Formatirani radio često se doživljava kao bauk i neprijatelj svake kreativnosti, iako su takve radijske stanice u pravilu pri vrhovima liste slušanosti.
Većina uspješnih radija na tržištu ima između 240 i 800 pjesama u rotaciji, iako su im fonoteke višestruko bogatije. Zašto je tome tako – moći će se doznati na interaktivnoj radionici “Ed Sheeran vs. Petar Grašo” u sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju. Sva relevantna istraživanja govore da između dvije trećine i tri četvrtine ispitanika radio najviše sluša zbog glazbe. Pjesme u eteru i način njihova rasporeda odgovorne su za odabir radija koji se sluša, a već nakon dvije ”loše pjesme” zaredom slušatelji traže neku novu frekvenciju.
Sudionici radionice moći će i formatirati vlastiti radio temeljem rezultata brzog testiranja glazbenih afiniteta. Weekend će tako dobiti svoj W-FM, zasnovan na stvarnim podacima o tome koliko slušatelji vremena provode uz radio i kakav radio bi željeli slušati.
“Na primjeru virtualnog W-FM radija, analizirat ćemo mora li novi hit Ed Sheerana biti emitiran svaka četiri sata. Zadatak nije lagan, jer ćemo simulirati i realan tržišni uvjet da tako formatirana radijska stanica bude profitabilna u stvarnom svijetu. Pozabavit ćemo se i ulaskom domaće glazbe u programe radijskih stanica i zašto tu postoji razlika između želja i realizacije”, kaže Goran Komerički, jedan od sudionika radionice.
Foto: Mark Surridge