RECENZIJA: The Chemical Brothers: “No Geography” – bez mape kretanja, ali čvrsto na svom kursu
1. svibnja 2019.

Deveti album legendarnog elektroničkog dvojica The Chemical Brothers nastavlja uspješnu renesansu i repozicioniranje nakon nešto mršavijih nultih.

Ed Simons i Tom Rowlands redovno nastupaju na EDM festivalima, a njihova mješavina acid housea, hip hopa i psihodelije iz albuma u album postaje u najboljem mogućem značenju elektronski ekvivalent sintagme “klasični rock”.

Slično kao i “Further” iz 2010. “No Geography” je album bez velikih gostovanja i ambicioznih, epskih suradnji kakve su krasile prošli, jako dobar “Born In Echoes”, ali i veliku većinu njihovog kataloga. U pitanju je svojevrsni hibrid labavog konceptualnog albuma i DJ mixa sastavljenog od originalnog materijala. The Chemical Brothers ne samo da ne rade nikakve komercijalne ustupke, jasno prepuštajući trendove mlađim generacijama, već i donekle dekonstruiraju vlastitu višegodišnju formulu po kojoj albumi predstavljaju mješavinu eksplozivnih instrumentala i velikih vokalnih gostovanja. Najveća vrlina “No Geography” je kompozicijska zaigranost zbog koje se sve pjesme čine kao dio jedne veće cjeline, a vokalni sampleovi, mahom pokupljeni iz starog disca i funka, daju svojevrsni oldschool osjećaj. Upotpunjen bombastičnim, ali svjesno nemodernim ritmičkim pristupom, on stvara dojam izvanvremenosti.

Važan utjecaj na No Geography predstavlja i način na koji bend konstruira svoje žive nastupe, favorizirajući kolažni pristup na pola puta između DJ seta i tradicionalnog koncerta. Izbjegavajući tradicionalnu strofa refren strofa strukturu The Chemical Brothers otvaraju album s tri sjajne i međusobno isprepletene stvari – Eve of Destruction, Bango i No Geography koje funkcioniraju kao produženi plesni jam. Dvojac u njima uspješno spaja utjecaje disca s kraja sedamdesetih i housea s kraja osamdesetih, začinjene sampladeličnim pristupom koji istodobno evocira najbolje dane golden age hip hopa i psihodeličnog rocka.

Svojim tvrdoglavim držanjem za ono što je oduvijek funkcioniralo u njihovoj glazbi, odnosno izraziti za smisao i za groove i za atmosferu The Chemical Brothers pokazuju da ima života i karijere i za veterane elektronike bez da žrtvuju svoj stil i bezglavo ga pokušavaju prilagoditi svakoj aktualnosti koja se u međuvremenu pojavi.

4