Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

IZVJEŠĆE/FOTO: 66. Pulski filmski festival (2. dan) – više od (glumačke) igre

Dvostruki program, domaći i strani, drugoga dana Festivala, omogućio je publici uvid u odlična, prije svega glumačka ostvarenja recentne europske produkcije.

U Kinu Valli u sklopu Europolisa prikazan je film “Žena” švedskoga redatelja Björna R. Lungea. Početak nas (blago) podsjeća na “Divlje jagode” velikoga Ingmara, no samo zbog inicijale (dodjele, u ovom slučaju, Nobelove nagrade), a onda kreće u drugim smjerovima. Naravno, Björn nije Bergman, pa seciranje i analiziranje, te rekapitulacije ne idu duboko, ali svjedočimo solidnom ostvarenju u kojem se ističu glumačke kreacije. U prvom redu Glenn Close. Za ovu ulogu na mnogim je festivalima dobila zaslužena priznanja, a nominirana je opet zasluženo i za Oscara. Sekundira joj također izvrsni Jonathan Pryce koji, u svojim (pre)zrelim umjetničkim godinama daje sve bolje i bolje glumačke rezultate. Ponešto “tanka” premisa (i priča) tako je, ipak, “izvučena” međuigrom dvoje velikana, a doista bi ih bilo lijepo vidjeti u scenariju i donekle režiji već spomenutoga svjetskoga top ten redatelja. Nažalost, to se zbog prozaičnih i bioloških razloga neće dogoditi. Pojedine scene su iznimne, naročito ona na samoj dodjeli Nobela. “Klecanje” Joan (Close) je kudikamo bolje i snažnije usporedimo li ga s “klecanjem” markize de Merteuil u “Opasnim vezama” (na samom kraju kad joj zviždi cijeli Pariz). Taj prijelomni trenutak film(ov)a potvrda je jedne iznimne karijere i s nagradama ili bez njih poticaj da ova velika glumica (i na televiziji i na filmu) ima još štošta reći. Na radost publike.

Poprilično popunjeno kino Valli pokazuje zanimanje gledatelja i za repertoar koji najčešće nemamo prilike vidjeti u standardnoj (multiplex) ponudi. Prošetali smo i do hijerarhijski i nominalno lokacije br. 1, do Arene da bi vidjeli kraj Brešanovog “Koja je ovo država” i naklon dijela glumačke ekipe. A onda, rekao bih, prava poslastica, barem kad je domaći film u pitanju. Bobo Jelčić već je pokazao, i nagradom u Puli potvrdio, da od njega možemo puno očekivati. To dokazuje i svojim posljednjim radom “Sam samcat”, dramom (i kao žanrovskom i kao sadržajnom odrednicom) u kojoj se otac djevojčice, odličan Rakan Rushaidat, u administrativnoj šikari (bolje bi bilo reći šikani jer ga, naravno, nemilice šikaniraju) pokušava izboriti za češće viđanje djeteta. Puno bolje i životnije obrađena tema od Vječnih tema kojima robuju neki naši filmski radnici.

Pitanje je i talenta, odnosno načina na koji prikazuju život svagdanji i osjećaje (uzvišene) koje guše oni (ispod)prosječni. I ostale glumačke kreacije su na vrlo visokoj razini pa se ljudi često pitaju kako iste osobe mogu kreativno glumački blistati pod vodstvom jednoga “zapovjednika”, a biti “bljeđi” i plošni kod drugoga. “Ne pomaže medicina”, rekao bi treći i jedan od najvećih, Berković, govoreći o ljubavi, a ovdje parafraziramo (intelektualnog kralja) Zvonimira u kontekstu “Sedme umjetnosti”. Jelčićeva režija je odlična, film je kratak, dinamičan, a i kako rekoh puno bliži hrvatskoj (regionalnoj) stvarnosti i stvarnosti svijeta koji u bliskoj i univerzalnoj temi može prepoznati i svoje lice i naličje. Još je prerano, ali što se domaćega rada tiče film koji bih preporučio za gledanje, a i za, ako smijem reći, nagrade.

http://gpg.92a.mywebsitetransfer.com/2019/01/08/vinko-bresan-koja-je-ovo-drzava-komedija-volio-bih/

U moru ponude temom se izdvaja, kad govorimo o domaćem filmu, “Dnevnik Diane Budisavljević” za koji se nadam da će o vrlo bolnoj temi progovoriti iskreno, barem poput Donnersmarckova “Djela bez autora”. I da, filmska publika (a i javnost) neće “otkrenuti pogled”. Engleski naziv Florijanova filma (“Do Not Look Away”) trebao bi biti moto gledanja filmova i “promatranja” života uopće.

Foto: Tatjana Prvulović Mirković (privatni album)

[envira-gallery id=”45207″]