Skip to content Skip to footer

IZVJEŠĆE/FOTO: Amira Medunjanin u Lisinskom – ona koja ostavlja bez teksta

Amira Medunjanin, pjevačica sevdaha i narodnih napjeva, umjetnica svjetskog glasa i reputacije, nastupila je u srijedu, 12. veljače ponovo u zagrebačkoj koncertnoj dvorani Lisinski, nakon 2021., nakon što smo je već gledali u Areni sa simfonijskim orkestrom, a u međuvremenu je nastupila i na Prisavlju.

Amira je nedavno objavila osmi studijski album “Homeland” koji sadrži autorske pjesme, a kao autor i većinski aranžner uz Amiru Medunjanin pojavljuje se Antonio Vrbički, mladi, iznimno talentirani glazbenik, harmonikaš, koji je i dio njenog pratećeg sastava. Izvela je svih osam pjesama s albuma, a kako ona to voli, pričati, rekla nam je i koju-dvije kako je teklo snimanje, a najveću foru koju je spomenula bila je da je “Domovinu” (Homeland) snimala u Engleskoj. Kako adekvatno! :) I uz šalu rekla da je glazba ionako univerzalni jezik.

No, prije te pričice čuli smo prve dvije pjesme: koncert je počeo s “Kada bih bila” s novog albuma. Gledala sam Amiru na koncertima prenekoliko puta, i činilo mi se da je nekako malo mlako ušla u koncert, više nego uobičajeno, iako svi znamo da je teški tremaš barem na počecima koncerata. Što je naravno i sama naglasila odmah na početku. Toliko joj se glas tresao da sam u čas mislila da je prehlađena, no kasnije se to nije primjećivalo pa to ipak pripisujem tremi. Trema je vražja stvar, ali je treba i znati svladati, a Amira svakako jest nakon druge pjesme “Prošeta se Jovka Kumanovka”.

Foto: NIkola Knežević

Krcata dvorana Lisinskog čekala je kao zapeta puška i kada je Amira već sredinom prve pjesme publici dala vrlo blagi i suptilni mig za pljeskanje, ova je u čas odgovorila. Naravno, pričamo o koncertu sevdaha, a ne rock’n’rolla (o tom potom) pa nije bilo prežestokih reakcija, mada sam osobno od publike tijekom koncerta očekivala više srca i vatre, ali bit će da je klijentela bila malo drugačija nego na njenim ostalim koncertima (u publici sam zapazila i Ivu Josipovića, Ivu Todorić i još poneke poznate face). Koliko je dvorana bila krcata govori i činjenica da su novinari više puta premještani, jer su u međuvremenu ulaznice za ta naša mjesta bile rasprodane, a što nije na vrijeme javio ticketing sustav, no na kraju smo nakon optrčavanja cijele dvorane konačno završili na četvrtoj poziciji s koje nas nitko više nije digao. Ispostavilo se da smo bili samo na metar od Amirinog rođenog brata, kojemu je dolazila dva puta i pjevala – bila je to prava sreća u nesreći.

Amira je imala prvi put novu postavu: Amirin bend je sastavljen od vrsnih (a kada nije?) glazbenika: Bojana Zulfikarpašića na klaviru za kojeg se šalila da je “Francuz”, a koji je prefino prebirao tipke tijekom koncerta, odličnog Boška Jovića na gitari, već spomenutog mahera Antonia Vrbičkog na harmonici koji je tijekom koncerta svojim solažama bacao sebe i publiku u trans, Maria Rašića na (brutalnoj) bas gitari i mladog novopridošlicu Leopolda Stašića na violini, koji nam je dao par sola za pamćenje.

Foto: Nikola Knežević

Treća pjesma je bila tradicionalna “Tvojte oči Leno mori” na kojoj je još atmosfera bila low key, ali Amira opet malo migne, malo mahne rukama i prolomi se pljesak. Uz novu pjesmu (mislimo naravno s novog albuma) “Pjesmom gradim mostove” je sišla i u publiku među prve šminkerske redove. Ovdje je naročito dojmljiv bio solo violine i kasnije harmonike. Iako sam sjedila daleko, mislim da je i Antonijev otac bio tamo u publici i da je pričala s njim. Amira inače ima savšenu komunikaciju s publikom, a koja joj doslovno “jede iz ruke”, bila šminkerska ili ne. I na sljedećoj je pjesmi ostala u publici, uz “Dušo moja” preko cijele dvorane pozdravljala neke ljude te došla do nas i predstavila “rođenog brata”, a na povratku i sve koji su joj se na putu do pozornice našli u invalidskim kolicima. Na “Dušo moja” je njen glas posve zadobio onu sigurnost, snagu i sve ono po čemu Amiru volimo, iako su izvedbe i prethodnih pjesama bilo odlične. Ali ovdje baš mogu navesti taj moment kao prvi vrhunac koncerta. Uslijedila je pjesma “Žute dunje” u fenomenalnoj izvedbi svih glazbenika koji su se već maksimalno zagrijali pa se vrhunac samo nastavio. “Eh da mi je” (također s “Homelanda”) je već bila dinamika kao na nekim njenim ranijim vrhunskim koncertima. Ovo je ujedno i jedina pjesma za koju je Amira napisala tekst – kako nam se simpatično pohvalila.

