TOP 10 ALBUMA 2022. GODINE: Glazbeni kritičari Music Boxa odabrali najbolje albume godine – prvo mjesto dijele dva izvođača!
28. prosinca 2022.
Nikola Knežević (2634 Članci)
Podijeli

TOP 10 ALBUMA 2022. GODINE: Glazbeni kritičari Music Boxa odabrali najbolje albume godine – prvo mjesto dijele dva izvođača!

Tri glazbena kritičara Music Boxa sudjelovala su u godišnjem odabiru najboljih albuma. Karlo Rafaneli, Boris Abramović i Zvonko Slišurić sastavili su listu od 15 najboljih albuma, a u nastavku saznajte kojih je 10 skupilo najviše bodova.

Godina 2022. bila je itekako glazbeno zanimljiva, i po pitanju strane i po po pitanju domaće glazbene scene. Kako je nama prvenstveno fokus na onome što se događa u Hrvatskoj, a potom na red dolazi i regija, tako smo i ove godine sastavili listu 10 najboljih domaćih albuma, odnosno albuma objavljenih u Hrvatskoj tijekom 2022. godine. Od progresivnog jazza do world musica, od indie popa do egzotičnog surf rocka – ova lista je doista posebna, a ponovno potvrđuje činjenicu da Hrvatska ima izvanredne predstavnike za europsku i svjetsku glazbenu scenu. Stoga, držimo fige da barem neke od ovih izvođača prepoznaju i izvan regije.

Pravila su bila jednostavna, u finalni odabir su ušli albumi koji su bili prisutni na listama barem kod dva glazbena kritičara. Puno albuma nije uspjelo ući u konkurenciju, što je savršeni znak da je i 2022. godina bila plodna. Bila je u jednu ruku i čudna, ali i itekako kreativna, a top listom albuma vlada šarolika ekipa, od glazbenih veterana do novjerojatnih novih imena. Lijepo je za vidjeti da među izdavačima na godišnjoj listi albuma ima i onih nezavisnih koji malim, ali ustrajnim koracima polako preuzimaju primat kad je u pitanju vrhunska hrvatska glazba.

Najbolji albumi u Hrvatskoj 2022. godine su:

1. Chui – Zagreb-Berlin (Dancing Bear) / Mimika Orchestra – Altur Mur (Menart / Rika Muzika)

“Puno sam puta već pisao da je Chui nešto posebno na ovim našim prostorima, da su bend koji bez problema može svirati i predstavljati nas na bilo kojoj svjetskoj pozornici i trebamo biti ponosni što ih imamo. Ponovit ću još jednom, nemamo puno stvari koje kvalitetom mogu konkurirati svjetskom vrhu, ali među ono malo što imamo svakako je i Chui koji bi nam mogao biti odličan izvozni proizvod, samo ga moramo znati prezentirati na pravim mjestima i na pravi način. Svakako, Chui u svojoj desetoj jubilarnoj godini postojanja na pravi način daju do znanja da su i dalje na samom vrhu u segmentu kojim se bave, a album ‘Zagreb – Berlin’ tome je najbolja potvrda.” – Boris Abramović

‘Altur Mur’ (ili u prijevodu ‘Hram mora’, na izumrlom veljotskom jeziku s otoka Krka) konceptualni je album Mimike Orchestra koji strši kao svjetionik ovogodišnje domaće etno jazz glazbe i nema sumnje da će ga s oduševljenjem prihvatiti svi, i kritika i publika. Nevjerojatno uspješna fuzija etno/world muzike i jazza opčinit će nas u više od sedamdeset minuta glazbe iz nekog drugog svijeta, iz nekog drugog vremena. Cilj je ostao isti, put je nešto malo drugačiji nego kod prethodnika, a krajnji rezultat je opet izvrstan.” – Boris Abramović

3. Ivan Grobenski – Apocalipstick (Intek Music)

“S Apocalipstickom’ dobili smo velikog kandidata za možda ponajbolji album godine, a kuda će dalje put odvesti Ivana Grobenskog nakon ovog albuma stvarno se više ne bih usudio prognozirati. Izvjesno je jedino da ćemo ponovo dobiti nešto drugačije. Bez obzira što ‘Apocalipstick’ ne nudi nekakav optimizam, upravo to što postoji taj Grobenski, pa zatim recimo Seine i Denis Katanec i još par sličnih, i što je takva glazba slušana, ostavlja nam nadu da ipak nisu svi utezi na vagi na jednoj strani već i da ima nešto i na drugoj strani. Moramo probati živjeti najbolje što možemo makar stalno bili pod prijetnjom apokalipse, a ako plešete, uz ovaj Apocalipstick’ ritam sudnjeg dana može se i dobro zaplesati.” – Boris Abramović

