Nikad dosad objavljene snimke koncerta Vještica iz kultnog kluba Kulušić odsad su dostupne na dvostrukom vinilom izdanju. Live album iz lipnja 1993. godine uključuje devetnaest pjesama, među kojima i 2 pjesme koje je Sacher napisao još u vrijeme Haustora, te 5 snimki s tonske probe.
“Ovo je pravi zvuk Vještica! Nije nikad prije snimljen jer ga nismo bili u stanju dobiti u studiju. Ta “berlinska faza”, kako smo je nazvali i na koju smo sva trojica bili jako ponosni, nastala je kao posljedica višegodišnjih svirki publici koja nije poznavala pjesme, i nije razumjela jezik. Moje pentatoničke melodije preko Borisovih triolskih ritmova i Maxovih šturih gitarskih rifova… to mora da im je zvučalo egzotično, da ne velim strano. Nije čudo da su nas u vodiču Rough Guide “World Music Europe” nazvali “excentric.” – poručio je Srđan Sacher o novom vinilnom izdanju.
”Sva smo trojica prije Vještica svirali u popularnim bendovima i navikli smo da publika zna pjesme i da ih pjeva s nama. Kad sviraš strancima koji nikad za tebe nisu čuli, svaki put se moraš ispočetka dokazivati, i svaki koncert je kao da si prvi put na bini. Zato smo prilagodili i zvuk i repertoar i “stage-act” da proizvedemo što veću količinu galame. Max je svirao električnu 12-žičnu gitaru, ja Fender jazz bas, a Leiner duplu bateriju bubnjeva. Nije koristio hi-hat nego je na njegovo mjesto aplicirao def, a bubnjeve bi naštimavao na poseban način, recimo tako da bi desnom bas-bubnju na opnu zalijepio kovanicu od pet maraka da dobije što tvrđi zvuk. Uz to smo, naravno, dvoglasno i troglasno pjevali, a Leiner je uz tri mjere koje je svirao još u četvrtoj ispuštao krikove.”
Dio albuma čini snimka tonske probe na kojoj su Srđan Sacher, Boris Leiner i Max Juričić isprobavali nikad objavljenu pjesmu ”Klonula mi ruža”, a izlazak na vinilu je ujedno i njezina premijera.
”Tih dana smo bili stalno na putu pa nismo imali prostoriju za probe, nego smo iskorištavali tonske probe za uvježbavanje. Najviše smo svirali po Germanistanu, ali i drugdje u Europi, na primjer, jedan smo od rijetkih hrvatskih bendova koji je gostovao u Christianiji u Kopenhagenu. Nastupali smo od renomiranih klubova kao što su berlinski Tacheles i milanski Rolling Stone, preko brojnih festivala, do skvotova, i to je sve zajedno presudno utjecalo na oblikovanje zvuka benda koji se čuje na ploči. Često su me ljudi pitali tko nas je dolazio slušati, a ja sam odgovarao da ljudi tamo izlaze u klubove i imaju povjerenja da će uprava dovesti kvalitetne bendove. Pa smo jedan dan bili mi, a drugi dan netko totalno drukčiji.” – dodao je Sacher.
Ton majstor u Kulušiću bio je Željko Radočaj. Dodatnu produkciju i editing potpisuje Zvonimir Dusper – Dus, a digitalizaciju, dodatnu produkciju i mastering potpisuje Višeslav Laboš. Omot je dizajnirao Daniel Ille, izvršni producent izdanja je Igor Polak, a Vještice u Kulušiću objavljene su u izdanju Dallas Recordsa.
”Za kraj mogu reći, meni je ovo najdraži i najbolji album Vještica. Do sad :)” – dodao je Srđan Sacher, koji ujedno autorski potpisuje sve tekstove i glazbu, dok mu su mu se u aranžmanu pridružili Boris Leiner i Max Juričić.
Foto: Jasna Leiner / dizajn: Daniel Ille