IZVJEŠĆE/FOTO: Bojana Vunturišević u Vintage Industrial Baru – daljine su blizine
23. svibnja 2024.
Nikola Knežević (2812 Članci)
Podijeli

IZVJEŠĆE/FOTO: Bojana Vunturišević u Vintage Industrial Baru – daljine su blizine

Bez prevelike pompe i reklame u Vintage Industrial Bar u Zagreb u srijedu, 22. svibnja stigla je srpska kantautorica Bojana Vunturišević, ujedno i autorica hitova drugih izvođača srspe glazbene scene.

Ovo je njezin povratak u Zagreb nakon nastupa u malom pogonu Tvornice kulture 2019. godine, ali ujedno i prvi put s relativno novim materijalom s albuma “Ljubav” koji je objavila 2023. godine. Koncert je trajao onoliko koliko je trebao, sat i pol vremena s bisom, taman da se zaljubite u Bojanu i njezine pjesme i poželite otići opet na prvi sljedeći koncert. Iako sam se pribojavao da Vintage neće biti ispunjen, upravo zbog činjenice što koncert nije imao neku posebnu reklamu, ovaj zagrebački prostor skladno je popunilo nekoliko stotina ljudi. Za razliku od ovogodišnjeg rasprodanog koncerta u Domu omladine u Beogradu, nastupila je bez klavijaturista, ali opet s opakim bendom. Uz basista i četiri ženska prateća vokala, što je baš rijetkost za male koncerte, a koja su dodatno obogatila zvučnu sliku, oduševio me i bubnjar Predrag Milutinović koji zaslužuje duplu dnevnicu, što bi se u narodu reklo, kako zbog groovea, tako i zbog nevjerojatne točnosti i brzine.

Set lista je bila slična onoj u Beogradu, koncert je otvorila s introm pjesme “Ljubav” da bi potom krenula s nizom hitova s albuma “Ljubav” i “Daljine”. Među njima su i zarazni reggae hit “Madrina”, plesne “Money”, “Care”, “Kese etikete” i “Svemirska ljubav”, ali i one laganog ritma, za koje je Bojana rekla da ih posebno voli – “Suzana”, “Daljine”, “Sama” i za kraj regularnog dijela koncerta “Ljubav” koja je zarazila cijeli Balkan. S obzirom da Bojana piše za druge izvođače, tako smo mogli čuti i hit “Senida” Senidah, za koji je rekla da će ga uvijek rado izvoditi, jer je to “njezina pjesma, baš kao što je i ‘Čaje šukarije’ pjesma Esme Redžepove”. Publika je tada doslovno poludjela, a osim sing-alonga ostavilo se u Vintageu i puno znoja zbog plesa i skakanja. Izvela je čak i pjesmu “Full Control” kultne grupe Eyesburn. Između pjesama Bojana ima jako lijepe poruke, životne, feminističke i aktivističke. “Drage komšinice, tu smo”, rekla je otprilike Bojana s uzdignutom šakom u zrak.

Da je riječ o umjetnici koja jednako uspješno gura svoju solo karijeru i usporedno piše neke od najvažnijih pjesama nove generacije glazbenika na Balkanu u sklopu kolektiva Bassivity, već je itekako jasno onima koji prate glazbenu scenu. Njezini tekstovi pronalaze naše emocije duboko urezane u srce, njezina glazba pokreće i najmrtvije mišiće, ali ono što me još fascinira kod nje jest ta energija na pozornici kojom i animira publiku i u isto vrijeme pokazuje koliko voli to što radi. Zaista se za Bojanu može reći da je jedna od najboljih kantautorica generacije milenijalaca.

Na bisu smo dobili “Noćni program” i još jednom hit “Care”. A upravo je to epitet koji sam nakon koncerta često viđao na Instagram storyjima obožavatelja koji su svjedočili ovom nastupu, kako kaže u pjesmi “Madrina”, “kraljice ritma s okusom manga”. Taj stih valjalo bi istetovirati na tijelo, jer to je ono što želim da me prati cijeloga života. Glazba, pjesme i koncerti nakon kojih ću se osjećati apsolutno ispunjeno sa željom da se što prije sretnemo ponovno.

“Daljine su blizine”, rekla bi pjesma “Daljine”. I upravo to. Koliko god je Beograd udaljen od Zagreba, prolazimo kroz slične situacije, emocije, životne, ljubavne ili bilo koje treće probleme. Slični smo jer slično doživljavamo i proživljavamo. Nekad smo bili jedno, danas smo razdvojeni, ali mentalno i srcem jedno. Daljine su ipak u slučaju glazbene scene blizine. I sama je rekla da album “Daljine” nije nigdje toliko promovirala kao u Hrvatskoj. Hvala ti, komšinice, na dolasku. Želimo još svemirske ljubavi kroz tvoju glazbu i prisustvo. Moram za kraj pohvaliti tonca, ako sam dobro skužio bio je njezin tonac i zvučna slika je bila savršena. Dugo nisam toliko glasan koncert slušao u Vintageu. Ovo mi je bio najbolji klupski koncert ove godine u Zagrebu.

Foto: Nikola Knežević