Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

IZVJEŠĆE: Opera Trubadur Giuseppea Verdija iz Royal Opera House u Cinestaru – arcano

Royal Opera House u londonskom Covent Gardenu svojim posjetiteljima ali i ljubiteljima opere u kinima diljem svijeta ponudila je još jedan poznati i priznati glazbeno-scenski biser iz pera velikoga Verdija.

Opera Trubadur Giuseppea Verdija nastala je polovinom 19. stoljeća, a premijera ovoga „ mračnoga“ djela u četiri čina bila je u siječnju u Rimu 1853. godine. Zanimljiv je bio i nastanak amblematskoga djela svjetske baštine. Naime, prvi libretist Salvatore Camarrano i skladatelj radili su na Trubaduru živeći u različitim mjestima pa je i to, na neki način, otežalo komunikaciju u ono doba kad nije bilo modernih tehnologija i sredstava komuniciranja (izmjenjivali su pisma s izmjenama). Camarrano je u međuvremenu umro, a autor dodataka je Leone Emanuele Bardare. Djelo je, da i to kažemo, nastalo prema predstavi Gutierreza El Trovador.

Foto: Camilla Greenwell

Radnja se odvija u Španjolskoj u 15. stoljeću, a prilično je složena, rekli bismo rašomonski koncipirana. Kraj je nesretan i mračan, kao uostalom i cijeli tijek zbivanja. Strasti su uzburkane dok se Manrico (ili Trubadur) i grof di Luna natječu za Leonorinu naklonost. Manricova “majka” Azucena desetljećima je čuvala strašnu tajnu, a u toj činjenici krije se i ishodište tragedije koja se razvija tijekom gotovo trosatne drame u kojoj ima i ljubavi, i strasti, i osvete, i smrti. Redateljica ovoga energičnog uprizorenja je Adele Thomas koja nas vješto vodi kroz srednjovjekovno praznovjerje nadahnuto likovima Hieronymusa Bosha (dodao bih i Brueghela; čije slike već pripadaju renesansi). Veličanstvenom partiturom talijanskoga i svjetskoga majstora dirigira legendarni Antonio Pappano kojemu će sljedeća sezona biti i posljednja u Royal Opera House u Londonu. Rat, umorstvo, samoubojstvo (i smrt djeteta) donosi nam fenomenalna orkestracija i predivni glasovi Marine Rebeke u ulozi Leonore, i Manrica kojega pjeva tenor Riccardo Massi. Grof di Luna je bariton Ludovic Tezier. Njaviše se publike dojmila izvedba mezzosopranistice, Amerikanke Jamie Barton koja je pobrala i najveće priznanje i pljesak publike, ne samo u Covent Gardenu već i u 943 kina u 19 zemalja svijeta. Svjedoče o tome brojne opaske na društvenim mrežama koje su bile vidljive tijekom stanke između činova. I sam Verdi je svojevremeno izjavio: “Da sam primadonna radije bih pjevao ulogu Azucene!” Jedna od najvećih i najpoznatijih arija koju poznaje i neoperna publika jest Zbor Cigana koja je, i ovom prigodom, izvedena fantastično.

Foto: Camilla Greenwell

Ono što nas također veseli jest sljedeća sezona koju ćemo moći pratiti iz Royal Opera House u Londonu, a u Cinestaru u live izvedbama. Veselje poklonika opere i baleta (i onih koji će to tek postati) jamče naslovi Das Rheingold (naravno Wagner), Donizettijev Eliksir ljubavi, Don Quixote, pa zatim opera Rusalka… Oliver Mears, ravnatelj Opere može biti prezadovoljan repertoarom koji će, kako rekoh, oduševiti publiku u londonsko-svjetskom Hramu umjetnosti ali i one sretnike koji će sve moći pratiti u gotovo tisuću dvorana diljem svijeta.

Foto: Camilla Greenwell