Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

“Trebaš li me” najemitiranija domaća pjesma 2022. – rekordna godina za autore

Hit “Trebaš li me” u izvedbi Eni Jurišić i Matije Cveka i službeno je najemitiranija pjesma domaćih autora u 2022. godini, po podacima stručne službe ZAMP Hrvatskog društva skladatelja predstavljenima danas u Zagrebu.

Obradivši ukupno 294.157 djela te preko 17,6 milijuna njihovih izvedbi na koncertima te radijskom i televizijskom eteru, služba ZAMP, uz poslovne rezultate 2022. godine, predstavlja najuspješnije autore i najemitiranije pjesme koje predvodi autorska suradnja Matije Cveka i producenta Zvonimira Husnjaka, poznatijeg kao Z++.

Posljednja pjesma koju je Parni valjak snimio s Akijem Rahimovskim, “Ponovo” (autor glazbe i teksta Husein Hasanefendić), druga je najemitiranija domaća pjesma prošle godine, a slijedi još jedno ime koje nas je prerano napustilo – Massimo i njegova izvedba hita “Mali krug velikih ljudi” autora Ivana Dečaka.


Listu od deset najuspješnijih autora u Hrvatskoj čine imena s bogatim katalogom pjesmama iza kojih su desetljeća hitova koji se i danas rado slušaju u domaćem eteru. To su, abecednim redom imena: Ante Pecotić, Branimir Mihaljević, Husein Hasanefendić Hus, Miro Buljan, Neno Belan, Predrag Martinjak, Tonči i Vjekoslava Huljić, Zdenko Runjić te Zlatan Stipišić Gibonni.

Najzastupljeniji regionalni autori u domaćem eteru su Dušan Bačić, Edin Šaran, Momčilo Bajagić Bajaga, Nedim Babović i Zlatko Arslanagić.

Pet najpopularnijih inozemnih autora u Hrvatskoj su Bruce Springsteen, Ed Sheeran, Sting, Max Martin te Kevin Richard Parker (Tame Impala). Najemitiranija pjesma inozemnih autora u Hrvatskoj u 2022. bila je “Cold heart” Dua Lipe i Eltona Johna.


Služba ZAMP Hrvatskog društva skladatelja objavila je rezultate svog poslovanja za 2022. godinu – konsolidacija glazbene industrije, potpuni povratak glazbe uživo i stabilnost poslovanja stručne službe HDS-a rezultirali su rekordnim prihodima hrvatskih glazbenih autora!

U prošloj su godini ostvareni ukupni prihodi u iznosu od 165.068.146,63 kune (21.908.308,00 eura) što predstavlja rast od gotovo 38 milijuna kuna (5 milijuna eura), odnosno 29,83 posto.

U pojedinim segmentima autorskih prava, prednjače koncerti s kojih su autorski prihodi porasli za gotovo 300 posto te priredbe s rastom od 130 posto. Navedeni podaci i službeno potvrđuju da je 2022. rekordna godina po prihodima autora od autorskih prava na koncertima u Hrvatskoj.

Primjetan je i rast od prodaje glazbenih licenci poslovnim korisnicima poput hotelijera, ugostitelja i obrta od 47 posto. Prava mehaničke reprodukcije nastavljaju trend pada iz godine u godinu, no zato posebno veseli i ohrabruje pouzdan rast prihoda od online i digitalnih prava od 53,9 posto. Prošle je godine prihod u kategoriji „internetski i glazbeni (S)VoD servisi“ premašio 12 milijuna kuna (1,61 milijun eura). Navedeni iznosi, uz podatak o preko 87 milijardi obrađenih streamova, svjedoče o HDS ZAMP-u kao regionalnom lideru ostvarivanja digitalnih prava. S pred-pandemijskih dvije tisuće pretplatnika, sada je u Hrvatskoj preko 200 tisuća korisnika nekog od servisa što je uistinu tektonski pomak na domaćem digitalnom tržištu.

O post-pandemijskom oporavku svjetske glazbene industrije svjedoči i rast naplate autorskih prava iz inozemstva od 44 posto. Strana sestrinska društva ZAMP-u su za naše članove poslala ukupno 13,2 milijuna kn ili 1,75 milijuna eura. Najveći iznosi domaćim autorima stigli su iz Slovenije i Srbije, koje slijede Crna Gora, Austrija te Bosna i Hercegovina.

Putem web profila na web stranici zamp.hr zabilježeno je 10.018 prijava novih djela što je nemali skok u odnosu na 9.444 novih djela iz prethodne godine.

U 2022. godini HDS ZAMP-u je punomoć za ostvarivanje prava povjerilo 386 novih članova iz Hrvatske, te velik, ako ne i rekordan broj članova iz ostalih društava u regiji, uglavnom iz Srbije i BiH – ukupno 403 kroz 2022. godinu!

Cijelo Poslovno izvješće HDS ZAMP-a za 2022. godinu dostupno je OVDJE.