Pjesma vrlo znakovitog naziva “Bubrezi” koja najavljuje novi album Dubioze kolektiv nastala je kao nuspojava pretjeranog konzumiranja društvenih mreža u protekle dvije godine. Pandemija je na svima ostavila traga, a bespuća interneta su ispočetka djelovala kao utješni bijeg od surove realnosti.
Dubioza kolektiv uvijek je u toku društvenih događanja pa pjesma „Bubrezi“ govori o toksičnosti koja stoji iza pažljivo programiranih algoritama koji imaju zadatak da nas što duže zadrže na mreži i da usput klikamo na različite marketinške ponude.
„Naše postojanje je u jednom periodu bilo u suženoj svijesti konzumiranja mreža uz kratke pauze da pojedemo ono što smo kliknuli i da nam neki od kurirskih dostavnih servisa to isporuči na vrata. Osim pritiska koji algoritmi prave na konzumenta, postoji i pritisak na kreatore sadržaja i tu je mehanizam još agresivniji i brutalniji. Ukoliko ne ubacuješ dovoljno sadržaja u vječito gladna usta algoritma – sve što si do tada napravio postaje nevažno i toneš u anonimnost na dno feeda gdje te niko više ne vidi. To primorava ljude da u očaju rade sve luđe i ekstremnije stvari ne bili dobili taj nesretni view ili like, a to je opasna zona i za kreatora i za konzumenta sadržaja.“ – objašnjavaju iz benda
Ako ste ovisni o internetu i socijalnim mrežama, “Bubrezi” imaju jako terapijsko djelovanje. Nakon što preslušate ovu pjesmu 2000 puta – vaš problem će jednostavno nestati.
Jer kako kaže stara narodna: klin se klinom izbija.
„Spot za pjesmu “Bubrezi” napravili smo u vertikalnom formatu jer smo htjeli da, intenzivnim korištenjem TikTok-a i Instagrama, foliramo da pripadamo mladoj generaciji, bez obzira što nam godišta na osobnim iskaznicama govore drugačije. Bolje snimati moderne TikTok spotove, nego ići na plastične operacije ili botox.“ – rekli su iz benda
Foto: Nikola Knežević