RECENZIJA: The 1975: “A Brief Inquiry Into Online Relationships” – manifest jedne generacije; manifest jednog vremena
3. prosinca 2018.
Music Box (10918 Članci)
Podijeli

RECENZIJA: The 1975: “A Brief Inquiry Into Online Relationships” – manifest jedne generacije; manifest jednog vremena

Jedna od najvećih britanskih pop rock senzacija posljednjih godina, mančesterska četvorka The 1975 svojoj su diskografiji dodali treći po redu studijski album „A Brief Inquiry Into Online Relationships“.

Pop rock, electropop, indie pop, funk rock, pop, rock. Sve su to epiteti koji bi se mogli pripisati današnjim miljenicima britanske kritike, bendu koji je 2017. godine proglašen britanskim bendom godine – The 1975. Sa svoja prva dva albuma debitirali su pri vrhu Billboardove ljestvice 200 najprodavanijih albuma, a u svibnju 2018. godine najavili su „A Brief Inquiry Into Online Relationships“, treći studijski album na kojem su producentsku ulogu preuzeli članovi benda, bubnjar George Daniel i vođa benda Matthew „Matty“ Healy.

Na razmeđu žanrova poput post rocka 90-ih, soft popa 80-ih,  jazza, album je svojevrsna priča o životu karizmatičnog frontmana benda, ljubavi, samoći, politici, ali i debata o društvenim mrežama i tehnologiji koji sve više okupiraju naše živote. „A Brief Inquiry“ reflektira vrijeme u kojem živimo. Konfuzan je to album za ista takva vremena.

Ono što će vjerojatno prvo mnogi koji poznaju dosadašnji rad benda primijetiti to su naslovi koji se ponavljaju s prošlih album „The 1975“ i „How To Draw“ (ovog puta u dva dijela pod nazivom „How To Draw/Petrichor“). Stihovi pjesama su identični, no glazba je prerađena, puna novih izvrsnih dance efekata. I ti glazbeni efekti jedna su od glavnih karakteristika The 1975. No najprimjetniji je svakako onaj vokalni, auto-tune koji je prisutan u većini numera novog albuma.

„You learn a couple things when you get to my age…“ početak je Healyjeve osobne „Give Yourself A Try“, priče o odrastanju i životnom iskustvu koja zauzima velik dio novog albuma. Prvi je to singl albuma, hommage Joy Divisionu iz čije su pjesme „Disorder“ preuzeli poznati riff. Ovdje počinje priča o zasigurno najzanimljivijem frontmanu današnjice.

Album ruši predrasude o pop bendovima i glazbi, a The 1975 su na ovom izdanju izvukli najbolje od nje. Iako je na trenutke ozbiljan i mračan, na trenutke zabavan i smiješan, pop zvuk je prije svega pametno osmišljen i osvježavajući. Baš poput najsofisticiranije pop numere albuma i najzaraznijeg refrena godine, pjesme “TOOTIMETOOTIMETOOTIME”.

I dok od pop bendova ne očekujemo pjesme o politici i društvenim problemima, izvrsna indie pop „Love It If We Made It“ pobuna je benda protiv vremena i nemira u kojem živimo. „We’re fucking in a car, shooting heroin / Saying controversial things just for the hell of it…“ samo je početak nove protestne himne našeg vremena. „Modernity has failed us“ glavna je misao koja se prožima uz reference na ozbiljne i kontroverzne društvene i političke teme. Ipak, numera se završava porukama nade i optimizma: „And I’d love it if we made it.“ Društvena kritika proizlazi i iz „Sincerity Is Scary“, jazz-pop dionice o društvu u kojemu je iskrenost postala predmet ismijavanja. „I Like America & America Likes Me“ pak kritizira Amerikance i njihov stav prema vatrenom oružju.

Balada „Be My Mistake“ potpuno je drugačija od ostatka albuma, njome dominira akustična gitara i Healeyjev glas. Kako je on naglasio: „To je pjesma o krivnji. Kao kad želite shvatiti što želite postići u životu kao mlada osoba. I ponekad je potrebno učiniti mnogo pogrešaka kako bi shvatili što trenutno posjedujemo. Kao kad odbacite osobu iz svojeg života, a onda shvatite da ideja o usputnim vezama nije ono što stvarno želite.“ Slična je i „Surrounded By Heads and Bodies“, balada posvećena Angeli, djevojci koju je Healey upoznao za vrijeme provedeno na odvikavanja od droge.

Jedan od najzanimljivijih trenutaka albuma je „The Man Who Married a Robot/Love Theme“, distopijska priča o @SnowflakeSmasher86 koju prepričava Siri. Alegorija je to o ovisnosti o internetu i društvenim mrežama koja rezultira otuđenjem i samoćom. Slijedi ju na trenutke morbidna post-rock balada „Inside Your Mind“.

I dok se na drugom albumu otvorio o svojoj ovisnosti o kokainu, u stilu popa 80-ih „It’s Not Living (If It’s Not With You)“ progovara o Healyjevoj ovisnosti o heroinu. Ne bi to bilo ništa čudno da na albumu ne zvuči kao poprilično vesela, funky stvar: „And all I do is sit and think about you / If I knew what you’d do / Collapse my veins, wearing beautiful shoes / It’s not living if it’s not with you.“

Do sada smo mogli zaključiti da The 1975 nikako nisu žanrovski opredijeljeni. Sa zadnjim pjesmama albuma dokazuju da mogu sigurno baratati i s puno ozbiljnijim, „klasičnijim“ stilovima. „Mine“ je izvrsna swing balada u kojoj dominiraju piano i puhačke dionice. Slijedi ju „I Couldn’t Be More in Love“, moćna soul balada na kojoj se prvi put može čuti i gitaristička solo dionica, ali i autentični Healyjev glas. Album se u stilu Britpopa zatvara pjesmom „I Always Wanna Die (Sometimes)“, onako kako bi njihovi sugrađani, braća Gallagher radila 90-ih.

S razlogom je novo izdanje The 1975 proglašeno odgovorom generacije milenijalaca na „OK Computer“. Ono je ogledalo vremena u kojem živimo, impresivno i raznoliko izdanje koje sažima priče, iskustva, probleme i snove navedene generacije, a kao njihov glasnik ovim se albumom istaknuo frontman Matthew Healey.

The 1975 profilirali su se u najveću nadu pop-rocka, a „A Brief Inquiry Into Online Relationships“ njihovo je post(moderno) remek djelo koje je jedino moguće razumjeti u vremenu u kojem živimo.

Ocjena
5 out of 5

5

Izvrsno
5 out of 5