Karlowy Vary nastali su na temeljima Korowa Bara, legendarnog zagrebačkog alternativnog novovalnog benda osnovanog sada već davne 1981. godine, a kroz kojega su prodefilirale neke od velikih “zvijezda” onoga vremena pa su tako neko vrijeme u postavi bili pjevač Igor Zambelli Slojmun nakon kojega je njegovo mjesto zauzeo danas legendarni Milan Manojlović Mance, a neko vrijeme u bendu je bio i Davor Gobac.
Uglavnom, nakon nekog vremena i mijenjanja postava u bend uz početnog gitarista Tomu in der Mühlena i basista Dražena Pencela Pinka mjesto pjevačice zauzela je tada vrlo mlada Varja Orlić. Prve snimke benda nastale su 1982. godine u studiju RTV Zagreb i trebale su se pojaviti na kompilaciji zajedno s bendovima Sexa i Dorian Gray no Dorian Gray su otkazali i cijeli projekt je propao. Sljedeće što je trebalo izaći je album koji je snimljen pod nazivom “Haotika” 1984. godine ali ni on iz nekih razloga nije objavljen.
U to vrijeme Tomo in der Mühlen je kao gitarist surađivao na snimanju drugog albuma beogradskog benda Ekatarina Velika (“Ekatarina Velika”) u Zagrebu, a za vrijeme snimanja sprijateljio se i započeo je vezu s klavijaturisticom Margitom Stefanović Magi čime je počelo njezino sudjelovanje na projektu Karlowy Vary. U bendu su na snimanju formalno albuma prvijenca “La Femme” osim Tome, Varje i Margite bili basist Dražen Pencel Pink i Dragan Simonovski na bubnjevima, a kao gost na violini zasvirao je i Rista Ibrić.
Album je nastao na tradiciji britanske post novovalne scene, Bauhaus, The Cure, Joy Division pa i Ekatarina Velika samo su neka od imena čija se sazvučja mogu čuti kao neki utjecaji na albumu, ali svakako valja reći da su Karlowy Vary jednostavno bili posebni i svoji.
Pjevačica Varja Orlić bila je jedan vrlo osebujan lik, njen posebno duboki i senzibilni “muški” vokal davao je jedinstveni pečat glazbi, a vrlo osebujan scenski nastup i ples je nešto po čemu je ovaj bend bio specifičan.
Imao sam davnih dana priliku jednom pogledati bend Karlowy Vary u živo i uvjeriti se u specifičnost njihova glazbenog izričaja, a sjećam se da je Varja bila nešto posebno, netko tko nije bio s ovog planeta.
Album “La Femme” ima osam pjesama, Tomo je autor većine, s Magi je potpisao koautorstvo na “Dečjoj pesmi”, a na album su uvrstili i “Get It On”, obradu T. Rexa.
Na mjestu bubnjara u bendu Karlowy Vary znali su ponekad zasvirati i Ivan Fece Firči (EKV) i Tomislav Brezičević (Animatori), a na saksofonu se mogao čuti i Jurij Novoselić Kuzma.
Tomo in der Mühlen je nažalost danas jedini preživjeli član benda Karlowy Vary, a još uvijek se aktivno bavi glazbom, u Hrvatskoj i izvan nje. Bivši je vlasnik CD shopa, vodio je GSC Kulušić, radi kao DJ i producent, vlasnik je glazbenog studija i iznimno uspješne međunarodne publishing kuće IDM Music s uredima u Zagrebu i New Yorku.
Art rock, post punk i dark wave su područja gdje su Karlowy Vary tražili svoju inspiraciju, a velika je šteta što ovaj odličan bend nije svoju diskografiju upotpunio s još ponekim izdanjem jer njihov potencijal uveliko nadmašuje ono što su diskografski napravili.
Album “La Femme” objavio je PGP-RTB u relativno maloj tiraži pa je postao svojevrsna novovalna relikvija, a ove godine Matrix Musik počastio nas je s atraktivnim plavovinilnim reizdanjem ovoga novovalnog bisera. Svakako pozdravljamo ovaj hvalevrijedan potez, a nadamo se da će se “iz mraka” pojaviti možda i još nešto iz prošlosti što zaslužuje pažnju.