Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Mimika Orchestra – “Divinities of the Earth and the Waters” – projekt koji bi trebao biti orkestralna jazz lektira

Maka Murtića pamtimo po svirkama u raznim bandovima, od Antenata i Demolera pa do Porto Morto i Moskau od onih koji se tiču uvjetno rečeno rock glazbe, sudjeluje ili je sudjelovao i u hrpi jazz projekata, a svira, pa možemo reći, što god je u datom trenutku potrebno.

Mimika Orchestra je njegov projekt nastao u Londonu koji je krenuo kao relativno mali kolektiv, a na kraju se skupilo podosta ljudi pa su postali pravi orkestar. Djelovanje u Londonu preselilo se i u Zagreb pa je sve na kraju rezultiralo albumom, odnosno možda opet bolje rečeno projektom “Divinities of the Earth and the Waters” koji je pred nama.

“Divinities of the Earth and the Waters” ili (“Božanstva Vode i Zemlje”) je kako sami kažu “glazbeno scenski projekt koji se bavi mitovima i mitizacijom prostora Balkana ali i ljudskog pogleda na ceremoniju, kako rođenja, tako i pogreba. U dubljem smislu, kroz priču o pojedincu koja započinje na folklornom festivalu sličnom Pokladama do njegove vlastite pogrebne ceremonije s utjecajima praslavenskih vjerovanja, povlačimo paralelu sa suvremenim svijetom, trenutnom fragmentacijom društva i individualnim osjećajima gdje je kraj tog festivala paralela sa smrti pojedinca i promjenom odnosno raspadom jedne društvene ideologije. Te tri ideje (naivni festival, pogreb, socijalna struktura) se konstantno isprepliću.”

Zvuči na “papiru“ vrlo zagonetno i duboko, ali kada glazba krene stvari postaju jasnije.

Pred nama je jedan veliki album u svakom smislu te riječi. Ne samo što sadrži više od osamdeset minuta odlične glazbe, nego ono što možemo čuti je nešto što bi moglo, a i trebalo postati neka vrsta etno jazz lektire ovih krajeva. Na sâm sastav je vjerojatno utjecalo mnoštvo glazbenika, od progresivnih rockera tipa King Crimsona do etno/funky perioda Talking Headsa (Remain in Light) i kolaboracija Davida Byrnea i Briana Enoa, preko jazzista koji su se bavili i etnom (Fela Kuti, Sun Ra…) do aranžera Gila Evansa i klasičara Stravinskog i Bartoka.

A sâm album je ogroman skup utjecaja tradicionalnih glazbi nastalih na područjima istočno od Karavanki, južno od Budimpešte pa sve do Turske, s ipak možda najvećim naglaskom na staroslavensku etno tradiciju Hrvatske.

Samo osam “pjesama” (na vinilu; sedam u regularnom izdanju) na albumu sugerira kako je forma takva da svaka stvar vrlo temeljito i precizno što temom, što glasom, što zvukovljem, prezentira podneblje iz kojega dolazi. Na trenutke je to vrlo turobno i potresno iskazanje, kao nekakav soundtrack za Jamu Ivana Gorana Kovačića (za koju je btw jedan od ilustratora bio i Makov djed Edo), kao u Pantheon, a u sljedećem trenutku razigrano i skoro pa i veselo u recimo Colonnade Beneath the World.

Na trenutke slušamo čisti jazz/rock fusion u koji se odjednom uključuje veliko i šaroliko etno društvo s kojim se vozimo do kraja.

Više od trideset ljudi sudjelovalo je u glazbenom stvaranju ovoga albuma, a sâm projekt je imao svoje  live predstavljanje u dvorani “Gorgona” Muzeja suvremene umjetnosti.

Bez obzira što samo slušanje albuma izaziva veliko zadovoljstvo, mislim da bi najbolja “konzumacija“ ovakvog projekta svakako bila odlazak na koncert. Ovo ipak nije samo glazbeni, ovo je više glazbeno-scenski projekt i vizualni dojam je sigurno vrlo dobrodošao.

Naročito mi je drago da je jedan kotačić u stvaranju ovoga projekta bio i moj Brođanin Filip Novosel, tamburaš svjetskog glasa koji se u tandemu s kontrabasistom Tihomirom Hojsakom također vrlo uspješno bavi jednom vrstom sljubljivanja etno glazbe sa jazzom i promoviranjem istoga po cijelom svijetu. Od velike grupe glazbenika koji su doprinjeli ovome projektu svakako ću još spomenuti i glavnu vokalisticu Maju Rivić koja je od početka u projektu i koja svojim grlenim glasom, nastupom i ogromnom energijom diže nastupe Mimike na višu razinu.

S izvora koji “Divinities of the Earth and the Waters” svakako predstavlja, mogu se napajati mnogi, od jazz glazbenika, jazzologa, preko etno glazbenika, etnologa, etnografa pa do glazbenika svih područja. Svatko će tu moći naći ponešto za sebe.

Ovaj mashup utjecaja etna, jazza, klasike, eksperimenta, svakako je svima za preporuku.

Album krasi i lijep omot koji je u stilu onoga što možemo čuti na njemu, a zašto se tu našao i Profesor Baltazar sigurno postoji razlog. I njega će jednoga dana vjerojatno netko predstavljati kao nekakav dio staroslavenske tradicije sa ovih prostora.

Foto: M3 photography