Hit “Trebaš li me” u izvedbi Eni Jurišić i Matije Cveka i službeno je najemitiranija pjesma domaćih autora u 2022. godini, po podacima stručne službe ZAMP Hrvatskog društva skladatelja predstavljenima danas u Zagrebu.
Obradivši ukupno 294.157 djela te preko 17,6 milijuna njihovih izvedbi na koncertima te radijskom i televizijskom eteru, služba ZAMP, uz poslovne rezultate 2022. godine, predstavlja najuspješnije autore i najemitiranije pjesme koje predvodi autorska suradnja Matije Cveka i producenta Zvonimira Husnjaka, poznatijeg kao Z++.
Posljednja pjesma koju je Parni valjak snimio s Akijem Rahimovskim, “Ponovo” (autor glazbe i teksta Husein Hasanefendić), druga je najemitiranija domaća pjesma prošle godine, a slijedi još jedno ime koje nas je prerano napustilo – Massimo i njegova izvedba hita “Mali krug velikih ljudi” autora Ivana Dečaka.
Listu od deset najuspješnijih autora u Hrvatskoj čine imena s bogatim katalogom pjesmama iza kojih su desetljeća hitova koji se i danas rado slušaju u domaćem eteru. To su, abecednim redom imena: Ante Pecotić, Branimir Mihaljević, Husein Hasanefendić Hus, Miro Buljan, Neno Belan, Predrag Martinjak, Tonči i Vjekoslava Huljić, Zdenko Runjić te Zlatan Stipišić Gibonni.
Najzastupljeniji regionalni autori u domaćem eteru su Dušan Bačić, Edin Šaran, Momčilo Bajagić Bajaga, Nedim Babović i Zlatko Arslanagić.
Pet najpopularnijih inozemnih autora u Hrvatskoj su Bruce Springsteen, Ed Sheeran, Sting, Max Martin te Kevin Richard Parker (Tame Impala). Najemitiranija pjesma inozemnih autora u Hrvatskoj u 2022. bila je “Cold heart” Dua Lipe i Eltona Johna.
Služba ZAMP Hrvatskog društva skladatelja objavila je rezultate svog poslovanja za 2022. godinu – konsolidacija glazbene industrije, potpuni povratak glazbe uživo i stabilnost poslovanja stručne službe HDS-a rezultirali su rekordnim prihodima hrvatskih glazbenih autora!
U prošloj su godini ostvareni ukupni prihodi u iznosu od 165.068.146,63 kune (21.908.308,00 eura) što predstavlja rast od gotovo 38 milijuna kuna (5 milijuna eura), odnosno 29,83 posto.
U pojedinim segmentima autorskih prava, prednjače koncerti s kojih su autorski prihodi porasli za gotovo 300 posto te priredbe s rastom od 130 posto. Navedeni podaci i službeno potvrđuju da je 2022. rekordna godina po prihodima autora od autorskih prava na koncertima u Hrvatskoj.
Primjetan je i rast od prodaje glazbenih licenci poslovnim korisnicima poput hotelijera, ugostitelja i obrta od 47 posto. Prava mehaničke reprodukcije nastavljaju trend pada iz godine u godinu, no zato posebno veseli i ohrabruje pouzdan rast prihoda od online i digitalnih prava od 53,9 posto. Prošle je godine prihod u kategoriji „internetski i glazbeni (S)VoD servisi“ premašio 12 milijuna kuna (1,61 milijun eura). Navedeni iznosi, uz podatak o preko 87 milijardi obrađenih streamova, svjedoče o HDS ZAMP-u kao regionalnom lideru ostvarivanja digitalnih prava. S pred-pandemijskih dvije tisuće pretplatnika, sada je u Hrvatskoj preko 200 tisuća korisnika nekog od servisa što je uistinu tektonski pomak na domaćem digitalnom tržištu.
O post-pandemijskom oporavku svjetske glazbene industrije svjedoči i rast naplate autorskih prava iz inozemstva od 44 posto. Strana sestrinska društva ZAMP-u su za naše članove poslala ukupno 13,2 milijuna kn ili 1,75 milijuna eura. Najveći iznosi domaćim autorima stigli su iz Slovenije i Srbije, koje slijede Crna Gora, Austrija te Bosna i Hercegovina.
Putem web profila na web stranici zamp.hr zabilježeno je 10.018 prijava novih djela što je nemali skok u odnosu na 9.444 novih djela iz prethodne godine.
U 2022. godini HDS ZAMP-u je punomoć za ostvarivanje prava povjerilo 386 novih članova iz Hrvatske, te velik, ako ne i rekordan broj članova iz ostalih društava u regiji, uglavnom iz Srbije i BiH – ukupno 403 kroz 2022. godinu!
Cijelo Poslovno izvješće HDS ZAMP-a za 2022. godinu dostupno je OVDJE.