Skip to content Skip to footer

Lara Demarin podsjetila da nam je često jeans druga koža

Stihom “pristaješ mi kao dobar jeans” – mlada pjevačica Lara Demarin u svom novom singlu “Jeans” potcrtava pjesmu koja je stigla upravo uoči Međunarodnog dana traperica.

Autorica glazbe i teksta, Lara donosi urbanu, emotivnu i stilski razigranu pjesmu koja jeans koristi kao simbol odnosa, identiteta i svakodnevnih izazova. Kao da je Holden Caulfield rođen s TikTok filterom i nosi traper jaknu s bedževima bendova koje voliš. Posljednjih dana novi je singl promovirala nerijetko zaboravljenim načinima dolaska publike gerilskom kampanjom stickera u Puli i Zagrebu, release partyjem s premijernom objavom spota, a na dan izlaska izvela ga je akustično u Menart multimedijalnoj knjižari u Zagrebu za slučajne prolaznike.

“Jeans” je glazbeno-vizualni hommage trapericama kao kulturnom simbolu, glazbeno prožetom RNB-jem i afrobeatom. Jeans kao najpopularnija tkanina u globalnom odijevanju je metafora za ono što nam je blisko, ali ponekad zna i žuljati – kao i emocije. Inspiraciju crpi iz pop-kulture: od Bowiejevog “Jean Jeanie”, Springsteenove kultne naslovnice albuma “Born in the USA”, preko Lane Del Rey i domaćih imena koji su ga opjevali: Elementala (“Romantika”), Danijela Popovića (“Daj obuci levisice”) i Neki to vole vruće (“Jeans generacija”). Od Britney i Beyoncé do Gwen Stefani i Avril Lavigne – jeans je 2000-ih bio simbol ležernoga stava. Lara se estetski i glazbeno nastavlja oslanjati na tu nostalgičnu eru – za nju je jeans modni dodatak, ali i druga koža.

Kroz povijest je ogrtao rudare, mornare, vojnike, buntovnike, studente i ikone pop glazbe. Prvi par nastao je 1873., a najstariji poznati Levi’s datira iz 1880-ih. Indigo boja korištena je jer skriva prljavštinu, a zakovice su izvorno štitile od uništavanja. Levi’s ih i danas šiva narančastim koncem – zbog vizualne poveznice s bakrenim detaljima. U pedesetima je skroz bio zabranjen u školama zbog reputacije buntovnosti, a kasnije postao simbol mladenačke slobode. Američki studenti nosili su ga u znak solidarnosti s radničkom klasom i u borbi protiv rasizma. Danas prosječan Amerikanac ima sedam pari, a jedan bal pamuka dovoljan je za izradu 225 traperica.

Lara Demarin istim pristupom kroz pjesmu priča o ljubavi, ranjivosti i moći izbora. Nosi jeans jer želi, ne da bi se svidjela, već jer se u njemu osjeća samouvjereno čime prigodno nagovješćuje Međunarodni dan traperica (Denim Day), koji se i ove godine obilježio posljednje srijede u travnju. Dan je simbol solidarnosti sa ženama žrtvama seksualnog nasilja.

U videospotu se ogrće u različite kombinacije koje potpisuje jedan domaći modni brend, posvećen upravo ovome komadu čime pjevačica zaokružuje priču suradnje u svojoj autorskoj pjesmi čiju produkciju potpisuje 6three (Dario Mihić, Nino Krznar)