IZVJEŠĆE/FOTO: Seasplash festival zatvorio vrata 16. izdanja
25. srpnja 2018.
Music Box (10920 Članci)
Podijeli

IZVJEŠĆE/FOTO: Seasplash festival zatvorio vrata 16. izdanja

Nakon laganog zagrijavanja u četvrtak, proveli smo i čitav vikend u tvrđavi Punta Christo. Festival bez gomile ljudi čiju atmosferu čak ni olujno nevrijeme ne može pokolebati pozdravio nas je do sljedeće godine. Kako smo dočekali i proveli vikend, pročitajte u nastavku.

Iako smo nakon četvrtka očekivali puno više posjetitelja na jedinom domaćem dub i reggae festivalu, izgleda da Seasplash ove godine i nije bio toliko atraktivan. Budući da niti svjetski priznati izvođači nisu uspjeli prikupiti kritičnu masu ispred pozornice, čini nam se da je ekipa šesnaestog Seasplasha bila zadovoljnija domaćim i regionalnim izvođačima.

Mainsplash je ugostio tako Conquering Lion, Radical Dance Faction, Bruto Geto pa čak i našeg Vojka Vrućinu. No, mi ćemo se fokusirati na legende duba iz ovih krajeva. Radi se naime o dvojcu iza naziva Kali Fat Dub koji djeluje na lokaciji Zagreb-Ljubljana. Chakka Svraka kao MC u crvenom ogrtaču, Haris Pilton za glazbenim komandama s naočalama i velikim šeširom, masni dub i lirike s porukama koje nikoga ne ostavljaju ravnodušnim savršen su recept za nabrijanu atmosferu koju su poveli na mainu. Dečki su prošle godine izdali svoj drugi album pa je tako “Nakot Azrielov” bio izveden gotovo u cijelosti, a publika se obradovala i starim stvarima poput Apokalipse i Racije.

Za sebe kažu da su pustolovi, tekstopisci, dvorske lude ili verbalni slikari začarani postapokaliptičnom vizijom današnjice, a u Puli su nas još u petak prvi podsjetili na zvukove Medike i Mastersa. Pjesmom Kona vratili su nas u noćni život Zagreba, a izveli su i Habubi, Sveto Trojstvo, Dron i Geto pa je publika iskoristila svoju priliku da pokaže koliko je dobro prihvatila nastavak rada dvojca nakon izdavanja prvog albuma “Ringišpil iz Haada” još 2015. godine.

Haris Pilton imao je također genijalan samostalan nastup na Beachsplashu u popodnevnim satima, no kada govorimo o glavnoj festivalskoj pozornici, ne bi bilo u redu izostaviti Kandu, Kodžu i Nebojšu. Iako ih je snašla slična sudbina kao mnoge izvođače pa nisu imali previše publike, oni prisutni bili su vidno očarani. Nešto poput srpskog Joy Divisiona sa specifičnim, mekim vokalom koji nas vodi u Prekide stvarnosti nešto je što biste definitivno trebali osluhnuti.

No, vratimo se dubu. Dubsplash je ponovno ugostio Digitron Sound System, ujedno i prvi sistem u Hrvata nastao kao ideja članova Bamwisea i Radikal Dub Kolektiva još 2007. godine. Vrxa i Jew Boya, glavne likove iza naziva Digitronci, često imamo priliku sresti u najvećem hrvatskom autonomnom kulturnom centru pa je i njihov nastup od 3 ujutro izgledao kao povratak u mračne sobe Medike. Kvalitetan underground zvuk Digitronaca su osim Seasplasha, prepoznali festivali poput Modema, Outlooka i Lost Theorya, a dečki redovno nastupaju i po europskim festivalima i klubovima.

Ove su godine Dubsplash dijelili s mnogim imenima scene poput kolega Anje G., Dr. Obija, Warrior Charge sistema te talijanima Wicked & Bonny, dok su Puležani svojim Munchies Soundsystemom razvalili Soundsplash nakon pljuska i leda u subotu.

Festivalu se generalno nema što zamjeriti, ali valja napomenuti problem krađa u kampovima, manjak štandova s hranom te nedostatak izbora na istima. Također, nadamo se da će se lokalne vlasti sljedećih godina smiriti s pretjeranim policijskim pretraživanjima kako posjetiteljima pozitivno festivalsko iskustvo ne bi bilo prekinuto stalnim istrpavanjem stvari iz šatora, torbi i džepova.

No, kao što nam je svima jasno, priprema je to za znatno veće festivale koji nas očekuju za nešto više od mjesec dana na istoj lokaciji pa sve vas koji ste propustili doživjeti tvrđavu Punta Christo u festivalskom ozračju pozivamo na Outlook i Dimensions. Dimensions festival održat će se od 29. kolovoza do 2. rujna nakon čega od 5. do 9. rujna tvrđavu preuzima Outlook. Za ekipu iz Pozitivnog ritma izgleda nema odmora pa im želimo svu sreću u organizaciji!

Foto: Matija Marić