieja, Jenny Hval, Bridgitte Fontaine, Aphex Twin, Broadcast, Patti Smith, Scotta Walkera, Bogdana Raczynzskija, Laurie Anderson, Tuxedomoon, Natalie Beridze, Boards Of Canada, itd.. Ne zvuče nimalo kao moja glazba, no iznimno ih volim.”

Foto: rachelmargetts.files.wordpress.com