Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Adam Semijalac: “Ode dite” – brutalno i iskreno djelo koje zaslužuje apsolutnu pažnju.

Davno je to bilo kada su na ovim prostorima stvarane prve note glazbenog izričaja s početka devedesetih, tada sve popularnijeg world musica.

Bilo je vrlo malo stvarnih domaćih aktera poput Legena i Lidije Bajuk, ali i neshvatljivih pokušaja Matije Vujice i cijele ergele “novih zabavnjaka” koji su najedamput otkrili što se još može “uvaliti” puku, poglavito gastarbajterima toliko željnih svog zavičajnog zvuka. Nekoliko desetljeća kasnije imamo puno mudrije i kvalitetnije predstavnike poput Elis Lovrić, a kad govorimo o prostoru bivše nam države, ne možemo zaobići Amiru, Vreću, Tadića, Stefanovskog (pionira domaćeg worlda još iz doba grupe Leb i sol), te mnogih drugih.

No, uradak, za sada nažalost samo u digitalnom obliku, Adama Semijalca donosi dozu “undergrounda” koja nije rijetkost u svjetskim okvirima, ali kod nas je rijedak i vrijedan poput kavijara s Madagaskara. Potpuno zanosna, a u isto vrijeme izrazito “praljava” Adamova glazba donosi deset pjesama koje se slušaju u jednom dahu. One žive život naših predaka žuljevitih ruku teškog rada, lica punih bora koje je šibao vjetar, sunce i studen kako bi svojim potomcima omogućili budućnost bez toliko tereta, bola i muke. Adamova surova priča sirovih suza jasno pokazuje njegov unutarnji nemir, te asketsku borbu protiv uobičajene glazbene struje gdje se više veliča produkcija, izgled i glasovne sposobnosti izvođača.

 

A o njemu najbolje je napisao sam autor, u slijedećem tekstu gdje se sjajno snašao u ulozi “samorecenzičara”:

Dugo sam želio napraviti album s tradicionalnim instrumentima koje dosad nisam svirao. Dangubica me privukla jer je vrlo “primitivna”. Ograničena. Nedostaju joj polja odnosno tonovi. Nije kromatski instrument. Slično je i s bugarijom. Pet žica i “istina”. Tvrda k’o život. Moj pristup je bio odmaknuti se od tradicionalnog načina sviranja i koristiti instrumente onako kako bih inače svirao. Sa slide-om u štimovima koji nisu prirodni za te instrumente. Zapravo, želio sam tradicijskom zvuku dodati nešto što mi je oduvijek nedostajalo. Mikrotonove. Oponašanje glasa. Blues. Tu neku “uprljanost” koja naročito danas nedostaje u folkloru, a život je prepun iste. Koristio sam i banjo, jer je to vrlo star instrument, koji vuče korijene iz Afrike, pa me zanimalo kako će se slagati s bugarijom i dangubicom. Tekstove sam pisao razmišljajući o jednostavnim melodijama. Tipično folkloru. “Dječje” rime, ponavljajuće melodije. Što jednostavnije to bolje. Na albumu gostuju Tajana Josimović i Lana Hosni. Dvije prijateljice koje se već neko vrijeme bave tradicijskim pjevanjem. S obzirom na tekstove, bilo mi je važno uključiti ženski glas. Stvoriti malu zajednicu u procesu snimanja. Kako o složenim temama, kao što su rat, gubitak najmilijih, pritisak okoline,zlo patrijarhata, patnja i preživljavanje, neimaština, “primitivni” običaji, progovoriti kroz što jednostavniju muzičku formu? Album “Ode dite” je ljubavni i antiratni album, ali je i moj pokušaj ponovnog prisvajanja folklora našeg podneblja. Progovara o međugeneracijskoj traumi koju stvaraju ratovi. O traumi uzrokovanoj teškim fizičkim radom koji čovjeka nosi u smrt. O surovosti i sirovosti života. O gubitnicima. Nastavlja se na pjesmu Baba Ljuba blues i eksperimentalni album Tanac za crnega vraga. Ovaj album je i moje suočavanje s gubitkom glasa nakon operacije karcinoma štitnjače. Dijagnoza: oštećenje gornjeg laringealnog živca. Teško oštećenje glasa. Da bih živio, morao sam izgubiti ono što mi je uvijek davalo snagu za život. Glas. Mogućnost pjevanja, rezoniranja, deranja i urlanja. Sve to je s operacijom gotovo pa i nestalo. Kako nastaviti stvarati? Mogu li i dalje pjevati? Smijem li? Imam li što za reći? Kako nastaviti raditi kao glazbenik nakon što je instrument, na kojem sam radio veći dio svog života, uništen? Kako se suočiti s gubitkom velikog dijela sebe i svog identiteta? Kako oštećen i sjeban krenuti dalje? Album posvećujem našim bakama i djedovima antifašistima. credits

Brutalno i iskreno djelo koje zaslužuje apsolutnu pažnju.