Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: The Siids: “Brutalist” – kompetentni izvozni synth pop proizvod

Hvaljeni debi riječkog synth pop dvojca ne otkriva toplu vodu, ali nudi niz izvedbeno vještih pjesama.

Glavni problem albuma ujedno je i njegova najveća vrlina; profesionalnost zbog koje zvuči kao neko izgubljeno ostvarenje suvremenih post punk i synth pop revivalista poput The Hurts, Chvrches, White Lies ili Editors ujedno označava i posvemašnji izostanak iznenađenja ili kreativnijih aranžmanskih rješenja.

Od ovog pravila odudara osmominutna iznimno ambiciozna, zbog spoken word dijela možda i pomalo pretenciozna “Freedom”, unutar koje sve ranije predstavljene ideje poprimaju slobodnije, atmosferičnije oblike. Stanislav Grdaković i Darko Terlević zajedno su krajem nultih djelovali u hvaljenom, ali relativno slabo zapaženom pop rock sastavu Morso i njihovo se iskustvo itekako osjeti u dotjeranom, cjelovitom zvuku ovog ostvarenja. No, slično kao i u slučaju “Bliss”, prvijenca njihovih sugrađana Jonathan, zanatska vještina tek treba naći osobniji autorski rukopis. Jonathanima je to pošlo za rukom na kasnijim albumima, a razina discipline prikazana na ovom albumu pokazuje da bi se nešto slično moglo očekivati i od The Siids, ako se odmaknu od pukog amalgama starijih i novijih uzora i pronađu svoju verziju zvuka koji tako uvjerljivo “skidaju”.

Možda ove riječi napisane izgledaju i malo pregrubo jer se “Brutalist” (Dallas Records, 2019.), osim povremenog čujnog “slavenskog” naglaska, može bez problema uklopiti u bilo koji set suvremenog electro popa i to je samo po sebi svojevrsna pohvala. Svejedno, ostaje osjećaj prisutan kod velikog djela hrvatskih i regionalnih bendova koji se odluče za”internacionalizirani” izričaj – napredak tehnologije omogućio je glazbenicima da vrlo uvjerljivo rekreiraju zvuk proslavljenih uzora, no u tom procesu nekako uvijek strada “neprofesionalni” šarm koji je slične pokušaje krasio u osamdesetim i devedesetim godinama prošlog stoljeća.

Foto: Stella Mešić