Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

Glazbom za podizanje svijesti javnosti o prevenciji spolno prenosivih bolesti

Hrvatska udruga za borbu protiv HIV-a i virusnog hepatitisa (HUHIV) i Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) i ove godine organiziraju kampanju povodom obilježavanja Svjetskog dana AIDS-a s ciljem podizanja svijesti javnosti, a posebno mladih, o važnosti prevencije spolno prenosivih bolesti, uključujući infekciju HIV-om te čuvanja spolnog i reproduktivnog zdravlja.

Kampanja ove godine nosi naziv Meni se to ne može dogoditi da se istakne uobičajena pretpostavka da se loše ili nepredviđene situacije događaju drugima, što može povećati i vjerojatnost upuštanja u rizično spolno ponašanje. Kampanja će tradicionalno završiti Pozitivnim koncertom, koji će se ove godine održati tijekom dva dana, 30. studenoga i na sam prvi dan prosinca, kad se obilježava Svjetski dan AIDS-a. Na koncertu će, osim domaćih glazbenih snaga poput Hladnog piva, Nipplepeoplea, Pips, Chips & Videoclipsa, Jonathana,  M.O.R.T.-a, Bojane Vunturišević i Ischariotzckyja, nastupiti i popularni engleski bend – Editors. Na sam Svjetski dan AIDS-a, 1. prosinca, na zagrebačkom će se Trgu Petra Preradovića (Cvjetni Trg), kao i svake godine, nalaziti „šator HUHIV-a“ u kojemu će se tijekom cijelog dana organizirati različiti interaktivni sadržaji za posjetitelje, a stručnjaci će besplatno informirati sve zainteresirane građane o zaštiti spolnog i reproduktivnog zdravlja, prevenciji, testiranju i liječenju spolno prenosivih infekcija, uključujući i infekciju HIV-om, te dijeliti edukativno informativne materijale.

Iz HZJZ-a ističu da prema podacima dosadašnjih istraživanja, među mladima ima dosta prostora za poboljšanje znanja. Prema istraživanjima o spolnom iskustvu mladih, u Hrvatskoj je prosječna dob prvog spolnog odnosa oko 17 godina za adolescentice i 16 godina za adolescente. Prema posljednjem je Istraživanju o zdravstvenom ponašanju učenika iz 2014. godine  među petnaestogodišnjacima je 21 % dječaka i 6 % djevojaka imalo spolni odnos. Usporedbom s rezultatima ranijih istraživanja se 2014. godine uočava pad korištenja kondoma, koje je koristilo samo 50 % onih koji su izjavili da su imali spolno iskustvo, dok ih je 2002. g. koristilo 70 %, a 2006. i 2010. g. 80 %.

Foto: Vedran Levi