RECENZIJA: Andrija: “Tri metra od mora i tri godine od tebe” – uspješan prelazak iz politike u studio
3. lipnja 2020.

Priča o nastanku ovog albuma zanimljiva je i prije nego čujete ton s njega.

Naime, Andrija Rudić bio je SDP-ov gradonačelnik Kutine između 2013. i 2017. godine, a prije toga bio je i na funkciji zamjenika župana Sisačko-moslavačke županije. Ta, za hrvatske prilike potpuno bizarna ideja da političar nakon odlaska s vlasti napravi kućni studio, pokrene crowdfunding kampanju i u srednjim se godinama baci u glazbenu karijeru odigrava se u vrijeme kad se jedan vrlo uspješan glazbenik okušava u politici. Rudić u studiju i za mikrofonom djeluje ipak puno opuštenije i lagodnije negoli Škoro na press konferencijama na kojima se preznojava pokušavajući sastaviti novi djelić svoje koalicije. Već po tome moglo bi se zaključiti da nije pogriješio s promjenom karijere.

I baš kao što Škoro ima velike ambicije u visokoj politici, Rudić ima iste takve namjere u glazbenoj sferi. Album (objavljen za Mast produkciju) je očito nastao u kućnoj radinosti; Rudić je odsvirao većinu instrumenata, a uz Višeslava Laboša i Danijela Drakulića potpisuje i produkciju albuma. Na albumu gostuju glazbenici s “plati i ja ti odsviram” platforme Fiverr, no unatoč tim niskobudžetnim karakteristikama “Tri metra od mora i tri godine od tebe” puca od radiofoničnih momenata miljama daleko od bilo kakvih underground karakteristika.

Glazbeno gledano, album zvuči kao spoj sofisticiranog popa kakav su radili primjerice riječki Quasarr i populističke mistike na tragu ranog Lukyja.Gošće poput Maje Posavec i Željke Veverec dodatno pojačavaju taj dojam artikulirane pop ambicije. Pjesme su koherentne, nikad banalne, očigledno zamišljene kao srednji put između izrazito osobnog pristupa i pristupačnosti širem krugu publike. Ono gdje album eventualno pada su produkcijske  manjkavosti proizašle iz kućnog okruženja, “umjetna” praznina u zvuku bubnja i relativno tanak zvuk klavijatura. Sve se to itekako da ispraviti ako Andrija uđe u drugi krug glazbenih izbora.

3.5