Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

IZVJEŠĆE/FOTO: Urban&4 u Saxu – kuća puna sjećanja

Kraj stare i početak nove godine za mnoge je depresivan, koliko god se radilo o najradosnijem mjesecu (prosincu) u godini, a dolazak nove godine i ispraćaj stare koja je velikom brzinom prošla znači samo sljedeće – još jednu godinu ćemo biti stariji i još jednu godinu smo odgodili ispunjenje nekih naših snova. Vrijeme leti, a život je kratak. Stoga, treba znati uživati u starim sjećanjima i stvarati neka nova sjećanja.

Klub Sax! koji ove godine slavi 25. rođendan definitivno je mjesto puno sjećanja, na neke dobre koncerte, na neka sjajna druženja, ja ga se sjećam i po tome što sam tamo zaražen koronavirusom na koncertu Jonathana, ali ga pamtim i po tome što sam prvi put vidio Buč Kesidi u Zagrebu (kao predgrupu Artan Liliju), pamtim ga i po prošlogodišnjem koncertu Urban&4 kad sam polupijan i bez glasa došao s domjenka svoje stare firme, gdje sam prvo pjevao s tamburašima, a onda nastavio pjevati u Saxu. Pamtim ga i po zadnjem koncertu Dječaka kad sam izašao na trećoj pjesmi van jer je unutra bio kaos. Kao da je pet milijuna ljudi došlo u prostor koji prima tisuću. Pamtim Saxi po sjajnim jazz koncertima, pop i world music koncertima. Naravno, Sax je bio mjesto i dobrih stand upova, a bome i mjesto gdje je Music Box organizirao prvu javnu tribinu na temu “Seks u glazbi i glazba u seksu” krajem 2017. godine. Kako sam već rekao, kuća puna sjećanja.

Foto: zg_crnjak

A lijepa sjećanja priuštili su mi i koncerti Urban&4, pogotovo zadnje dvije godine. Mislim da sam u te dvije godine prešao brojku od 10, a samo ove godine ih je bilo šest, uključujući i dva predstojeća u Rijeci. I često znam reći da su ovi koncerti najmanje vrlo dobri, nikada nisu osrednji ili solidni, a kamoli loši. I svaki je na svoj način poseban pa tako i ovaj u Saxu. Na koncertu je, za razliku od prethodnih, jedan dio posvetio showu The Voice te pozvao na pozornicu Marinu Ramljak koja je s njim otpjevala “Mjesto za mene” i dobila ogromne ovacije publike. Eh, da. Publika! To je jedino što mi nikada nije odgovaralo u Saxu, toliko glasna dok traju koncerti, ali glasna u priči. Bio je glasan i sing-along, ali nekako sam više čuo pričanje. I ne znam je li to do prostora da se toliko čuje ili do same publike koja zalazi u Sax. Nije bilo ugodno slušati, a kako je u jednom trenutku rekao i Damir, da parafraziram, “spustite te telefone i uživajte”. Niti jedan mobitel ne može stvoriti sjećanja, kao što ih mogu naše oči i uši, naš mozak. I za razliku od uređaja, možete ih u glavi scrollati beskonačno. Vjerujte, ljepše je. Kao i prošli put, i sada su u Saxu neke dosadne obožavateljice konstantno htjele komunicirati s Damirom i prekidati ga na svakoj rečenici, na što je Damir simpatično odgovorio – “pa nisam u Nedjeljom u 2, a ti nisi Stanković”, što je izazvalo salve smijeha.

