Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: dRUMELODY: “Hyperbola” – senzualni sintetički elektronički proizvod

Projekt sarajevskog producenta i glazbenika Berina Tuzlića, koji iza sebe nosi naziv dRUMELODY, sve više privlači pozornost na sebe, kako zbog svojeg zanimljivog zvuka, tako i neobičnosti i jedinstvenosti koje su prožete kroz njegovu glazbu. 

“Hyperbola” je novi studijski album koji je objavljen za Dancing Bear, a pogotovo veseli vinilno izdanje uz koje ovaj glazbeni projekt zvuči još fenomenalnije i senzualnije. Ukratko, Tuzlić u svojim pjesmama ima i vokalne dionice, ali koje nisu proizvedene normalnim (ljudskim) putem nego korištenjem sve popularnijeg plug in-a Voice Melodine. Tako stvara sintetički zvuk koji je digitalni oblik onog pravog ljudskog glasa i mogu reći da nema neke velike razlike, čak mu ne fali ni topline, odnosno onog ljudskog dijela čovjeka, ako me razumijete. Upravo je zbog vokala stvoren jedan zavodljivi i senzualni ugođaj kojeg se nećete samo tako lako moći riješiti.

Album otvara upravo vokalnim uvodom u pjesmu “Hyperbola”, deep tech house stvar koja je bila jedini logičan početak albuma. Snažne bas dionice i vokal vladaju pjesmom i dodatno zaintrigiraju našu maštu za ono što slijedi. “Golden Vine” je još tmurnija i s drugačijim ritmom, ali i dalje ženskim sintetičkim vokalom koji zavodi, i zavodi, i zavodi. Podsjeća me na neki crnački soul glas i mogu ga predočiti ispred sebe, iako ne postoji. Puno pozornosti ovaj sarajevski umjetnik daje bubnjevima i ritmu, što se jasno vidi na svakoj pjesmi, ali i vrlo lijepo u cijelu priču komponira elektroniku. Treća pjesma “Take Money Baby” je prava futuristička poslastica s još bržim tech house ritmom, ali i jednom važnom promjenom. Sada koristi muški sintetički vokal. I kao da je glazba dobila jednu veću puninu i zbog toga vas polako tjera i na ples. Ujedno je u pitanju i najkraća pjesma albuma i samo nakratko ubrzava ritam jer sljedeća “You And Me” ponovno vraća senzualnost i zavodljivost, dvije riječi koje sam već puno puta spomenuo, a mogao bih i još koji put.

Ponovno se baca na malo tmurnije zvukove i lounge glazbu koja me podsjetila na Jeana Michela Jarrea. Vraća se polako i ženski vokal kojeg čujemo i u pjesmi “Impulse”, ali i na još jednom highlightu albuma, “Blood”. Zanimljiva je i pjesma “Planet” s istaknutim nekakvim synth midi zvukovima koji stvaraju čudan, ali uzbudljiv ugođaj. Ista je situacija i na sljedećima “London Islam” i “Groteska” gdje čujemo i snažne bas dionice, eksperimentalne zvukove, futurističku atmosferu i neobične spojeve. Ako volite elektroniku, ali eksperimentalnu, futurističku s izraženim basovima i palite se na detalje i neobične zvukove, onda je ovo pravo izdanje za vas.

Bilo je ovo vrlo čudno i zanimljivo iskustvo preslušavanja jednog ovakvog materijala, pogotovo na vinilu gdje se ne nalaze sve pjesme s albuma, nego samo probrane perjanice. Još sam više uzbuđeniji kad znam da ovo dolazi s našeg područja. Tako me isto znao oduševljavati Markovski, koji je za razliku od Tuzlića iz riječke glazbene škole. Slušao sam većinu ovoga i uživo prije koncerta grupe Mayales na krovu Muzeja suvremenih umjetnosti i fantastično zvuči, a dRUMELODY se odlučio sve izvoditi u realnom vremenu uživot pa tako svira bubnjeve i koristi touch padove. Zahtjevno, ali i sočnije. Impresivno! Jako su mi se svidjeli i sintetički vokali te se polako u svijetu ostvaruje ono što je još znao pričati davnih godina Jim Morrison, a to je da će se glazba proizvoditi za velikim strojevima i na njoj će raditi jedan čovjek, bez ičije pomoći. Sada nisu potrebni ni vokali, iako je teško zamijeniti one prave ljudske osobine, ali može se. Drumelody je dokaz i to vrlo dobar! Za svaku pohvalu!

Foto: Jasmin Fazlagić