Predivna “Alma”, pjesma posvećena svim ženama došla je negdje na sredini koncerta, a izvedba me podsjetila na fino tkanje svih instrumenata s Amirinim glasom i onda još jedan finiji, izvanredni završetak uz harmoniku. Hrvatska riječ da je opiše nije dovoljno jaka. Exquisite! S “Čula jesam da se dragi ženi” je bio živahni intermezzo do jako nadahnute “U Stambolu na Bosforu”, u kojoj se naročito Antonio jako uživio i samo nastavio do opet živahne “Snijeg pade na behar na voće”. Svi u vrhunskoj formi i na “Grana od bora” gdje su naročito su bili fantastični violina i klavir. Publika uživa do te mjere da se ne može pomaknuti. Dođe ti da zineš i ne zatvaraš usta.

 

Foto: Nikola Knežević

“Kad si drugu”, još jedna pjesma s novog albuma, prva je od dvije koju potpisuje vođa sarajevskog pop-rock benda Letu štuke, Dino Šaran. I Amira opet u publici, naravno.
Inače, mene se nešto više dojmila Šaranova balada “Budi tu” koju je pjevala nešto kasnije i koja je opet imala prelijepu klavirsku pratnju. Na “O zašto” eto Amire opet kraj brata kojemu pjeva pjesmu, a on njoj nazad vraća. Predivan i emotivan trenutak između brata i sestre. Podsjeća me na mene i mog brata, mada nit’ ja pjevam njemu, nit’ on meni, jer se previše deremo uz neku zanimljivu raspravu – ali to je to. Ljubav!

Još jedna prerađena pjesma s albuma “Damar” u novom ruhu. Odlično. Amira je još u publici, a pjesma ima neodoljiv francuski štih, što je i publika nagradila usred pjesme. Nakon nje je izvedena lijepa Šaranova balada, već spomenuta “Budi tu” .

Za kraj službenog dijela koncerta “Ajde Jano” – tu pjesmu kao ne znamo. Isto tako nismo znali da je to kraj, nego nam je Amira to priopćila da budemo upućeni da neće odlaziti i vraćati se. Kao i svaki puta do sada opet nas je nasmijala. Tko je ne zna – Amira je pravi zafrkant. Kako i priliči kraju koncerta – bio je još jedan vrhunac, publika pjeva, izvedba za deset i jedva čekamo da vidmo što će biti dalje. Za bis nam je Amira dala da sami biramo: hoćemo li nešto fino i sporo, veselo i dinamično? Ili ćemo neku diverziju? Naravno svi hoće diverziju. I bome diverziju smo dobili i to kakvu, par excellance. Na apsolutno nevjericu svih, dobili smo sevdah verziju rock pjesme Gorana Bare i Majki, “Teške boje”. Koja je to kraljica! Queen A (ona američka Queen B joj nije ni do koljena). Prvo, Goran Bare & Majke mogu biti ponosni da imaju takav kalibar pjesme da se može fantastično obraditi u sevdahu. Drugo, Amiri duboki naklon na inovativnosti, ideji, hrabrosti i na kraju fantastičnoj izvedbi. I treće, svaka čast publici. Da mi je netko prepričao da će publika koja je došla u Lisinski slušati sevdah, pjevati uglas rock pjesmu “Teške boje” – apsolutno mu ne bih vjerovala. A onda opet, tko zna, Amira je “pankerica” pa bit će da joj je takva i publika: rock-punk & derivati.

Foto: Nikola Knežević

Nakon ove diverzije sve što bi se izvelo kao zadnja pjesma moralo je biti adekvatno i dovoljno dobro. Umjesto predviđenih po setlisti “Pjevat ćemo šta nam srce zna” i “Što te nema” (baš šteta za ovu), dobili smo Štulićevu “Ako znaš bilo što”. Da se sve završi u stilu.

Sad bih trebala dati neki zaključak koncerta, ali više nemam teksta. Amira, Ona Koja Ostavlja Bez Teksta. Howgh!

Foto: Nikola Knežević