Skip to content Skip to footer

Prisjećamo se zagrebačke poplave uz “Savski epilog” Tonija Starešinića!

Nažalost, nedavni potres je samo jedna od strašnih nesreća koja je u povijesti pogodila Zagreb.

Uz novi spot “Savski epilog”, s prvog solo albuma Tonija Starešinića “Nesreća” (Menart/HRT), prisjećamo se strašne zagrebačke polave koja se dogodila 1964. Ono što je posebno inspirativno u ovom trenutku i ne smije se zaboraviti, je to da se unatoč katastrofalnim posljedicma poplave, Zagreb uspio oporaviti. I ne samo to – postao je veći i snažniji grad.

Spot sadrži dijelove iz epizode „Velika voda” iz TV serije „Nesreća” (Izazov 365 za HRT), u kojem su korišteni kadrovi iz filma „Poplava” Bogdana Žižića (1964). Redatelj, scenarist i montažer spota je Arsen Oremović, direktor fotografije: Raul Brzić, a producentica je Maja Vukić.

„Spot za Tonijev „Savski epilog” montiran je u vrijeme, ali i pod utjecajem onog prvog vala korone kad se još nije znalo što će i kako će to sve biti, ali još više pod utjecajem potresa koji se dogodio u tim već sasvim dovoljno mračnim trenucima.“, kaže Arsen Oremović napominjući kako zbog koronavirusa nisu mogli snimati nikakve dodatne kadrove, pa je izmontiran isključivo od kadrova iz epizode TV serije „Nesreća” o zagrebačkoj poplavi 1964.:

„Osnovno pitanje dok sam ga montirao bilo je: možemo li iz korone, a posebno iz situacije s potresom, izaći s određenim benefitima kao što se, nedvojbeno, izašlo iz te poplave kada su izgrađena nova naselja, grad je probujao u dijelovima koji su tada bili uglavnom periferija (Trešnjevka, Trnje, o Retkovcu da ne govorim), napravljen je sustav brana i retencija, a značajan je bio i moment društvene solidarnosti prema unesrećenima. Iako nesreća stara više od 50 godina ima drugu vrstu kataklizme od ovih današnjih, poruke koja ona nosi itekako je aktualna, samo je pitanje tiče li se onih koji nam kroje kape.“

Skladba “Savski epilog”, nastala je pod dojmom scena poplave koje je Arsen selektirao za serijal, prisjeća se autor glazbe Toni Starešinić:

“Ta snaga vode koja nezaustavljivo prodire i guta sve i dok na površini imamo kaos preživljavanja ispod vode je sve kao u nekom usporenom paralelnom svemiru sa nekakvom polugravitacijom. A s obzirom na to da se radi o našoj Savi, htio sam glazbi dati i jedan lokalni moment pa sam preko synthesizera uspio dobiti nešto što podsjeća na zvuk tamburica.”

LP “Nesreća” je bio nominiran za ovogodišnju glazbenu nagradu Porin u kategoriji za najbolji instrumentalni album (izvan klasične i jazz glazbe), a do sada e objavljen još jedan spot: “Tema vlaka 216”, odnosno za glazbu iiz serije o željezničkoj nesreći na Glavnom kolodvoru u Zagrebu 1974.

Foto: Nikola Knežević