Skip to content Skip to footer

Billie Joan ususret prvom albumu: “90% naše estradne scene je čisti fejk”

Mlada splitska kantautorica Billie Joan ili pravog imena Ivana Pezo uskoro objavljuje svoj prvi studijski album.

Ususret tom najveselijem trenutku u njezinom glazbenom životu, odlučili smo u intervjuu razgovarati o nastanku albuma, njezinim uzorima, porukama koje je odaslala u svojim pjesmama, ali i jakoj kantautorskoj sceni u Hrvatskoj.

Kako se osjećaš sada kada znaš da ti za nekoliko dana izlazi album prvijenac?
Ne znam kako bih opisala, možda najbolje nervozno-sretna. Definitivno ohrabrena dobrim kritikama.

Preslušali smo album prije službene objave, a nismo jedini, komentari su iznimno dobri, jesi očekivala tako dobar prijem kod kritičara?
Iskreno, očekivala sam i pozitivno i negativno i istrenirala um tako da mogu podnijeti lošiji prijem. No objavila sam ga jer je ako ništa drugo – sasvim iskren. Svaki glazbenik kojemu je stalo do onog što radi i sam ima dvojbe, kritika ponekad ohrabri, a ponekad doda ulje na vatru.

Koliko je dugo nastajao album s obzirom da si ti radila na pjesmama?
Ne više od tri mjeseca, no bilo mi je prvi put da u studiju snimam, trebalo se naviknuti na tijek svega toga ali nema potrebe žuriti ako ti je do nečega vrlo stalo.

Album je zanimljiv i po tome što čujemo akustičnu gitaru i tvoj vokal, eventualno u jednoj ili dvije pjesme ima još nekih instrumenata, ali to je to. Koji je razlog tome s obzirom da znamo da si nekada imala bend?
Za prenijeti emociju i poruku zaista nije potrebno više. No, nije samo to u pitanju, uvijek sam naginjala sirovoj i ogoljenoj produkciji, mislim da bi ona imala takav efekt čak i da sam u bendu. Treba krenuti sâm nešto stvarati, a ne čekati da se drugi ljudi pokrenu…

Album je relativno kratak, ali ne i dosadan, to sam već napisao u recenziji i kako prilazimo kraju albuma tako shvaćamo da je ovo zaista jedan vrlo dobar uradak. Tekstovi su pogotovo upečatljivi, ali i glazba. Koje su ti inspiracije, a za glazbene uzore znamo da ne skrivaš činjenicu o Bobu Dylanu koji je dosta utjecao na tebe?
Dylan, Spingsteen, Harvey, Smith… Najbolje od oba svijeta. Dylan je najveću pozornost privukao tekstovima, zato ga toliko cijenim.

Iako imamo već bogatu kantautorsku scenu u Hrvatskoj, tu su Sara Renar, Lovely Quinces, Irena Žilić i drugi, ti se savršeno uklapaš kao netko drugačijeg glazbenog stila. Možda si najbliže Lovely Quinces. Jesu li ti i oni svojevrsni uzori s obzirom na njihov veliki uspjeh u cijeloj regiji?
Ponosna sam na cijelu scenu, jer sam se zbog tih cura lakše probila kroz pukotine, to je sigurno ali ne volim usporedbe. a na riječ „uzor“ izbije mi alergija. Mislim da nijedan glazbenik ne bi smio imati uzore – samo utjecaje i malo zdrave konkurencije koja te tjera da guraš dalje. Mi imamo sličnosti ali stil svake od nas je posve različit, jer su nas formirali različiti utjecaji, to će prokljuviti svatko tko baci uho na malo duže vremena.

Moram spomenuti engleski jezik, sjajan izgovor imaš, je li to i razlog zašto si se odlučila na njega ili se samo tako najbolje osjećaš?
Naglasak se ne bi smio čuti kod nikoga tko je izabrao engleski jezik za pjevanje, a ja sam ga izabrala jer je jednostavniji od hrvatskog zbog čiste lijenosti.

https://www.youtube.com/watch?v=dQosujoktvY

Nastup na festivalima ti nije strani pojam, što bi posebno izdvojila od svojih nastupa?
Bivši splitski Circus, koji je sada Chilton, tamo je „Mile Manager“ obratio pažnju na Billie i time počinje suradnja s Juda Recordsom. Definitvno i Demofest u Banja Luci, najviše publike dosad.

Prokomentirajmo malo kraj albuma, završava s dvije zanimljive pjesme, jedna govori o lažnoj ženskoj osobi, kako vizualno, tako i karakterno, a druga pjesma “Oh My Dear Reverend” ima simpatičan kraj kada si rekla – „wooh, to je to“. Prije svega pitanje, ima li puno fejkera oko nas, pogotovo kada govorimo o glazbi, a onda molim te da prokomentiraš ovaj iskreni kraj albuma. Negdje si bila sigurno sretna što je sve uspješno završilo?
Napomenut ću samo da se „I See You“ odnosi na cijelu paradu ženskih osoba. Kraj smo ostavili kao simboliku jer bih na kraju svake pjesme uzviknula „to je to!“ da označim kraj snimanja. Pa smo time označili kraj albuma.
90% naše estradne scene je čisti fejk, nema tu iskrenosti, samo proračunati preser i jeftino žicanje lajkova, a ljudima je lagano puna kapa kretenskih feedova na Facebooku o tome kako je „Lidiji Bačić skliznula naramenica od grudnjaka“. Kada ljudi u potpunosti odustanu od glazbe kao nečeg vrijednog, to onda otprilike tako izgleda.

Debitantsko studijsko izdanje Billie Joan “Barren Land” bit će objavljeno 20. travnja za Juda Records, a već je dostupno za free download na Bandcampu Billie Joan. Medijski pokrovitelj izdanja je i Music Box.

Foto: Ana Kujundžić