RECENZIJA: Dee Gees/Foo Fighters: “Hail Satin” – ostavite Bee Gees tamo gdje i pripadaju
31. srpnja 2021.
Zvonko Slišurić (80 Članci)

Nova avantura Davida Grohla i njegovih Foo Figtersa neočekivano spaja svjetove disco glazbe i arena rocka u neobaveznom studijskom druženju odavajući počast braći Gibb, ali i samima sebi.

Samo nekoliko mjeseci od objavljivanja novog albuma Foo Fightersa “Medicine at Midnight” (glasina je da je Bill Gates čipirao album!), izlazi novi, konceptom potpuno drugačiji “Hail Satin”, pod dvostrukim imenom benda. Pjesme A strane vinilnog izdanja sadrže obrade velikana disco glazbe Bee Geesa, a pod imenom disco alter ega Foo Figtersa – Dee Gees. Uvijek bolno iskren David Grohl za BBC izjavljuje kako je album nastao nadahnut fascinantnim HBO-ovim dokumentarcem o Bee Geesima – bez obzira što ga zapravo nije vidio.

Minimum je energije uloženo u ovaj, iskreno rečeno besmislen eksperiment i teško da može donijeti kvalitetne rezultate. Pet izabranih pjesama iz podeblje bilježnice hitova braće Gibb zapravo se uopće ne razlikuju od originala, pa se može samo zaključiti kako je riječ o jednom zaigranom studijskom sessionu koji je netko neozbiljan smatrao da treba objaviti na ploči. Ovo je ništa do obične karaoke ploče koja neće pridobiti nove obožavatelje ni Foo Fightersa ni disco glazbe. Grohl i ekipa samo pokazuju kako se dobro mogu snalaziti i u ovom svijetu.

Drugi dio albuma, pod originalnim nazivom benda, nastavlja se na predhodni album (točnije pet je pjesama odsviranih uživo bez publike), a Grohl osim što posjeduje zaista široku paletu stilova koje sluša i izvodi, teško se nosi s tekstovima koji (pre)često izaziva provale stupidnosti. Dakle, druga strana, arena rock uživo odsviran u studiju donosi odlične trenutke, ali se ipak stječe dojam brzog i nedorečenog rada  koji si ovaj bend ipak može priuštiti zahvaljujući svojoj dugogodišnjoj karijeri i moru štovatelja i obožavatelja.

“Hail Satin” nije album kojim će ekipa okupljena oko Grohla kompromitirati svoj dosadašnji rad. David Grohl je previše inteligentan da bi ugrozio svoju ostavštinu. Iskren kao i uvijek, ovaj album je najavljivao kao jednu običnu neobaveznu zabavu. Naravno, unatoč njegovom neospornom talentu, nije zaslužio da ga se previše mazi i hvali svime što objavi. Kroz cijeli eksperiment stječe se dojam da su to napravili sad i nikada više. Nema straha da će ovaj album postati značajan u povijesti rocka, pa ni disca.

Dečki, držite se svoje priče, a moje Bee Gees ostavite tamo gdje i pripadaju.

3.5