Foto: zg_crnjak

Osim spomenutog, koncert u Saxu bio je izvrstan, razglas, barem u prvim redovima, idealno izbalansiran da su se svi instrumenti dovoljno čuli. Glazbenici isto na visini zadatka. Luku Tomana moram spomenuti. I više se ne sjećam jesam li ga ikada spominjao u nekim tekstovima i opisivao na ovaj način na koji ću ga opisati. Mnogi znaju svirati Fendera, ali rijetki znaju voditi ljubav s Fender gitarom, da se tako izrazim. I kad treba biti nježna i kad treba biti gruba, Luka Toman se zna savršeno sljubiti s njom i stvoriti zvuk kakav rijetko čujete. Osim Fendera koristi i još neke gitare poput custom gitare Cats, da ne ispadne da je sve u Fenderu (iako najviše koristi zlatnog Fender Strata). Samo pravi gitaristi imaju svoj zvuk, a drugi su samo kopije. Anton iz Partibrejkersa na svojem Fenderu ima jedinstveni zvuk, Stefanovski na svojem Fenderu također, a bome i Luka ima svoj, kao i stil sviranja. Baš kao što je Nikola Radman znao odsvirati gitaru na “Odlučio sam da te volim”, na svoj jedinstven način. Čak je i Urban u jednom intervjuu rekao da je ta gitarska dionica snimljena za “Žena dijete” u probnom pokušaju. Prodoran, iznimno širok zvuk (govorim sada o Tomanovoj gitari), stvara trnce, siječe srce, prolazi kroz ušna osjetila kao TGV francuskim željeznicama. Zavolite taj zvuk na prvo slušanje. Luka je s Damirove desne strane bio, a s lijeve Sandi Bratonja, koji prolazi vratom i žicama svojeg basa kao rijetki svirači na hrvatskoj glazbenoj sceni, čak ide u netipične širine za ovakvu vrstu glazbe. A osim toga stvara zvukove na (midi) klavijaturama i pjeva savršeno drugi glas u bendu. Do njega je Saša Markovski, možda i nedovoljno istican glazbenik na pozornici, što kao klavijaturist koji stvara idealnu pozadinsku atmosferu na pjesmama, što kao drugi back vokal. Najviše je zasjao, kao i uvijek, na meni jednoj od najdražih pjesama, “Moja”. I naravno, bubnjar Marko Bradaschia, samozajtan, a itekako važan faktor u bendu. Sve zajedno, velika sretna obitelj, što javno pokazuju na pozornici, ne samo skladnim sviranjem, nego i emocijama koje proživljavaju tijekom sviranja, kao i čestim prisnim trenucima tijekom koncerata. Možda se ponavljam s nekim epitetima i izjavama, ali to samo govori kakvi su njihovi koncerti.

Foto: zg_crnjak

U set listi nije bilo iznenađenja, pretežno najveći hitovi isprepleteni s pjesmama i dalje aktualnog albuma “Lipanj, srpanj, kolovoz”. Nismo čuli novu pjesmu objavljenu na isti dan u podne, ali ima još vremena, možda je Rijeka taj grad gdje će premijerno izvesti “Blijeda u proljeće”. Od starih hitova, osim spomenutih “Moja” i “Mjesto za mene” čuli smo i “Malu trubu”, “Odlučio sam da te volim”, isto tako dirljive “Ruke”, atmosferski mračnu “Sutra ćemo pričati”, a na bisu nas je obradovao “Nebom” i “Astronautom”. Od novih hitova, “Kuća sjećanja” me rastavila na proste faktore svojim tekstom, ništa udaljenija nije bila niti “Iskra”, a čuli smo među ostalima i “Dobar znak (Talijaneza)”, “Nitko osim nas”, “Sama”, “Div” i na bisu “Biram ptice”. Rijetko na koncertima izvode pjesmu “Kasno je za ljubav (Ruske šume)”, stoga su iznenadili publiku dodavanjem ove pjesme na set listu.

Foto: zg_crnjak

Predamnom su još dva koncerta Urban&4 u riječkom Pogonu kulture pa neću ispucati sve riječi, iako bih mogao danima pisati o njihovim koncertima. Publika je tražila još koji u Saxu, ali bio je ovo samo jedan, intiman. Sretno prvih četvrt stoljeća Saxu, toliko od mene za ovu godinu u tom klubu. Nadam se da će za Urbana i Četvorku biti sretna i 2024. godina za koju najavljuju novi studijski album. Isto tako se nadam da će biti i koncerata, ako ne neki zagrebački, onda makar riječki ili brijunski. Dolazim, gdje god nastupali.

Foto: zg_crnjak

[envira-gallery id=”80481″]