Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli da se učinkovito krećete i izvodite određene funkcije. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima u svakoj kategoriji pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Neophodni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcionalnosti stranice.... 

Uvijek aktivan

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Nema kolačića za prikaz.

Uvijek aktivan

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Nema kolačića za prikaz.

Skip to content Skip to footer

TAJ FILM (NE)ĆEŠ GLEDATI: Vlado Simčić Vava otkrio svojih 10 najdražih filmova

Nastavljamo s našom redovnom i relativno novom filmskom rubrikom “Taj film (ne) ćeš gledati”, a uoči dekadnog izbora najboljih filmova u povijesti (Sight & Sound Poll) koji organizira Britanski filmski institut.

Iako za sebe kaže da nije osobiti filmofil i da njegovu listu možda treba i zaobići, kultni riječki glazbenik Vlado Simčić Vava (En Face, Laufer, Paraf, Blagdan Band), posložio nam je svojih top 10 filmova po kojoj se može reći da ipak nije u pravu i da svakako ovu listu trebate pogledati, upiti i ako ste koji film propustili – svakako pogledati.

“Naklonjen sam uglavnom jednoj kinematografiji koju nalazim izuzetno toplom, mediteranskom, punom strasti, neskrivenih emocija, duhovitih dijaloga, sve u svemu, bunarom bujajućeg života. Naravno, uvrstio sam i neke izuzetke, koje uključuje spektakularne efekte, kojima, naravno, nisam nesklon”, kaže Vava i predstavlja svojih 10 koje je čak poredao od manjeg najdražeg do najdražeg:

10. Roberto Benigni: Život je lijep (La vita è bella, 1997.)

Benignijevo remek-djelo s iznimno teškom pričom pretvoreno u duhovitu, veselu zgodu, sjajna gluma životnih partnera i briljantna režija. Gledljivo s najmanje tri paketića papirnatih maramica.

9. Peter Jackson: Gospodar prstenova trilogija (Lord of the Rings Trilogy, 2001. / 2003.)

Obožavatelj sam Tolkienovih romana, njegove mašte utemeljene na mitovima Britanije, stoga sam jedva dočekao Jacksonove uratke, koji su me držali zarobljenog uz stolicu u kinu. Vremenom smo se trilogijom predozirali jer dolazi sa svakim Božićem i Novom godinom na male ekrane, no to ne umanjuje fantastičnu izvedbu glumaca, redatelja i vjerno prikazan narativ Tolkienovih priča.

8. Pedro Almodovar: Sve o mojoj majci (Todo sobre mi madre, 1999.)

Almodovarov je opus znatno širi, dakako, no ovaj sam naslov izabrao bez osobitog razloga – estetika je zadivljujuća, tema transseksualnosti kao tabu se razbija na topao i nevulgaran način, a Penelope Cruz nastavlja biti neodoljivom ma kakva joj se uloga dodijeli.

7. Federico Fellini: Slatki život (La dolce vita, 1960.)

Fellinijev CB maestralni film s Marcellom Mastroiannijem u glavnoj ulozi mangupa novinara hedonista. Anita Ekberg se šeta rimskom fontanom, a helikopter prevozi kip Isusa na samom uvodu filma! Može li biti bolje provokacije? Ne zaboravimo i epizodnu, ali meni nezaboravnu, ulogu Njemice Nico. Iz jednog drugog razloga mi je također neizbježna u ostatku života.

6. Federico Fellini: Amarcord (Sjećam se, 1973.)

Još jedan Fellini, ovaj puta kolorirani, bez spektakla, međutim. Priča nas odvodi u talijanski fašizam s početka tridesetih, ali s velikim ironičnim odmakom prema toj temi i Mussoliniju općenito. Nezaboravna scena kad ujak s visokog drveta urla ‘želim ženu!’. Nešto poput ‘zvaću decu! Deco!’.

5. Slobodan Šijan: Maratonci trče počasni krug (1982.)

Šijanova (tragi)komedija je vrhunac filmografije koja se svojedobno zvala jugoslavenskom. Ne znam nikoga iz svog okruženja, a da ne zna citirati barem jedan dio urnebesnih dijaloga kojim film obiluje. Topalovići kao prvi kapitalisti shvaćaju da je smrt unosna. ‘Umro Pantelija! Ajde?!’

4. Stanley Kubrick: Odiseja u svemiru 2001. (2001: A Space Odyssey, 1968.)

Ovaj sam naslov nabavio u svim formatima – na ploči imam soundtrack, na VHS-u originalnu verziju, a na DVD-u neku proširenu s dvije i pol sekunde nečega što nije bilo prethodno viđeno. Nikada se nisam zasitio sporošću kadrova, slow motion dijelova, minimalnim dijalozima i Halovom, nazovimo je, zlobnom demencijom. Remek-djelo znanstvene fantastike, spoj briljantnog pisca, Clarkea, i nesputanog tehničkim mogućnostima onog doba, redatelja Kubricka.

3. Jean-Luc Godard: Do posljednjeg daha (À bout de souffle, 1960.)

Jean -Luc Godard je debitirao ovim filmom, Jean Paul Belmondo briljira u ulozi kriminalca koji bježi od policije. Iznenadne promjene kadrova, izbjegavanje linearne naracije učinile su ovaj film potpuno novom redateljskom vizijom. Negledljiva je verzija s Richardom Gereom iz osamdesetih. Godard mi je izuzetno važan zbog toga što je vjerno bilježio nastanak “Sympathy for the Devil” i ubrzano rastakanje Briana Jonesa pred kamerama je bolno, ali necenzurirano.

2. Richard Donner: Pretkazanje (The Omen, 1976.)

Nikad nisam bio tako prestrašen nego li nakon gledanja malog Antikrista Damiena, pa sam 2 puna sata molio sestru da me pričuva u sobi dok ne zaspim. Nije joj bilo teško, jer u protivnom bih je gnjavio cijelu noć trepereći od sjena koje su mi se pričinjavale i para crvenih očiju koje su vrebale iz mraka. Brrrr! Zastrašujuće i apsolutno jezivo. Ništa čudovište, samo atmosfera.

1. Paolo Sorrentino: Velika ljepota (La grande bellezza, 2013.)

Nepredvidljivo, na samom vrhu ove neurotične top liste, talijanski film. Dekadencija započeta s “Dolce vitom” ovdje doživljava puni cvat. Opet je Rim u glavnoj ulozi, a bonvivan Jep vas vodi kao Vergilije Dantea kroz grad, pun likova koji žive hedonistički, obilazeći umjetničke performanse i razne zabave, gdje se uglavnom dosađuju ali i uživaju istodobno, ironično komentirajući izvedbe ili goste. Nostalgična priča o davno izgubljenoj ljubavi ispričana s puno topline i emocija.