RECENZIJA: Rundek & Ekipa: “Brisani prostor” – nadahnuti pogled unatrag
19. siječnja 2021.

Otkad je započeo samostalnu karijeru s izvrsnim “Apokalipsom” iz 1997., Darko Rundek je neprekidno mijenjao svoj izričaj u skladu s formatom pratećeg benda koji je varirao od trija do višečlanog kolektiva.

Nastala na temeljima živog benda sastavljenog za potrebe obilježavanja dvadeset godina od izlaska “Apokalipsa”, Ekipa je svjesni odmak od minimalizma koji je njegovao s Cargo Trijom na albumima “Plavi avion” iz 2010. i “Mostovi” iz 2015.

Zamišljen kao cjelina sastavljena od dva EP-ja “Do” i “Od”, “Brisani prostor” više od svega u Rundekovoj samostalnoj karijeri predstavlja materijal najbliži klasičnom opusu Haustora.  Ovaj potez ne čudi ako znamo da se kao bitan suradnik pojavljuje basist Roko Crnić iz Porto Morto, benda koji se nikad nije sramio pokazati utjecaj Haustora na vlastiti izričaj. Krajnji rezultat ipak ne zvuči kao autoreferencijalna nostalgija, nego kao vrlo svjesno kondenziranje različitih faza vlastitog stvaralaštva. Čak i kad uključuje improvizacijske “freak out” momente, “Brisani prostor” je fokusiran na troipolminutni pop format čime se postiže kohezija koja je, unatoč kvaliteti, rijetko bila prisutna u autorovom novijem opusu.

Kad se materijal pozicionira kao labava zbirka singlova, onda neke pjesme neizbježno iskaču više od drugih. Dvije uvodne s prvog EP-ja , “Zovu te” i “Kao duh” toliko su upečatljive atmosferom i kvalitetom izvedbe da zasjenjuju ostatak materijala. Obje pripadaju u zamišljeni kompilacijski album “Treći svijet 2” i predstavljaju obavezno slušanje za sve one koji kao potpisnik ovih redova misle da je riječ o jednom od najboljih ostvarenja ex-yu diskografije.

Drugi EP “Od” je, uvjetno rečeno, eksperimentalniji, a “Novčić za sreću” i “New World” s tvrdim industrial funk ritmovima i sjajno iskorištenim puhačima djeluju kao izvrsno zamišljene atrakcije koncerata koji se iz znanih razloga još nisu dogodile. Kad se sve zbroji, “Brisani prostor” predstavlja sliku pomlađenog i energičnog autora još uvijek nespremnog da se prepusti ugodnoj penziji na radiovalovima na koju se odlučila većina njegove novovalne generacije.

4