4. Seine – Naizust (Moonlee Records)

“Nastali na pepelu neprežaljene Vlaste Popić, Seine su projekt koji Ivan Ščapec hrabro i beskompromisno nastavlja i nakon ‘Sno sna’ i ’22’ dobili smo ove godine i ‘Naizust’ koji je treći putić koji vodi sa Seine izvora. Ovaj put Seine je otišao do sad najdalje u eksperimentu pogotovo s elektronikom koji je počeo na prethodnom albumu, ali i dalje su tu klasični Seine obrazci. Krajnja ‘Situacija’ je vjerojatno domaća pjesma koju sam možda najviše slušao ove godine, kul da kulije ne može biti. Seine nas ponovo nije razočarao, dapače, uvijek s nestrpljenjem čekamo što je njihov sljedeći drugačiji uradak.” – Boris Abramović

5. Sleepyheads – We’re OK (Geenger Records)

“Drugi album zagrebačkog indie rock kvarteta nadahnuta je posveta različitim erama žanra.  Intenzitet izvedbe i osjećaj za atmosferu izdižu ‘We’re OK’ iznad pukog kolažiranja relativno neskrivenih utjecaja i pretvaraju u samosvojnu cjelinu vrijednu opetovanih slušanja.” – Karlo Rafaneli

6. Tidal Pull – Uvod u promatranje cvijeća pri punoj brzini (Mudri Brk)

“Prvijenac ovoga mladog indie benda ima sve ono što jedan uspješan album treba imati, zanimljiv i misteriozan naziv, nekoliko izuzetno žestokih, ali i melodičnih i što je bitno radiofoničnih pjesama koje bi naprosto morale ovaj bend izbaciti u orbitu najboljih ovogodišnjih izdanja. Kombinacija američkog gitarskog indie rocka i britpopa donijela nam je jedan vrlo zanimljiv album koji se izdvaja u ovogodišnjoj domaćoj glazbenoj produkciji, a njihova mladost nam garantira da u budućnosti od Tidal Pulla još možemo očekivati velike stvari.” – Boris Abramović

7. LHD – Off the Grid (Dirty Old Label/Red Drum)

LHD se ne trude ni u jednom trenu predstaviti kao išta više od onog što jesu, a to je surf rock instrumental rock bend s jasnim kreativnim korijenima u ranim šezdesetima. Ako je žanrovski sve manje-više kristalno čisto, to ne znači automatski i da je kompozicijski dosadno. Dapače, minimalizam ide na ruku trija. Ovo je mali nepretenciozni album koji slavi moć jednostavne instrumentalne rock formacije kojoj riječi ne samo da nisu potrebne nego bi bile i potpuni višak.” – Karlo Rafaneli

8. Zmaj Orko Star – Escape (Dancing Bear) / Ivan Kapec – Aligatori (Croatia Records)

“Deset ‘pjesama’ koje donosi album vode nas čudnim putevima kojima ovaj trio putuje svijetom. Redom sve vrsni glazbenici od kojih svaki sudjeluje ponaosob na hrpi drugih projekata, našli su vremena i za svoju dušu napravili jedan bijeg, odnosno dali si oduška i na brzinu snimili album za svoj gušt. Od jazz rock fusiona preko world musica do elektronike, krauta i funka, sve to možemo čuti na Escapeu’. Ovaj album je jedna uzbudljiva glazbena odiseja u kojoj nas tri fantastična glazbenika vode u bijeg u nepoznato koji će se svima svidjeti.” – Boris Abramović

“Iskusni jazz gitarist debitirao je kao kantautor ovim dopadljivim, izrazito suzdržanim albumom. Premda se u promo materijalu ‘Aligatori’ nazivaju indie popom, prije bi se reklo da se radi o jazz šansoni. Kapec je praćen cijelim nizom kolega iz jazz svijeta, a pjesme su prilagođene melankoličnoj atmosferi i metaforičkim tekstovima namijenjenima prije intimnim prostorima malih klubova negoli popodnevnim terminima glazbenih festivala uz koje se posljednjih godina htjeli ne htjeli veže pojam indie pop. Album koji se svakako isplati poslušati, bez obzira na odudaranje od ikakvih suvremenih trendova.” – Karlo Rafaneli

10. Ether – Bitke na makovim poljima (Basic & Rough)

“Debitantski album Ether, odnosno Nikol Čačić iz rasformiranih NLV, spoj je raznih oblika elektroničke i tradicijske glazbe. Produkcija Luke Vidovića iz synth pop benda pocket palma prilagođena je glasu kao središnjoj točki albuma, ali nije zasjenjena cijelim arsenalom vokalnih manirizama. Istina, a capella sevdah, ambijentalni dijelovi, breakbeatovi i neočekivani naleti pseudoindustrial distorzije nižu se ponekad previše naglo i bez upozorenja. No, unatoč tim povremenim nespretnostima ili baš zbog njih, ‘Bitke na makovim poljima’ predstavljaju nepredvidljivo i dinamično slušanje.” – Karlo Rafaneli