Proteklog travnja Revolt Media u vlasništvu P. Diddyja najavila je planove za Hip Hop Summit koji bi trebao osnažiti mlade ljude da raspravljaju o stvarima koje ih zanimaju.
Tako je održana svojevrsna debata s reperom 2 Chainzom i Coach K-jem koji je pomogao pri osnivanju izdavačke kuće Quality Control poznate po izvođačima kao što su Migos, Lil Yachty i Lil Baby. Ujedno se razgovaralo o troškovima radijske promocije određenih pjesama.
“Za sve je potreban novac, to je način života. Kada potpišete izvođača kada je potrebno ići na radio? Kako bih odnio snimku na radio da ju svi čujete i da postane broj jedan hit, za to vam je potrebno 200 tisuća dolara.“, rekao je Coach K, a prenosi Rolling Stone magazin. Nije precizirao za što je točno potreban novac, odnosno na što je potrošen, no već je ranije ovaj magazin pisao o navodnom plaćanju radijskih hitova. Tada su radio veterani govorili o plaćanju pjesama za bolju poziciju na top listama i playlistama. Iznosile su se cifre od 500 dolara po jednoj pjesmi, a ulazak na top 40 koštao bi između tisuću i dvije tisuće dolara, ovisi o poziciji i vrsti top liste. Druga dva veterana govorila su o potpunom trošku promoviranja pjesme na urbanom radiju i pretvanja u hit te su istaknuli kako se cijena kreće između 100 i 125 tisuća dolara. Stoga, pretpostavke Coach K-ja oko cifre od 200 tisuća dolara čak i imaju smisla, odnosno te cifre bi mogle biti još više, ovisno o tome u kojem vremenskom razdoblju pjesma treba postati hit.
Ali, izgleda da se i ovdje radi, kao i u drugim segmentima u kojima teče novac, o padu vrijednosti. U knjizi “Hit Men: Power Brokers and Fast Money Inside the Music Business” Fredric Dannen je govorio o povijesti radijskog sustava pay-for-play, te je napisao da je 350 tisuća dolara koštalo emitiranje pjesme “Closing Time” grupe Semisonic kako bi završila na što višem mjestu alternativne top 40 liste. Bez obzira na uložen novac pjesma na kraju nije postala Top 10 hit.
Zanimljivo bi bilo cijelu ovu situaciju precrtati na Hrvatsku i regiju. Plaćaju li se i kod nas pjesme, ima li top 10 ili broj jedan hit određenu cijenu? Možemo samo nagađati.
Izvor: Rolling Stone
Foto: ilustracija