Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

RECENZIJA: Clint Eastwood: “Mula” – djedica iz narko lanca

Stari majstor ponovno nas je uvjerio da zna naći priču i da je umije režirati, puno bolje od današnjih, od njega puno mlađih, nabrijanih i „in“ redatelja. Od njega bi trendyjevci mogli puno toga naučiti.

Kod njega nema greške. On i dalje snima vrlo zanimljive priče i unatoč poznim godinama pokazuje nam i prikazuje Ameriku kakva ona danas jest. Vrlo dobar, vrlo realan i u većoj ili manjoj mjeri intrigantan, puno bolji od šatro liberala i demokrata. No, tako je to uvijek i bilo. Nije bitno (ili presudno) kakvih si (političkih) uvjerenja. Bitnije je znaš li svoj posao ili poziv „odraditi“ pošteno i iskreno. Dakle, znaš li snimiti film. On je to uvijek znao, a ne popušta ni u devetom desetljeću i uz Woodyja Allena rijetka je konstanta u oba smisla. I glumačkom i redateljskom. Clint Eastwood oduševljavao nas je kao glumac, ali je snimio niz izvrsnih ostvarenja i kao redatelj. Od “White Hunter”, “Black Heart” (prije gotovo 30 godina) do nekih recentnijih naslova poput “Gran Torina”. Sjetimo se “Flags Of Our Fathers/Letters From Iwo Jima” ili nagrađivanog filma “American Sniper”. I ovdje nam govori o za njega zanimljivoj temi, starosti i prolaznosti i kako je potrošiti, te o posljedicama koje svakoga čovjeka na ovaj ili onaj način stignu na koncu. Konac djelo krasi, kaže stara poslovica, a o moralnim, ljudskim i filozofskim dilemama koje prate svakoga čovjeka, pod kraj života (kad se svode svi ili većina računa) često zbore i filmski trudbenici. Svaki na svoj način. Tako smo vidjeli nekoliko zanimljivih ostvarenja na tu temu unatrag nekoliko godina, a od uspjelijih bih podsjetio na film “Lucky” i fenomenalnoga Harryja Deana Stantona.

Ovdje je priča nešto složenija. Naime, naslov članka iz New York Timesa („The Sinaloa Cartel’s 90 Year Old Drug Mule”) sugerira o čemu je tu riječ, a Eastwoodu su veliku pomoć u kreiranju priče činili autor članka Nick Schenk i scenarist Sam Dolnick. Kao i u “Gran Torinu” prije desetak godina tema su primarno ljudski (obiteljski) odnosi umotani u oblandu predrasuda, opterećeni prošlošću, odnosno poviješću i pojačani klimaksom kojega jasno iščitavamo iz naslova (članka i filma). Redateljski ujednačen rad, a glumački odlično realiziran još jedan je dokaz da nije važno koliko si star, nego koliko vrijediš. Ne samo Clint (u naslovnoj ulozi), već i spariranje ostalih vedeta (posebno valja istaknuti Dianne Wiest kao suprugu glavnoga lika) čine ovaj film vrlo dobrim, puno boljim nego mnogi (filmovi) koji su posljednjih nekoliko tjedana i mjeseci izazvali nezapamćeni publicitet, a nisu mu (Eastwoodu) ni do koljena. S Bradleyem Cooperom već je surađivao u “Snajperistu”, ali lijepo je vidjeti i ostale interprete uloga dobrih i loših momaka i djevojaka. Posebno Andyja Garciju.

Glazba, pjesme (naravno i neizbježna “On The Road Again”) savršeno “pašu” uz atmosferu i prizore koji se nižu iako su mnoge od njih (pjesama) korištene popriličan broj puta u popriličnom broju filmova (ceste, puta ili borbe između dobra i zla).

Mnoga se pitanja postavljaju, u starosti ili na kraju puta i češće; koji su prioriteti u životu? Treba li posao (i zadovoljstvo) biti ispred obitelji)? Koja je cijena uživancije ili komocije? I može li se čovjek uvijek ili prečesto izvući nekažnjeno? Neke od odgovora doznat ćete na kraju “Mule”, ali ne mogu vas utješiti (i neću) – ako ste gledali već spomenuti “Gran Torino”, ne nadajte se sretnom kraju. No, opet se (filozofski) možemo pitati: što je sretan kraj? Je li to spoznaja vlastitih grešaka i života uopće i pomirenje (i suočenje) s vlastitom nesavršenošću i prolaznošću? Ili je to (i) ponovno otkrivanje onoga ljudskoga u sebi i povratak onome što je najvažnije i što si (negdje usput nekada) izgubio?

https://www.youtube.com/watch?v=CrAXOj2MTs8

Pogledajte “Mulu” u Cinestaru i otkrijte što o “teretu” koji nosimo kroz čitav život misli čovjek koji se svojim dugotrajnim ljudskim i umjetničkim putem suočavao s izazovima kudikamo većim i težim nego što su to činili junaci po kojima ga pamtimo. To i nekoliko uistinu lijepih scena (npr. dijalog između supružnika pred kraj ženina života ili razgovor Coopera i Eastwooda u restoranu; a ima ih puno više) dovoljan su razlog da pogledate ovaj film i uživate u dobrom djelu o lošim djelima jednoga bon vivana. I ratnoga veterana.