Ako vam i ne spasi život ovaj “beat” će vam donijeti veliki užitak slušanja. “The Beat That Saved Out Lives” Kensington Lime je svakako jedan od vrhunaca recentnih domaćih diskografskih izdanja.
Kad bih znao malo bolje svirati i pjevati volio bih biti u bendu, a kad bih mogao birati domaći bend u kojemu bih volio biti onda bi to bio svakako Kensington Lima. Upravo ono što ovaj bend svira je možda i muzika u kojoj najviše uživam, a nažalost tek svake tri godine nam poklone svoj novi album. Tako je i sad, tri godine nakon hvaljenog drugog albuma “Southbound” i još toliko od isto tako hvaljenog prvijenca “May”, Kensington Lima su nas obradovali s trećim albumom zvučnog imena “The Beat That Saved Our Lives”.
Josip Radić, glavni autor i osnivač benda očigledno pravi odličnu glazbu, a i ono iz čega crpi inspiraciju za tu svoju glazbu je očigledno vrlo zanimljivo. The Beatles su tu naravno na prvom mjestu, kako je i red, pa onda sve što ide uz njih, pa americana, pa country, pa power pop, a očigledno tu ima i žešćih stvari kako smo to uspjeli čuti na novom albumu. Josip sudjeluje na puno raznovrsnih glazbenih projekata u svojemu radu, pa tako projekt Valentino Bošković radi vjerojatno zbog svemira i ravnoteže među zvijezdama, za Kensington Lima sam uvjeren da ga radi samo iz gušta, a sve ostale projekte radi vjerojatno iz potrebe da se preživi u današnjem ne baš lakom ‘estradnom’ svijetu.
Album koji je pred nama donosi još jedan iskorak u radu benda, a osam pjesama na albumu snimljeno je većinom live u studiju uz minimalna dosnimavanja i upravo ta sirova svirka je odlično uhvatila spontanost i atmosferu bendovske sinergije.
Upravo naslovna stvar, jedna pomalo žestoka americana koju bih mogao zamisliti da je izvodi jedan opaki country rock bend negdje na američkom jugu, otvara album na jedan odličan način, ali slijede nam i neka iznenađenja. “Knebworth” koji slijedi sa svojim laganim akustičnim početkom i divnim preplitanjem vokala Josipa Radića i Lovorke Sršen je divota na koju su nas već odavno navikli, a donosi i divan tekst o odnosu dvoje ljudi.
“…I know it wasn’t always easy
No, it wasn’t always fun
I could be a lazy plonker
I could be a mardy bum
But we made it from the backseat
To our pretty Christmas tree
Thank you, love,
For growing old with me…“
Čim krene vokal nakon klavirskog uvoda pjesme “Means So Much” čujem Paula McCartneya. Pjesma je to koja bi bez problema mogla stati na bio koji Maccin samostalni album, a ova reminiscencija na prošlost i ljubavi potenciraju i divno snimljeni prateći vokali.“Sleep Tight” vratila me ponovo u sedamdesete godine, u vrijeme možda i najveće popularnosti pop glazbe, a vjerujem da bi ova stvar u to vrijeme mogla biti veliki hit da ju je izvela neka od tadašnjih zvijezda pop glazbe, recimo Leo Sayer ili čak zbog visoke lage Demis Roussos(!).
A zatim slijedi nešto što nismo navikli dobiti od Kensington Lime, prljavi gitarski uvod i vrlo žestoka stvar “Coming Out at Midnight”. I upravo je to ono što ovaj album čini odličnim, raznovrsnost i iznenađenja koja možda nismo očekivali.
Prije izlaska albuma najavljene su pjesme koje će biti na albumu i kada sam vidio naslov “The Back Seat of My Car” pomislio sam da Kensinton Lima na album ubacuje i jedan cover (Paul McCartney ili čak Bijelo Dugme) što ne bi bio baš veliko iznenađenje jer su nas nekad na koncertima znali počastiti s nekim lijepim coverom, ali “The Back Seat of My Car” je prva autorska pjesma Lovorke Sršen na albumima Kensington Lime, a pjesmu je sama i otpjevala. Sinjani bi rekli ‘prva pa u sridu’, i stvarno je stvar odlična, a traje šest i pol minuta u kojima se puno toga događa.
“… i’m not allowed to remember
now i wear my scarlet letter,
all the details of that day i saw you last,
i was trembling like a feather
i bet i should have known better
but it felt like i first ever laid my eyes on you,
the earth was burning
the dust was sparkling
not a person nowhere near to testify
the way the sunlight touched your perfect face
when i caught your dreamy hungry gaze
kissing me with eyes wide open
on the back seat of my car …”
Još jedna zanimljiva stvar u vezi pjesme. Svi pamte, a naravno u sedamdesetim godinama smo, odjavni solo pjesme “Hotel California” koji je jedan od najlegendarnijih gitarskih sola ikada, a traje dvije i pol minute i odsvirali su ga Joe Walsh i Don Felder. E, pa poslušajte gitarski outro pjesme “The Back Seat of My Car” koji traje još i duže i koji su fantastično odsvirali Davor Capković i Danijel Benko i nadam se da ćete uživati barem jednako kao i u onom legendarnom.
“The Same Mistake” je esencija onoga što Kensington Lima radi i onoga na čega su nas navikli do sad, ponovo nas divno preplitanje glasova vodi do Grama & Emmylou ili do Roberta & Allison, ali u našem slučaju to su Josip & Lovorka, a svakako ću još jednom podcrtati gitarski rad u pjesmi koji me je ovaj put odveo u neke ‘Gilmour’ gitarske vode.
Odličan i logičan završetak albuma donosi nam divna, lagana “When the Tour Is Over.”
Što ćemo kad se svjetla ugase i kad padne zastor?
“…What are you gonna do when the tour is over?
What are you gonna do when the curtain falls?
Where will they drop you off?
Is it too far from home?
When the tour is over…“
Uz standardnu postavu benda koju čine Josip Radić, Lovorka Sršen, Davor Capković, Danijel Benko, Karlo Kurtalj i Sven Stažić, album donosi i suradnje s raznovrsnim istaknutim gostujućim glazbenicima. Među njima su Vedran Križan, Vedran Baotić, Toni Starešinić, Mario Klarić, Ana Kabalin i Neno Belan, čiji je prepoznatljivi autorski potpis dodatno obogatio zvuk albuma. Na produkciji su radili Josip Radić, Leo Anđelković, Hrvoje Prskalo, Neno Belan, Vedran Baotić i Mark Mrakovčić, kojem je ovo prva suradnja s bendom nakon zajedničkog rada na prvom albumu iz 2016. godine.
U svojim trogodišnjim ciklusima u kojima objavljuju albume Kensington Lima su nas navikli da svako novo izdanje zadržava vrhunsku razinu ponajbolje americane na našim prostorima, a to svakako vrijedi i za ovaj album. Josip Radić, Lovorka Sršen i ostala ekipa osim što fantastično slažu glasove složili su nam i osam bisera od pjesama koje nas vode i na neka za njih nova i posebna glazbena putovanja. Ovaj beat možda vam neće, kako naslov kaže, spasiti život, ali će vam sigurno svakim svojim taktom donijeti veliki užitak slušanja. Svakako jedan od vrhunaca recentnih domaćih diskografskih izdanja.