Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

20 godina Prodigyjevog albuma “The Fat of the Land”, prvog s Keithom Flintom kao vokalom

Jedna od najvećih svjetskih koncertnih atrakcija i prema mnogima jedna od najboljih elektronskih grupa u povijesti, The Prodigy, 30. lipnja 1997. godine objavila je album “The Fat of the Land”.

Prema mnogima je ovo jedan od najboljih, ako ne i najbolji album Prodigyja na kojem se po prvi put pojavljuje s vokalom Keith Flint (prije je bio samo plesač), koji je sve do danas redovni član benda i bez kojega ovu grupu ne možemo ni zamisliti. Glavna okosnica i osnivač benda je Liam Howlett koji je bio i producent ovog albuma, dok je Maxim Reality radio na dvije, a Keith na četiri pjesme.

Album je objavljen za XL Recordings, dok je u Americi izašao 1.  srpnja iste godine za Maverick Records. Do 2012. godine album je prodan u više od 10 milijuna kopija širom svijeta i ima Grammy nominaciju. Za to vrijeme ovo je bio revolucionaran, ali i eksplicitan album koji baš nije svuda odobravan. Liam je htio napraviti revoluciju u glazbi i to mu je uspjelo jer osim elektronike u pjesmama se može čuti i rock glazba koja je uz kombinaciju Keithovog glasa zvučala moćno i osvajajuće.

Tada je Prodigy uspio napraviti nešto što rijetkima i danas uspijeva, debitirao je na Billboardovoj listi 200 najboljih albuma, što je pošlo za rukom samo još osam glazbenika/bendova iz Velike Britanije. Ovo je bila jedna od najbrže prodavanih ploča u Velikoj Britaniji i deset puta je ostvario platinastu nakladu.

Toliko su popularni bili da su ih drugi tražili da im produciraju pjesme, poput Madonne, U2 i Davida Bowieja koji je rekao kako su oni utjecali na njega za album “Earthling”. No, ipak nisu htjeli surađivati s njima, pogotovo s Madonnom, iako su službeno pozvani na suradnju.

Postoji još jedna zanimljiva činjenica oko ovog albuma. Naime, “Fat of the Land” je ušao u Guinnesovu knjigu rekorda 1999. godine za najbrže prodavani UK album što je također veliko priznanje bilo za tadašnju dance glazbu.

No bilo je tu i kontroverza, poput pjesme “Smack My Bitch Up” za koju su članovi tvrdili da je krivo interpretirana od strane javnosti i da ne potiče nasilje nad ženama. Bilo je čak i nesuglasica između njih i Beastie Boysa.  Na festivalu u Readingu 1998. Beastie Boysi su ih zamolili da ne odsviraju pjesmu, a čak su ih htjeli i izbaciti s festivala jer navodno su rekli kako nije smiješno kada se ti stihovi izvode, a poznato je da netko svakih 20 minuta u Americi ubije jednu ženu.

Inače, Liam je u ovoj pjesmi semplirao vokale iz pjesme “Five the Drummer Som” Ultramagnetic MCs-a, a originalni stihovi su od repera Kool Keitha. Ženske vokale u pjesmi izvodi Shahin Badar, a sadrži i dijelove pjesama “Funky Man” Kool & The Ganga i “In Memory Of” Randyja Westona. Originalni vokali su iz pjesme “Give the Drummer Some” Ultramagnetic MCs-a, a originalni stihovi “Switch up change my pitch up / Smack my bitch up like a pimp” od repera Kool Keitha.

UPOZORENJE (18+): Ovaj video sadrži eksplicitne scene i otvarate ga na vlastitu odgovornost

Još kontroverzniji je videospot kojeg je režirao Jonas Åkerlund. Sniman je iz prvog lica, a prikazuje noćni izlazak sa scenama alkoholiziranja, šmrkanja kokaina, vandalizma, nasilja, golotinje i seksa. Na kraju spota, kada se nakon seksa sa striptizetom pogleda u ogledalo, vidi se kako je protagonist sputa zapravo žena. Spot je tada kritizirala Nacionalna organizacija za žene Amerike, a MTV je odmah nakon prvog puštanja zabranio emitiranje spota. 2002. godine je odlučio ipak pustiti needitiran spot kao dio kategorije “Najkontroverzniji videospotovi”. No, bez obzira na tu činjenicu video ima 4 nominacije za MTV nagradu, a 2010. godine je proglašen za najkontroverzniji spot svih vremena.

Vratimo se na album koji je osim spomenute imao još dva singla, “Breathe” i “Firestarter”, potonji je u Britaniji bio na broju jedan, a drugi na mjestu niže. U Americi su kao i “Smack My Bitch Up” imali slabije rezultate, ali opet u među top 20. Osim spomenutih veliki uspjeh tijekom karijere s ovog albuma imale su i “Funky Shit”, “Mindfield” koja je korištena u filmu “Matrix”, te “Diesel Power”. Zanimljivo je kako je na pjesmo “No Man Army” sudjelovao i gitarist Rage Against The Machinea, Audioslavea, a danas i Prophets of Ragea – Tom Morello.

I dan danas ovaj album se smatra jednim od najboljih ostvarenja u povijesti dance glazbe. Česti su gost našeg područja, nekoliko puta su bili u Hrvatskoj, a najviše su svirali u Srbiji gdje su prije nekoliko godina i održali svoj vlastiti Warriors Dance Festival. Poznato je i da su bili prvi veliki svjetski bend koji je u Beograd došao usprkos sankcijama i zabrani vlastite vlade (1995. godina) gdje su prvi put ikada izveli pjesmu “Breathe”, a po drugi put “Firestarter”.

Dolazili oni nama u regiju još puno puta. Rado ćemo ih dočekati. Long live The Prodigy!